Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShHb
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 08-09 21:11
Hallo,

Ik zie even door de bomen het bos niet meer... Mijn ouders hebben een oudere televisie en een desktop vol films en series. Momenteel hebben zij aan de tv aangesloten een WD tv live hub media speler. Deze staat op de pc als netwerklocatie (map), ze kunnen de films en series in deze map zetten en zo bekijken op tv met de media speler. Nu wordt dat ding niet meer ondersteund door Windows 11 en worden er ook geen nieuwere gemaakt. Ik ben voor hun dus op zoek naar een alternatief. Dus niet met ingebouwde harde schijf, want ze willen niet constant het bakje van tv aan pc hangen en terug. Netflix en dergelijke spreekt hun niet aan, ze willen louter bestanden van op pc kunnen bekijken op tv. Wat kan ik hiervoor aanschaffen? De hedendaagse media spelers kunnen heel veel, maar nergens vind ik of die ook op deze manier kunnen werken? Een google chrome bv zo, kun je daarop van op je tv met een afstandsbediening content van je pc afspelen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

DukeBox

loves wheat smoothies

In theorie kan iedere (android) mediabox dat.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShHb
Dus bv dit: https://www.bol.com/be/nl...ocialshare_pdp_androidapp
Kan daarvoor dienen?

Of dit? Want daar staat bij vanaf een sd kaart maar niet via netwerk vanaf pc?:
https://www.bol.com/be/nl...ocialshare_pdp_androidapp

https://www.bol.com/be/nl...ocialshare_pdp_androidapp

[ Voor 57% gewijzigd door ShHb op 07-09-2025 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gewoon een Google Chromecast of Google Streamer eraan prikken. Even een player installeren zoals een VLC. Shortcutje maken naar de netwerklocatie en klaar.

Je kan die apparaten van Google ook in "app mode" zetten; als ze opstarten, hebben jouw ouders dan 1 of 2 apps (zoals genoemde VLC) en verder niks in beeld. Lekker rustig op de ogen en hersenen.

Als ze (ook) een Android-phone hebben, zou je zelfs de aparte afstandbediening van de nieuwe Chromecast/Streamer in de doos laten en dat ding bedienen met de Google Home App op de telefoon.

Heel veel simpeler kan ik het niet bedenken ;)

[ Voor 25% gewijzigd door MAX3400 op 07-09-2025 21:34 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShHb
MAX3400 schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:33:
Gewoon een Google Chromecast of Google Streamer eraan prikken. Even een player installeren zoals een VLC. Shortcutje maken naar de netwerklocatie en klaar.

Je kan die apparaten van Google ook in "app mode" zetten; als ze opstarten, hebben jouw ouders dan 1 of 2 apps (zoals genoemde VLC) en verder niks in beeld. Lekker rustig op de ogen en hersenen.

Als ze (ook) een Android-phone hebben, zou je zelfs de aparte afstandbediening van de nieuwe Chromecast/Streamer in de doos laten en dat ding bedienen met de Google Home App op de telefoon.

Heel veel simpeler kan ik het niet bedenken ;)
Bedankt voor de respons! Moeten ze dan telkens naar pc en van daaruit een bestand casten naar tv, of kunnen ze dat vanuit hun zetel via de chromecast/streamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ShHb Welkom op het forum. Ik verplaats je topic naar het aankoopadviesforum waar het beter tot zijn recht komt. Wel verwachten we wat meer eigen inzet. Sommige dingen kun je eenvoudig zelf googelen bijv. Android-mediaspelers kunnen via allerlei apps direct toegang krijgen tot de hardeschijf (of netwerkschijf) om zo alles eenvoudig af te spelen. Dat kan eenvoudig, goed en basic met VLC, maar ook in een mooie kioskpresentatie zoals in Kodi.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShHb
Jorgen schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:39:
@ShHb Welkom op het forum. Ik verplaats je topic naar het aankoopadviesforum waar het beter tot zijn recht komt. Wel verwachten we wat meer eigen inzet. Sommige dingen kun je eenvoudig zelf googelen bijv. Android-mediaspelers kunnen via allerlei apps direct toegang krijgen tot de hardeschijf (of netwerkschijf) om zo alles eenvoudig af te spelen. Dat kan eenvoudig, goed en basic met VLC, maar ook in een mooie kioskpresentatie zoals in Kodi.
Bedankt! En geloof me, ik heb me suf gegoogled, alleen vond ik overal de beweging van pc naar android box casten, maar niet of de pc vanuit de box zelf toegankelijk was. Ik had ook reeds google remote desktop gebookmarkt om me in te verdiepen. Ik mailde zelfs reeds een leverancier rechtstreeks die me antwoordde "Als u pc bluetooth heeft kunt u volgens mij gewoon casten van je pc naar de chromecast.
We hebben deze vraag namelijk nog niet eerder gehad."
Om maar te zeggen dat ik me niet tot jullie wend uit luiheid ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Fijn dat je dingen al hebt gevraagd/opgezocht Hoe beter je dat verwoordt in je aankoopvraag, hoe gerichter wij met je mee kunnen denken. :)

Als de pc, hardeschijf, of netwerkschijf (zoals bijv een NAS of een hardeschijf die aan je router hangt) bereikbaar is via het netwerk, dan kan de Android-mediaspeler deze benaderen.

En wie weet komen ze nog een keer bij Netflix en co. uit wanneer blijkt dat ze dan helemaal geen gedoe meer hebben ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ShHb schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:24:
[...]

Bedankt voor de respons! Moeten ze dan telkens naar pc en van daaruit een bestand casten naar tv, of kunnen ze dat vanuit hun zetel via de chromecast/streamer?
? Ik zal het wel te simpel hebben opgeschreven maar als je op een willekeurig apparaat VLC installeert, een snelkoppeling maakt naar de gedeelde map, dan kan je toch afspelen direct? Denk dat je jezelf het heeeeel erg moeilijk maakt door de verzanden in (namen en termen) zoals casten en dan denkt dat je moet opstaan ofzo?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1