headset voor een beginnende e-drummer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:23
Ik ben begonnen met drummen. Nu heb ik een 2e hands e-drum aangeschaft en heb nog niet een behoorlijke koptelefoon.
Ik zoek een behoorlijke koptelefoon van maximaal 100 euro.
Het liefst 1 die ik vandaag kan ophalen :)

Ik zoek een?
koptelefoon geschikt voor drummen.

Wat is je budget?
aangezien ik net ben begonnen zat ik te denken aan maximaal 100 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
te drummen. te oefenen thuis.

Wat heb je zelf al gevonden?
ik hoor dat sennheiser prima koptelefoons zijn maar wellicht hebben jullie nog betere tips.

k wil een koptelefoon met een 3.5mm jack aansluiting. Die past op het drumstel. Bedraad lijkt me dan de enige optie (toch?) (ik zie nu ook een reactie van Frumper die ook aangeeft dat bedraad beter is. Dan ga ik daar dus idd voor.

ja ik kan idd naar een Mediamarkt ofzo en dat wil ik ook wel gaan doen hoor. Het is meer dat ik hoop dat iemand met ervaring in e-drummen mij kan vertellen welke ik wel of niet zou moeten doen i.v.m. lage tonen (hoge tonen op een drum is niet belangrijk volgens mij)

voor mij is het belangrijk dat het een redelijke koptelefoon is voor 100 euro. Ik lees nu dat een dt770 of 990pro heel goed is. Die zijn wel wat duurder zie ik nu. Maar ik zal toch die eens gaan proberen.

[ Voor 37% gewijzigd door beebie121 op 08-09-2025 21:18 ]

Beste antwoord (via beebie121 op 09-09-2025 08:02)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

Ik heb twee superlux overear hoofdtelefoons die ik erg lang kan dragen en voor het geld een zeer goed geluid geven.
Helaas niet vandaag op te halen
https://www.thomann.nl/superlux_koptelefoon.html

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

beebie121 schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:26:
Ik zoek een behoorlijke koptelefoon van maximaal 100 euro.
Het liefst 1 die ik vandaag kan ophalen :)
...
Wat heb je zelf al gevonden?
ik hoor dat sennheiser prima koptelefoons zijn maar wellicht hebben jullie nog betere tips.
Moet je dan niet gewoon fiets/auto pakken naar een grote electronica-gigant zoals Mediamarkt en daar een berg koptelefoons gaan luisteren?

Daarnaast mis ik een beetje wat voor aansluiting de koptelefoon moet/mag hebben; wil je met draad (zo ja, welke stekker heb je dan nodig)? Wil je draadloos, zoals Bluetooth, en heb je daar dan een dongle voor of moet die erbij zitten?

Topic voelt "wat zwakjes" gestart voor iemand met dik 13 jaar aanwezigheid op Tweakers :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56

timovd

Voorsprong door techniek

Voor iets meer heb je een DT770 of DT990 pro. Die kun je heel lang op je oren zetten, zonder dat het vervelend gaat voelen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:41
Wanneer je op zoek gaat voor een koptelefoon, let dan op dat je met BlueTooth een vertraging hebt...
Als je een goede draadloze koptelefoon wil moet je echt goed zoeken! Als je dit niet doorhebt is de lol van het drummen er snel af. Zoek een goede bedrade koptelefoon die je lang op kan houden zonder dat het gaat irriteren. Dus toch langs de bekende zaken om te passen en te voelen.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
MAX3400 schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:29:
[...]

Moet je dan niet gewoon fiets/auto pakken naar een grote electronica-gigant zoals Mediamarkt en daar een berg koptelefoons gaan luisteren?

Daarnaast mis ik een beetje wat voor aansluiting de koptelefoon moet/mag hebben; wil je met draad (zo ja, welke stekker heb je dan nodig)? Wil je draadloos, zoals Bluetooth, en heb je daar dan een dongle voor of moet die erbij zitten?

Topic voelt "wat zwakjes" gestart voor iemand met dik 13 jaar aanwezigheid op Tweakers :)
HA! sorry ik weet dus echt helemaal niks van audio enzo.
Maar je vragen EN opmerking is valide :)
ik wil een koptelefoon met een 3.5mm jack aansluiting. Die past op het drumstel. Bedraad lijkt me dan de enige optie (toch?) (ik zie nu ook een reactie van Frumper die ook aangeeft dat bedraad beter is. Dan ga ik daar dus idd voor.

ja ik kan idd naar een Mediamarkt ofzo en dat wil ik ook wel gaan doen hoor. Het is meer dat ik hoop dat iemand met ervaring in e-drummen mij kan vertellen welke ik wel of niet zou moeten doen i.v.m. lage tonen (hoge tonen op een drum is niet belangrijk volgens mij)

voor mij is het belangrijk dat het een redelijke koptelefoon is voor 100 euro. Ik lees nu dat een dt770 of 990pro heel goed is. Die zijn wel wat duurder zie ik nu. Maar ik zal toch die eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:41
Je bent begonnen met drummen, ik zou gewoon een koptelefoon zoeken die je prettig vind zitten. Sennheiser heeft inderdaad goede koptelefoons, JBL ook. Vic Firth schijnt ook prettig te zijn (mag ook wel als drum-merk) maar die kun je weer niet zomaar ergens passen en bekijken.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb twee superlux overear hoofdtelefoons die ik erg lang kan dragen en voor het geld een zeer goed geluid geven.
Helaas niet vandaag op te halen
https://www.thomann.nl/superlux_koptelefoon.html

