Voor mijn zoontje heb ik op de server die hier in huis staat een Minecraft Bedrock server geinstalleerd, zodat hij samen met vriendjes online een toffe wereld kan bouwen. Appeltje eitje, de server draait.
Maar, nu wordt het gek: ik wil vanaf zijn Nintendo Switch (2) verbinding gaan maken met die server. En tot mijn verbazing zie ik nergens de optie om een domeinnaam of ip-adres op te geven. Ik ben nu al een half uur aan het Googlen en kom allemaal tips tegen die me ontzettend onlogisch lijken:
Oh ja: mijn zoontje heeft Switch Online (dat is blijkbaar nodig) en is ingelogd in Minecraft met een MS account.
Maar, nu wordt het gek: ik wil vanaf zijn Nintendo Switch (2) verbinding gaan maken met die server. En tot mijn verbazing zie ik nergens de optie om een domeinnaam of ip-adres op te geven. Ik ben nu al een half uur aan het Googlen en kom allemaal tips tegen die me ontzettend onlogisch lijken:
- Verbind met een server die onder "highlighted" staat en kies daarna een eigen IP adres (die optie krijg ik helemaal niet als ik dit doe)
- Zet in de netwerk-instellingen van de Switch de DNS settings op "Manual" en voeg 104.238.130.180 toe (waarom in godsnaam? Ik ga niet zomaar een random DNS server gebruiken die ik niet ken)
- Ga bij volle maan naakt in de tuin staan en speel My Heart Will Go On op een blokfluit (ik heb geen blokfluit)
Oh ja: mijn zoontje heeft Switch Online (dat is blijkbaar nodig) en is ingelogd in Minecraft met een MS account.
[ Voor 3% gewijzigd door posttoast op 06-09-2025 12:30 ]