Verkoper vraagt losgeld voor gekochte artikel

Pagina: 1
Acties:

• cacti
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-09 18:28
Dag Tweakers,

Ik dacht ik doe toch eventjes een een melding vanwege deze verkoper.

Ik had een Google TV boxje gekocht van de verkoper *knip*, maar na een kleine week krijg ik te horen dat ik 25 euro losgeld basically moet betalen omwille dat er iemand hoger geboden heeft, na dat ik al betaald heb en een een confirmatie staat dat 't geld binnen is en dat 't ergens maandag/dinsdag op de post zou zitten.

Ik snap opzich 't argument van dat verzendkosten hoger zijn, maar dit stinkt naar uitbuiting en een pakketje gegijzeld houden.

Ik hoop dat dit ook een appropriate gebruik is van 'Schop een modje', maar mijn buikgevoel verteld van wel. :P

Alvast bedankt!
~ Mel O. (cacti)

[ Voor 1% gewijzigd door Microkid op 06-09-2025 10:13 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit hoort gewoon in VA Feedback, ik verplaats het dus even

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• cacti
Microkid schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:12:
[mbr]Dit hoort gewoon in VA Feedback, ik verplaats het dus even[/]
Ah, is goed! Sorry, ik had in 't algemeen geen idee dat dit op 't forum terecht ging komen.
Bedankt! :)
Bedankt ook voor de knip, wou dat zelf net ook wegediten

[ Voor 9% gewijzigd door cacti op 06-09-2025 10:14 . Reden: correctie ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Anyhow: je hebt een overeenkomst met de verkoper, het geld is overgemaakt. Dan moet hij niet opnieuw een prijsonderhandeling starten. Ik zie 2 opties: 1) hij stuurt het product op zoals overeengekomen, of 2) hij stort het geld terug.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
was het een nieuwe account? ik zag de afgelopen dagen chromecastjes aangeboden worden voor zachte prijzen door 1-dag accounts. als dit het geval is, dan weet je met wat soort figuur je te maken hebt.

[ Voor 31% gewijzigd door Farabi op 06-09-2025 10:18 ]

• cacti
Microkid schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:15:
Anyhow: je hebt een overeenkomst met de verkoper, het geld is overgemaakt. Dan moet hij niet opnieuw een prijsonderhandeling starten. Ik zie 2 opties: 1) hij stuurt het product op zoals overeengekomen, of 2) hij stort het geld terug.
Is ook 't ultimatum dat ik heb aangegeven en ga moeten zien wat 't antwoord is daarop. Heb verder ook een screenshot erbij gezet van de postnl.nl kosten ongeveer van dat 25EUR voor een pakketje dik onder de 2kg onrealistisch is.
Farabi schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:17:
was het een nieuwe account? ik zag de afgelopen dagen chromecastjes aangeboden worden voor zachte prijsjes. als dit het geval is, dan weet je met wat soort figuur je te maken hebt,
Opzich was er wel best wat karma opbouw, maar ja, nu zie ik inderdaad dat 't een account is dat in laat Augustus, 2025 was aangemaakt. Daar had ik dus overeen gekeken jammer genoeg :(
Dus kan goed zijn dat ik daarvoor gewoon gevallen bent :+

• Farabi
  • Niet online
cacti schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:19:
[...]

Is ook 't ultimatum dat ik heb aangegeven en ga moeten zien wat 't antwoord is daarop. Heb verder ook een screenshot erbij gezet van de postnl.nl kosten ongeveer van dat 25EUR voor een pakketje dik onder de 2kg onrealistisch is.

[...]

Opzich was er wel best wat karma opbouw, maar ja, nu zie ik inderdaad dat 't een account is dat in laat Augustus, 2025 was aangemaakt. Daar had ik dus overeen gekeken jammer genoeg :(
Dus kan goed zijn dat ik daarvoor gewoon gevallen bent :+
dan zou ik niet betalen. dat ding krijg je niet (gok ik). de vraagprijzen waren sowieso te goed om waar te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 06-09-2025 10:22 ]

• cacti
Farabi schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:21:
[...]
dan zou ik niet meer betalen. dat ding krijg je niet meer (gok ik).
Inderdaad, ik vrees 't ook jammer genoeg. 'T zal opzich wel fijn zijn als die persoon wel 't geld terug overmaakt, maar ik ga er zelf niet meer insteken denk ik. Zeker na zo een interactie, vind ik dat nogal schandalig slecht afgehandeld van de verkoper.

• Farabi
  • Niet online
cacti schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:23:
[...]

Inderdaad, ik vrees 't ook jammer genoeg. 'T zal opzich wel fijn zijn als die persoon wel 't geld terug overmaakt, maar ik ga er zelf niet meer insteken denk ik. Zeker na zo een interactie, vind ik dat nogal schandalig slecht afgehandeld van de verkoper.
het is geen verkoper, maar een oplichter vermoed ik.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
cacti schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:23:
[...]

Dit klinkt minder als schandalig slecht afgehandeld, en meer als gewoon oplichting. Je hebt het geld overgemaakt? Dus dan neem ik aan dat je een naam hebt (gezien we tegenwoordig IBAN naam controle hebben). Als diegene niet terug stort op zijn minst is dit meer een dingetje om aangifte te doen.

• cacti
Sissors schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:29:
[...]

Dit klinkt minder als schandalig slecht afgehandeld, en meer als gewoon oplichting. Je hebt het geld overgemaakt? Dus dan neem ik aan dat je een naam hebt (gezien we tegenwoordig IBAN naam controle hebben). Als diegene niet terug stort op zijn minst is dit meer een dingetje om aangifte te doen.
Ja, dat is dus ook wat ik in gedachte heb, ik heb inderdaad de IBAN, ik kan altijd nog aangifte doen moet 't niet goedkomen

• jmb66
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 29-10 20:52
Oldskool oplichters trucje.
Je probeert een urgente onzin verhaal voor een hogere betaling, betaalt het slachtoffer dan een tientje extra, dan kom je met een nieuw urgent lulkoek verhaal aan.
Dat doe je net zolang tot de koper zegt, doei, laat maar zitten, je belazerd mij.

https://www.postnl.nl/tarieven/

• cacti
jmb66 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 12:54:
Oldskool oplichters trucje.
Je probeert een urgente onzin verhaal voor een hogere betaling, betaalt het slachtoffer dan een tientje extra, dan kom je met een nieuw urgent lulkoek verhaal aan.
Dat doe je net zolang tot de koper zegt, doei, laat maar zitten, je belazerd mij.

https://www.postnl.nl/tarieven/
Yuuuup. vrees 't ook. Op de vervelende manier geleerd, maar live and learn

• cacti
Update: 'T account is nu ook verwijderd na mijn laatste ultimatum, dus ja, was zeker opgelicht.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
cacti schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 23:11:
Update: 'T account is nu ook verwijderd na mijn laatste ultimatum, dus ja, was zeker opgelicht.
Als het door Tweakers verwijderd is, krijg je, naar mijn ervaring, nog wel een DM met een melding dat dat gebeurd is.

plaatje even weggehaald ivm naamsvermelding

[ Voor 75% gewijzigd door Microkid op 07-09-2025 08:46 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• cacti
Room42 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 23:19:
[...]
Als het door Tweakers verwijderd is, krijg je, naar mijn ervaring, nog wel een DM met een melding dat dat gebeurd is.
Opzich niet dat in een DM gekregen, denk echt vanuit de oplichter zelf dat dit gedaan is.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:44

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Room42 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 23:19:
[...]

edit:
Dat is mij in ieder geval in 2021 een keer overkomen. :)
offtopic:
Geen idee of je zelf de gebruikersnaam van het verwijderde profiel hebt veranderd in "redacted", maar verderop in de tekst staat die gebruikersnaam wel open en bloot.

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 07-09-2025 15:43 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heroic_Nonsense schreef op zondag 7 september 2025 @ 08:35:
[...]
offtopic:
Geen idee of je zelf de gebruikersnaam van het verwijderde profiel hebt veranderd in "redacted", maar verderop in de tekst staat die gebruikersnaam wel open en bloot.
Mijn welgemeende excuses. Stom. @Microkid, ik heb geprobeerd de afbeelding te verwijderen uit mijn fotoalbum maar hier blijft de link gewoon werken. :?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1