Welk toestel dat HDMI-ARC kan verbinden met Bose PS28 sub

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-10 15:01
Een vriend van mij heeft het volgende probleem...
Hij bezit een Loewe Bild i.48 OLED tv die middels de Optical Out verbonden is met zijn Bose Lifestyle PS28 Acoustimass home theater system.
Er zijn met die Bose allerlei dingen aan de hand, maar de grondzaak is dat de subwoofer (dewelke ook de versterkers voor de satelliet luidsprekers bevat) nog perfect werkt.
Vervolgens is de verbindingskabel van de ontvanger naar de subwoofer onder de grond gelegd. Die kabel komt aan de andere kant van de kamer uit. Daar komen ook de kabels van de satelliet luidsprekers toe. Die laatste zijn aan de muur bevestigd; de kabels onzichtbaar weggewerkt.

In de service manual van die subwoofer kan ik zien dat de signaaloverdracht van de ontvanger naar de subwoofer volledig analoog is. Bij wijzen van spreke zou daar elk apparaat kunnen aan aangesloten worden dat van HDMI-(e)ARC analoog 5.1 kan maken. Een Loewe Klang bar MR3 zou bijvoorbeeld al bruikbaar kunnen zijn.

Het probleem in dat geval is natuurlijk de aansluitkabel.

Heeft iemand weet van een passende kabel, of een ander toestel dat ARC kan converteren voor die Acoustimass subwoofer?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:18
Heb het verhaal een aantal keren gelezen maar je verhaal begrijpen doe ik niet echt.

Je geeft aan dat je tv met optical verbonden is met de Bose PS28, meer heb je toch niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Op de Bose is het volume niet meer te regelen. Tot nu toe doet die man dat via zijn settopbox, maar de nieuwe settopbox die hij straks van de kabelmaatschappij (Telenet) gaat krijgen ondersteunt die functie niet meer.

Als je zo'n Bose Lifestyle 28 systeem bekijkt, bestaat dat uit een subwoofer waar de 5 satellietluidsprekers op aangesloten zijn. Versterker van het geheel zit dus in die subwoofer.
(Subwoofer en luidsprekers zijn nog perfect in orde.)
Vervolgens heb je nog het ontvangergedeelte dat de signaalverwerking doet (en wat eigenlijk defect is). Aansluitingen, DVD, radio enz zitten daarin. Die is met zo'n Bose systeemkabel met de subwoofer verbonden. Die kabel is onvervangbaar, want zit onder de grond.

Als we aan zijn tv toestel een toestel kunnen hangen dat HDMI-ARC ondersteunt en waar die Bose subwoofer aan aangesloten kon worden, dan is het probleem opgelost.

Nu is de vraag, bestaat er zo'n apparaat? Uiteindelijk is de signaal overdracht van de ontvanger naar die subwoofer volledig analoog, dus het moet wel doenbaar zijn...

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:39
Ik ben bang dat zoiets niet bestaat.
Volgens de schemas gaat er ook een digitale commnicatiebus over de kabel. Dat is enkel met flink reverse engineeren op te lossen.
Waarom geen gebruikte set via marktplaats kopen en die inzettem?

• Beeldbuisje
Een beetje het gemak eigenlijk. Als je met die nieuwe Telenet IPTV boxen de box inschakelt, gaat de tv mee en zet die ook een HDMI-ARC audiosysteem aan. Bovendien regel je ook nog eens het volume met de afstandsbediening van die IPTV box.
Als er terug zo'n Bose apparaat neergezet wordt, is het weer werken met diverse afstandsbedieningen.

Ik ben vanop het Loewe Friends forum gewezen op een Duits bedrijf dat enkele after market kabeltjes verkoopt. Snel gezien, doch nog niet aandachtig doorgenomen. Ik bekijk het in het weekend.