Identificatie kabel in aansluitingenkast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 101Bram
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 22:43
Hallo,

Korte vraag: heeft iemand een idee waarvoor de oranje kabel in onze aansluitingenkast dient?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s6WZ7HZ3G5pKn1REbN2Fs9lljMA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pq359r3ux5fhQtnWnGVfTZ4O.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dat lijkt mij de glasvezelkabel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
saviour schreef op zondag 7 september 2025 @ 23:36:
Dat lijkt mij de glasvezelkabel.
Dat is in ieder geval de tube :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:12
Voorbereiding voor glasvezel die ze door dit buisje de woning binnen kunnen blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 101Bram
Dat leek me ook een van de enige opties, maar de installateurs van fiberklaar (ik was niet aanwezig bij hun bezoek) willen de glasvezelverbinding via kabelgoten in de gang leggen om de appartementen aan te sluiten, ondanks deze kabel die precies al klaar ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Die oranje buis lijkt puur een mantelbuis te zijn waar nu nog geen glasvezelkabel in zit.

Kan het zijn dat die mantelbuis van een andere provider is dan de Fiberklaar die nu iets aan willen komen sluiten.

“kabelgoten in de gang” klinkt iets voor binnenshuis… Hoe gaat die “kabelgoot in de gang” dan uiteindelijk naar buiten toe, naar de daadwerkelijke aansluiting in de straat?

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 101Bram
Ah, dit zal dan de mantelbuis zijn voor buiten > binnen. Ik was in de veronderstelling dat dit een buis was die naar de appartementen liep. Raar dat ze dan wel de externe aansluiting voorzien hebben, maar niet de interne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:15
oranje is waarschijnlijk van kpn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:37
KPN in België? Lijkt me niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 17:10
In Nederland wordt vaak (maar niet altijd) een oranje 16mm buis gebruikt, ik meen dat de wanddikte 2mm is en van binnen geribbeld profiel in de lengterichting. De keren dat ik deze heb gezien werd deze door KPN/Allinq gebruikt.

...don't know what should be here...

Pagina: 1