"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Hmmz, wat bedoel je met 'single user mode'?
Als je bij de lilo linux -s invoert kun je naar single user toe... Dit bedoeld die denk ik... Wil eigenlijk ook wel weten of dat uit kan... Vind ik nl nogal een lekke manier... als je de bak uitzet en je dan het goede runlevel pakt kun je gewoon passwd vrij als root inloggen...
Maken we hier op school regelmatig gebruik van als RH6 weer vast loopt... maar dat betekend dus ook dat iedereen gewoon kan gaan lopen kloten in ons systeem.
Orkaan
Maken we hier op school regelmatig gebruik van als RH6 weer vast loopt... maar dat betekend dus ook dat iedereen gewoon kan gaan lopen kloten in ons systeem.
Orkaan
edit:
typo's en lilo linux -s erbij gezet
typo's en lilo linux -s erbij gezet
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Als je single meegeeft of -s dan gaat hij naar runlevel S
zie ook /etc/rc.d/init.d/S
ipv van runlevel 1 of 3 ofzo..
zie ook /etc/inittab
en man inittab
Deze feature kan je dus niet uitzetten maar wel beveiligen.
Nieuwe distro's doen dat dus ook door als je naar runlevel S toegaat daar om het root wachtwoord te vragen..
zie ook /etc/rc.d/init.d/S
ipv van runlevel 1 of 3 ofzo..
zie ook /etc/inittab
en man inittab
Deze feature kan je dus niet uitzetten maar wel beveiligen.
Nieuwe distro's doen dat dus ook door als je naar runlevel S toegaat daar om het root wachtwoord te vragen..
maar hoe is het te beveiligen dan?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
man lilo.confOp dinsdag 18 september 2001 18:33 schreef jelmervos het volgende:
maar hoe is het te beveiligen dan?
en dan zoeken naar 'restricted'
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Je kunt toch gewoon een link zetten in je /etc/rcS.d (of waar je distro de opstartdingen ook neerzet) met als naam 'S01halt' of iets dergelijks? Of 'S01login' natuurlijk...volgens mij moet dat best werken.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Mja, het is toch wel ietsje eleganter om je bootloader te restricten hoor....Op dinsdag 18 september 2001 20:48 schreef odysseus het volgende:
Je kunt toch gewoon een link zetten in je /etc/rcS.d (of waar je distro de opstartdingen ook neerzet) met als naam 'S01halt' of iets dergelijks? Of 'S01login' natuurlijk...volgens mij moet dat best werken.
bovendien beschermt jouw methode niet tegen "boot init=/bin/bash"
Als je die single user mode beveiligd met het root password kan je dat niet meer veranderen als je het kwijt geraakt bent of wel soms?
Hail to the king baby!
Pagina: 1