Oeps?Op dinsdag 18 september 2001 13:33 schreef monkel het volgende:
oeps
Dat is een 3D addon kaart, de Matroc M3D! Man, da's lang geleden
Hiermee probeerde Matrox te conureren met de Nvidia Riva 128 en de Voodoo (ik geloof 1).
Ik zou hem gewoon in een systeem houden, voor de nostalgie =]
Ik zou hem gewoon in een systeem houden, voor de nostalgie =]
Was getekend, enz. | specs
matrox m3d kaartje, gebasseerd op de nec powervr chipset. destijds DE concurrentie voor de voodoo 1, een add-on 3d accelarator dus. langzamer dan de voodoo 1, brakkere drivers. geen externe overlay/passthru kabel voor nodig, dit gebeurd intern via de pci bus als overlay. oud en sloom dus, niet in je pc zetten.
-I am Jack's wasted life.
Doe hem in een pc met winXP en kjk wat hij zegt
Het lijkt me geen Video kaart vanwege geen out
... Denk een soort regelaar in je pc?
jah... destijds was een p1-166mmx ook peperduur, alsmede een s3 trio 3d enzo... raak je nu ook niet meer aan de straatstenen kwijt, times change!Dat ding was toen vast peperduur!
-I am Jack's wasted life.
Owke thanx allemaal.
Niet in me pc zetten dus! Ach ik laat um wel in die oude bak zitten dan.
Ik wou um eerst ff naast me G-Force 2mx gaan drukken maar dat hoeft nu dus al niet meer.
Ik wou um eerst ff naast me G-Force 2mx gaan drukken maar dat hoeft nu dus al niet meer.
kan je er beter uitlaten, ik neem aan dat je geen 3d spellen op die pc wilt doenOp dinsdag 18 september 2001 13:39 schreef Reind het volgende:
Owke thanx allemaal.
hoe minder kaarten hoe beter
(toch nog een nuttige post van mij
LOL In je eigen pc heeft het vrij weinig nut 
Kijk maar wat je er mee doet. Als je hem besluit uit je pc's te houden zou ik hem gewoon op V&A aanbieden, er zijn vast Matrox fans die je hier best blij mee kunt maken voor een aardigheid. Hij is nu vrij zeldzaam, erg gaaf
Kijk maar wat je er mee doet. Als je hem besluit uit je pc's te houden zou ik hem gewoon op V&A aanbieden, er zijn vast Matrox fans die je hier best blij mee kunt maken voor een aardigheid. Hij is nu vrij zeldzaam, erg gaaf
Euuh
Hoe werkt zo'n ding dan
... Want hij ziet er wel leuk uit... Maar waar sluit je dat ding in godsnaam aan
In pci slot oke Maar hoe kan je video kaart dat ding aansturen/gebruiken? Bij voodoo kon je het doorlussen dit ding eeuuh niet
Ach ik wou um d'r ook niet in gaan zetten voor de snelheid o.i.d maar gewoon ff om te kijken wat er gebeurde.Op dinsdag 18 september 2001 13:45 schreef Kris2904 het volgende:
LOL In je eigen pc heeft het vrij weinig nut
Voor de snelheid heb ik iets anders besteld -> G-Force 3 van creative. Eindelijk genoeg centjes gespaard.
Hij hoort bij een Matrox Mystique kaart, als het goed is.
Volgens mij kun je hem naast iedere videokaart prikken die je wilt, je selecteert hem pas als je het spel opstart.
Ik wil m wel van je overnemen
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
Zou wel kunnen jaOp dinsdag 18 september 2001 13:51 schreef Kris2904 het volgende:
Volgens mij kun je hem naast iedere videokaart prikken die je wilt, je selecteert hem pas als je het spel opstart.
Maar ik las er over in de handleiding van een Mystique, en er stond heel groot op de doos, Matrox RainBow Runner and Matrox M3D optional.
Rainbow Runner was een video editing ding volgens mij.
Dus dan zou deze beschijving op de Matrox site erbij horen?
Description
Blazing 3D speed and image quality at a great price. Truly, the most cost-effective 3D accelerator in its class!
Features
- Works with your existing graphics card or Matrox accelerator*
- Delivers 30frames/second of speed
- Features the PowerVR PCX 2 3D controller
- Works with your existing graphics card (2MB or more).
- PCI connector for PCI and AGP systems with compatible PCI slots
- Ideal upgrade for PCI and AGP Intel Pentium systems
*Matrox m3D works with any Direct Draw compatible PCI or AGP card with 2MB of memory or more. It does not work with Matrox Ultima or Impression series or earlier Matrox cards.
Software Bundle included
- Ultim@te Race (Full version)
- MDKT: Mission Laguna BeachTM (OEM Version)
Description
Blazing 3D speed and image quality at a great price. Truly, the most cost-effective 3D accelerator in its class!
Features
- Works with your existing graphics card or Matrox accelerator*
- Delivers 30frames/second of speed
- Features the PowerVR PCX 2 3D controller
- Works with your existing graphics card (2MB or more).
- PCI connector for PCI and AGP systems with compatible PCI slots
- Ideal upgrade for PCI and AGP Intel Pentium systems
*Matrox m3D works with any Direct Draw compatible PCI or AGP card with 2MB of memory or more. It does not work with Matrox Ultima or Impression series or earlier Matrox cards.
Software Bundle included
- Ultim@te Race (Full version)
- MDKT: Mission Laguna BeachTM (OEM Version)
Ja, klopt!
Alhoewel:
Matrox zette dat er natuurlijk in hun handleiding bij omdat het hun produkt was. Je kon er net zo goed een Voodoo naast zetten, maar ja, dat leverde hun niks op
Alhoewel:
Matrox zette dat er natuurlijk in hun handleiding bij omdat het hun produkt was. Je kon er net zo goed een Voodoo naast zetten, maar ja, dat leverde hun niks op
Ik ga um vanavond toch ff naast me G-Force zetten en kijken wat er gebeurd ik ben nu wel erg nieuwschierig.
Als alles werkt zal ik wel ff een 3D Mark laten draaien en kijken wat er gebeurd.
Ik zit nu op een score van 1811 ofzo met die GForce 2mx en aangezien ik toch moet gaan formateren kan ik ut best ff proberen. Ver****** kan ik toch niks.
Kast moet toch los om nieuwe HD + Gforce in te bouwen dus veel moeite kost het ook niet.
Ik houd jullie wel op de hoogte. Ow en drivers? Of zou ie um wel herkennen onder ME?
Als alles werkt zal ik wel ff een 3D Mark laten draaien en kijken wat er gebeurd.
Ik zit nu op een score van 1811 ofzo met die GForce 2mx en aangezien ik toch moet gaan formateren kan ik ut best ff proberen. Ver****** kan ik toch niks.
Kast moet toch los om nieuwe HD + Gforce in te bouwen dus veel moeite kost het ook niet.
Ik houd jullie wel op de hoogte. Ow en drivers? Of zou ie um wel herkennen onder ME?
Poeh, is weinig over te zeggen denk ik.. Scharrel van tevoren wat drivers op voor Win95/98.
Linkje opgezocht:
http://www.matrox.com/mga/support/drivers/files/w9x_m3d.cfm
Linkje opgezocht:
http://www.matrox.com/mga/support/drivers/files/w9x_m3d.cfm
Pagina: 1