Renovatie van Garagedeur - schroeven splijten het hout

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvaintwo
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-09 08:40
Hallo,

Wij zijn bezig met schilderwerk en onze garagedeur heeft het letterlijk en figuurlijk zwaar. Allereest is er niet overal gebruik gemaakt van RVS. Hieronder een plaatje van de linker deur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgYttrGqJVQdK1LVWixxh3Y-WM4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Sm9SnvUkSrRZoxid7hNxOq5.jpg?f=fotoalbum_large

De schroeven waarmee de schanieren zijn gemonteerd splijten het hout.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UqLT5vl2YLiq0HkWJDengThBNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pL7WiJwCRvyFkdFDxMTGLYlv.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn suggestie is om aan de buitenkant een (blinde) metalen plaat (en houtlijm) het hout weer samen te trekken met bouten aan de binnenkant maar ik vroeg mij af of er betere/slimmere mogelijkheden zijn.

Met vriendelijke groet,

Marc

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Zoals ik het zie worden de krachten van de (zware) deur enkel opgevangen door een scharniertje in een stuk multiplex. Constructief ziet het er uit dat er te korte schroeven zijn gebruikt waarbij er ook nog niet voorgeboord is. Lijmen lost (denk ik) niet het probleem op.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBvB
  • Registratie: Mei 2023
  • Nu online
Het lijkt alsof er in de zijkant van multiplex is geschroefd. Dat blijft dan altijd een zwakke plek.
Je zou kunnen uitwijken naar gehengen. Om dat enigszins inbraakveilig te houden moet je die monteren met bouten van buiten naar binnen, volledig door de deur.

Edit: Yaksa was me voor...

[ Voor 5% gewijzigd door BBBvB op 07-09-2025 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:40
Inderdaad flinke deurhengen met slotbouten. Alles RVS en in de kozijnstijl goed voorboren.

Minder hip maar wel stevig