Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_tweaker
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 08:05
Ik volg nu een tijdje de prijsontwikkeling van de LG OLED C5 en G5 55' serie en er zijn een aantal dingen die mij opvallen:
  • Er zijn meer winkels die de oude C4 verkopen dan de nieuwste C5
  • De G5 zakt afgezien bij 1 winkel nauwelijks in prijs terwijl de G4 rond deze tijd vorig jaar veel goedkoper was
  • De C5 en G5 hebben de afgelopen maanden massa's gesponsorde reviews in de pricewatch waardoor er bijna dagelijks een nieuwe review verschijnt
Is dit normaal of wat is hier aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
LG maakt, net als andere fabrikanten, gebruik van verschillende modelnummers voor verschillende verkoopkanalen. Deze bij elkaar opgeteld kom je al snel over de twintigtal winkels uit.

Het is vraag en aanbod. Hier past de fabrikant in samenhang met adoptie cyclus van de consument maandelijks zijn prijzen op aan. Los hiervan legt de fabrikant ook restricties op aan de geadverteerde verkoopprijs/ adviesprijs, voor een goede deal dien je contact op de nemen met de winkel en over de prijs te onderhandelen.

Gesponsorde reviews zijn helaas een standaard geworden de laatste jaren, soms is dit in bruikleen en soms krijgt de reviewer een x percentage korting op de adviesprijs. Bijna alle fabrikanten maken gebruik van deze tool, ongeacht producttype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_tweaker
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 08:05
Freshouttheoven schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 12:11:
LG maakt, net als andere fabrikanten, gebruik van verschillende modelnummers voor verschillende verkoopkanalen. Deze bij elkaar opgeteld kom je al snel over de twintigtal winkels uit.

Het is vraag en aanbod. Hier past de fabrikant in samenhang met adoptie cyclus van de consument maandelijks zijn prijzen op aan. Los hiervan legt de fabrikant ook restricties op aan de geadverteerde verkoopprijs/ adviesprijs, voor een goede deal dien je contact op de nemen met de winkel en over de prijs te onderhandelen.
De winkels in de pricewatch hanteren codes die vindbaar zijn in de pricewatch en van die winkels verkopen er meer de C4 dan de C5. Blijf ik vreemd vinden.

Bellen voor een goede prijs is een prima tip maar verklaart niet waarom de G5 niet zo snel zakt in de pricewatch als de G4 vorig jaar. Ik verwacht niet dat de winkels dit jaar een andere strategie hanteren t.a.v. de geadverteerde prijzen in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Hoe de prijsverloop vorig jaar was biedt geen garantie op dit jaar.

De G5 maakt gebruik van een nieuwe paneel type, logisch dus dat LG de prijzen een langere tijd hoger houdt.

Wanneer we naar de populairste afmeting kijken zie ik eenentwintig aanbieders die de C5 modellen in 65'' aanbieden. De LG C4 in 65'' telt er slechts zeven, kijken we naar de 55'' en 77' versies dan zie je dat de C5 ook meer aanbieders telt vergeleken met de C4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

big_tweaker schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 16:50:
[...]
De winkels in de pricewatch hanteren codes die vindbaar zijn in de pricewatch en van die winkels verkopen er meer de C4 dan de C5. Blijf ik vreemd vinden.

Bellen voor een goede prijs is een prima tip maar verklaart niet waarom de G5 niet zo snel zakt in de pricewatch als de G4 vorig jaar. Ik verwacht niet dat de winkels dit jaar een andere strategie hanteren t.a.v. de geadverteerde prijzen in de pricewatch.
Ach. Met de black Friday onzin zullen ze vast wel weer in de aanbieding komen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN