Minecraft op Switch 2 met eigen server laten verbinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:05
Voor mijn zoontje heb ik op de server die hier in huis staat een Minecraft Bedrock server geinstalleerd, zodat hij samen met vriendjes online een toffe wereld kan bouwen. Appeltje eitje, de server draait.

Maar, nu wordt het gek: ik wil vanaf zijn Nintendo Switch (2) verbinding gaan maken met die server. En tot mijn verbazing zie ik nergens de optie om een domeinnaam of ip-adres op te geven. Ik ben nu al een half uur aan het Googlen en kom allemaal tips tegen die me ontzettend onlogisch lijken:Dit leek me vrij eenvoudig, maar kennelijk is dat het niet. Is er iemand die wel weet hoe dit werkt? Ik vind het nogal bizar (maar stiekem ook wel des Nintendo's) dat het blijkbaar schier onmogelijk is om zelf een server te kiezen.

Oh ja: mijn zoontje heeft Switch Online (dat is blijkbaar nodig) en is ingelogd in Minecraft met een MS account.

[ Voor 3% gewijzigd door posttoast op 06-09-2025 12:30 ]

omniscale.nl

Alle reacties

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:05
Nou, ik ben er achter. Blijkbaar vindt Mojang het niet leuk als je vanaf een console (Switch/XBox/Playstation) met een custom server connect.

Die andere DNS-server is dus bedoeld om te zorgen dat het wel kan. Ik blijf het een beetje omslachtig vinden, maar: het werkt.

Meer info hier:
https://github.com/Pugmatt/BedrockConnect

omniscale.nl