Hulp met juiste keuze versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.isomo
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 11-09 14:10
Dag iedereen,

Ik ben een complete leek als het aankomt op hifi en Audio. Ik heb mijn eigen huis verbouwd en wil nu wel kunnen genieten van mijn werk. Ik zou graag 2 plafondspeakers hebben boven de eetkamer tafel, en 2 speakers in de zitruimte.

De plafondspeakers in de eetkamer zijn bekabeld met audiokabel. De speakers in de zitruimte hebben enkel 230V, maar geen audiokabels. Tijdens de verbouwing heb ik dit wat uit het oog verloren en voor ik het wist was het huis bepleisterd...

In bijlage een schema van hoe wij het zien. De audio wordt aangestuurd vanop een centrale iPad waar het hele gezin mee naar muziek kan luisteren. De muziek zou ik willen kunnen laten afspelen boven de eetkamer, en/of in de zitruimte (al dan niet gecombineerd). De televisie zou ik in het meest ideale geval ook willen kunnen koppelen met de speakers in de zitruimte maar dit is geen must.

Ik zou graag een amplifier van Bluesound kopen maar sta zeker ook open voor andere merken. Ik zou graag rond de 500 euro zitten voor de amplifier maar ook hier sta ik open voor andere suggesties.

Op de site van Bluesound is het voor mij allemaal chinees... 'Powernode', 'Node', 'Hub'...

Alvast bedankt voor jullie input!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SxJrY_RPFgaCOmmSiG65O1TkAI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lSf0tVYrM6tJLzCeC2Fboqql.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-09 19:48
Je kunt volgens mij het beste gebruik maken van een Bluesound Powernode (Edge) met twee of drie luidsprekers bij de televisie, dat geeft het mooiste geluid. Een compacter alternatief dat een stuk minder goed klinkt is de Bluesound Pulse soundbar. Functioneel kunnen deze twee pakketten ongeveer hetzelfde:
- je kunt je tv aansluiten met HDMI-ARC (vereist wel een redelijk moderne televisie)
- je kunt je muziek afspelen (streamen)
- je kunt de geluidsbron (muziek/tv) gelijktijdig afspelen op een andere Bluesoundspeler elders in huis (op hetzelfde netwerk)

Als je bekabelde in-ceiling luidsprekers hebt, dan kun je daar ook een Bluesoundversterker (Powernode, Powernode Edge, of iets anders waar BluOS op draait) aan koppelen (uiteraard bekabeld) en die kan hetzelfde afspelen als de Bluesoundversterker/soundbar in de andere kamer.

Ik raad je aan om een hifi speciaalzaak op te zoeken om je te laten informeren en te gaan luisteren naar de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verplaatst naar het aankoopadviessubforum alwaar het beter tot zijn recht komt.

Hoe je een keuze maakt tussen receivers en versterkers zie je hier:
Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Your Friendly Neighborhood Moderator