Mijn vraag:
Ik ben op zoek naar een oplossing voor een multimedia-systeem dat alle apparaten in huis kan aansturen.
Wat ik ermee wil doen:
>Muziek afspelen vanaf mijn interne harde schijf (mp3-bestanden) en dit via Bluetooth naar de soundbar sturen. Bij voorkeur met een muis door mijn mp3-bibliotheek navigeren, binnen een Windows-achtige mappenstructuur.
>Muziek afspelen via Spotify.
>Het bedienen van de gordijnen (SwitchBot).
>Het bedienen van slimme lampen.
>Het aansturen van mijn robotstofzuiger.
>Uit te breiden met toekomstige smart-home apparaten.
Daarnaast heeft mijn vrouw de voorkeur voor een niet al te groot scherm dat aan de muur hangt. Dat is natuurlijk lastiger te combineren met bediening via een muis.
Ik zat zelf naar een Beelink mini pc op marktplaats te kijken van rond de 100 euro. Dit misschien te combineren met een touchscreen?
Het zou fijn zijn als het vrij energiezuinig is.
Heeft er iemand misschien een beter idee of iets thuis draaien wat goed werkt?
Ik ben op zoek naar een oplossing voor een multimedia-systeem dat alle apparaten in huis kan aansturen.
Wat ik ermee wil doen:
>Muziek afspelen vanaf mijn interne harde schijf (mp3-bestanden) en dit via Bluetooth naar de soundbar sturen. Bij voorkeur met een muis door mijn mp3-bibliotheek navigeren, binnen een Windows-achtige mappenstructuur.
>Muziek afspelen via Spotify.
>Het bedienen van de gordijnen (SwitchBot).
>Het bedienen van slimme lampen.
>Het aansturen van mijn robotstofzuiger.
>Uit te breiden met toekomstige smart-home apparaten.
Daarnaast heeft mijn vrouw de voorkeur voor een niet al te groot scherm dat aan de muur hangt. Dat is natuurlijk lastiger te combineren met bediening via een muis.
Ik zat zelf naar een Beelink mini pc op marktplaats te kijken van rond de 100 euro. Dit misschien te combineren met een touchscreen?
Het zou fijn zijn als het vrij energiezuinig is.
Heeft er iemand misschien een beter idee of iets thuis draaien wat goed werkt?