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gewoon open tot 18:30 vandaag; moet @beebie121 wel nu weg en ergens in Duitsland nog wel de 160 tot 190kmh aantikken een uurtje :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
super bedankt allemaal! Goede antwoorden waar ik denk ik wel iets mee kan.
Die superlux zien er ook wel goed uit en ik zag iddVic Firth ook al. ik denk dat ik die eens ga bekijken online en daar een keuze in maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Vic Firth hoofdtelefoons zijn met name geluidsisolerend, dat heb je bij een e-drum niet nodig lijkt mij, of ik mis een model?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53

Zalmanman

So long,

Prologue: ik zit dit net te lezen en het gaat eigenlijk veel te ver voor iemand die net is begonnen. Echter kan het wel dienen als naslagwerk op een later punt, dus ik laat het maar staan. Maar weet dan dat dit nogal overdreven is voor iemand die net is begonnen }:O

---

Ligt eraan hoeveel immersie je wil. Daarnaast, heb je de muziek (of metronoom) lopen via de drumcomputer of speakers? En heb je gewone rubberen pads of mesh zoals een 2BOX?

In deze tekst weet ik dat je max €100 hebt gezegd, maar dat leg ik voor nu naast me neer. Waarom? Als je gaat drummen is audio gigantonormisch belangrijk. Dat is letterlijk waar het om gaat. Een goede koptelefoon maakt de ervaring zo ontztettend veel fijner! Ik speel nu een jaar of 18 drums (helpikwordoudt), zowel acoustisch als digitaal. Als je nu één keer een mooie koptelefoon aanschaft, zit je de komende jaren goed.

Als het zo is dat je muziek/metronoom en drums via de drumcomputer naar je hoofdtelefoon laat gaan, wat de gangbare manier is, moet je nagaan hoeveel ruimtelijkheid je in je geluid zou willen hebben. Een DT990 Pro is heel fijn, maar ook open backed. Daardoor ga je dat getik echt wel door je hoofdtelefoon horen. Voordeel is dat je dan een wat meer weids geluid krijgt en de drums beter in het geheel vallen.

Een DT770 Pro zorgt ervoor dat je je beter kunt focussen op de drums binnen het geheel, maar je hebt iets minder weids geluid. Voordeel is dan wel weer dat je minder het getik van de pads hoort. Je focust je dan wat beter op de drums zelf - deze jongens hebben mijn voorkeur. Misschien komen de hoge tonen van de ride cymbal en bell iets minder goed tot z'n recht.

En dan als laatste de DT880 Pro, die mijn voorkeur heeft. De balans tussen 990 en 770 is dat je met half-open kappen zit. Daardoor zit je niet zo "opgesloten" als met een 770, maar heb je ook niet de volledige openheid van de 990 waardoor je ieder tikje en kraakje door je muziek heen hoort.

Het comfort van een goede koptelefoon zorgt voor een hele fijne beleving. Daarnaast zijn deze koptelefoons in het algemeen ontzettend goede dingen. Dus als je ze niet voor drummen gebruikt, werken ze ook mooi aan andere apparaten.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Zalmanman Die https://www.thomann.nl/be...880_pro_black_edition.htm heeft een impedantie van 250 Ohm, is die niet lastig(er) aan te sturen? Dacht dat de meesten zo rond de 36 Ohm zaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:29
Mijn twee tips als (ex) e-drummer:

- als je bedraad neemt, neem dan een koptelefoon met een laaaaaaange draad. Niks is irritanter dan rammen op je drumstel, met je stokken achter de draad te haken en vervolgens de koptelefoon van je hoofd te slaan. Ik had in-ears. Geloof me als ik zeg dat dat pijn doet

- geluidsisolerend is aan te raden, omdat je anders het tikken van je stokken op de pads teveel hoort. Bij een akoestisch drumstel schijnt dat de bedoeling te zijn. Bij e-drummen is dat vervelend.

Verder geen tips voor merk o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53

Zalmanman

So long,

franssie schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:02:
@Zalmanman Die https://www.thomann.nl/be...880_pro_black_edition.htm heeft een impedantie van 250 Ohm, is die niet lastig(er) aan te sturen? Dacht dat de meesten zo rond de 36 Ohm zaten.
Heb je helemaal gelijk in, ik dacht dat die ook in lagere impedanties te krijgen waren... Ja, het klopt dat je hier meer versterker voor nodig hebt om dat goed aan te sturen. Sommige drumcomputers kunnen daarmee overweg, andere weer niet. Het is dus de vraag wat voor "brein" TS heeft, grote kans echter dat 250 Ohm te veel is. Dan zit je eerder op de 990 of 770 met een lage impedantie, anders hoor je natuurlijk geen fluit kick door die hoge impedantie.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

beebie121 schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:41:
[...]

HA! sorry ik weet dus echt helemaal niks van audio enzo.
Maar je vragen EN opmerking is valide :)
ik wil een koptelefoon met een 3.5mm jack aansluiting. Die past op het drumstel. Bedraad lijkt me dan de enige optie (toch?) (ik zie nu ook een reactie van Frumper die ook aangeeft dat bedraad beter is. Dan ga ik daar dus idd voor.

Pas je topicstart even aan met alle extra informatie aub, dan geeft dat de andere forumgebruikers meteen het nodige houvast. En als je dan zelf ook wat beluisterd hebt en reviews hebt gelezen, kunnen zij je dan weer verder helpen met gerichten adviezen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1