TMP-WMI fout in systemlog HP Elitedesk 800

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_020
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:17
Hallo Tweakers
Vanaf 14 mei 2025 krijg ik elke keer als ik de pc opstart na 5 min de volgende melding in het systemlogboek.

"The Secure Boot update failed to update a Secure Boot variable with error Unknown HResult Error code: 0x800700c1. For more information, please see https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=2169931"
Bron: TMP-WMI
Gebeurtenis ID:1796
Wie weet raad om dit probleem te verhelpen?

HP EliteDesk 800 G8 Small Form Factor PC Windows 11 pro 24H2
11th Gen Intel(R) Core(TM) i7-11700 @ 2.50GHz, 2496 MHz
BIOS-versie/datum HP T01 Ver. 02.19.00, 4-7-2025
HPwolf security
Windows is uptodate

scan now en dism vinden geen fouten!

Groet
Ronnie

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Welke hinder ondervindt je hierbij? Het Windows logboek toont wel vaker fouten waar je in de praktijk geen last van hebt. Het hoeft dan ook geen echt probleem te zijn,

Vaak kost het verhelpen zelfs meer tijd dan even gauw Windows herinstalleren.

Het enige wat ik los hiervan aan kan raden is die malware van HP eraf gooien (Wolf security).
Op de zaak installeren we alle HP’s schoon omdat die meuk beheer bemoeilijkt (blokkeert o.a, vrijwel alle RMM).

I reject your reality and substitute my own

• Ronnie_020
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:17
Hoi melizmastr.

Het irriteert me dat deze melding er is mbt tot de secure boot. Het heeft goed gewerkt tot de update in mei.
Microsoft is ook bezig met de voorbereiding van het vernieuwen van het certificaat van secure boot en ik denk dat het daar mee te maken heeft. Ik zoek me suf op internet voor een oplossing.
Het heeft altijd goed gewerkt HPWolf en Windows tot 14 mei maar of er iets in de beveiliging is weggevallen dat heb ik nog niet gemerkt.

Dank voor je reactie
Groet Ronnie_020