ANWB Partnerlidmaatschap?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernanico
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 10-09 17:05
Mijn vraag
Moet ik persé een partnerlidmaatschap ANWB hebben als mijn partner pech zou krijgen met de auto? Of is mijn eigen lidmaatschap dan voldoende?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Krijg het niet helemaal duidelijk. Natuurlijk zal de ANWB adviseren een partnerlidmaatschap af te sluiten...

Beste antwoord (via bernanico op 06-09-2025 13:38)

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
bernanico schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 09:45:
Mijn vraag
Moet ik persé een partnerlidmaatschap ANWB hebben als mijn partner pech zou krijgen met de auto? Of is mijn eigen lidmaatschap dan voldoende?

...

Krijg het niet helemaal duidelijk. Natuurlijk zal de ANWB adviseren een partnerlidmaatschap af te sluiten...
ANWB gaat echt op de persoon, niet op de auto. (Zeer recent nog meegemaakt dat de andere persoon die de auto leende niet geholpen werd door de ANWB, sterker, ík was die persoon die even de auto van mijn vader mee had).

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 06-09-2025 09:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Mijn vraag

...

ANWB gaat echt op de persoon, niet op de auto. (Zeer recent nog meegemaakt dat de andere persoon die de auto leende niet geholpen werd door de ANWB, sterker, ík was die persoon die even de auto van mijn vader mee had).

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 06-09-2025 09:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 16:07
Een lidmaatschap van de ANWB is niet perse op auto maar op persoon, dus een partner lidmaatschap geeft jouw partner de mogelijkheid in een andere auto ook pech onderweg te kunnen melden.

Edit: de persoon boven mij was me voor!

[ Voor 10% gewijzigd door Nirrilith op 06-09-2025 09:48 ]

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 23:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

https://www.anwb.nl/verze...verzekering/auto-uitlenen
Je ANWB-lidmaatschap is persoonlijk, en leen je dus niet samen met je auto uit. Krijgt iemand anders pech met jouw auto, dan kan hij of zij geen gebruik maken van jouw Wegenwacht pakket.
Dus, daar heb je een partner lidmaatschap voor nodig als je dat wilt.

[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 06-09-2025 09:49 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Qua kosten zou ik het niet perse laten, het partner sbonnement kost met de korting 6,37 per maand...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katerin
  • Laatst online: 14:12
Er zijn 2 opties!

De partnerpas die is 13.25 per jaar.
Dan heeft ze hulp op 1 KENTEKEN maar wel dezelfde dekking als de op de pas van het hoofdlidmaatschap, Jullie moeten op hetzelfde adres ingeschreven zijn.

Maar er is ook partnervoordeel!
Heeft ze zelf ook een eigen auto of rijdt ze vaak in andermans auto dan kan ze met korting een abbonnement aanschaffen dat maakt het standaard abonnement € 6,50 per maand. oftewel 35% korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Maar welke vraag of situatie heb je telefonisch aan de ANWB voorgelegd dan dat je een antwoord krijgt en mogelijk niet vertrouwt en het nu hier komt vragen?

De ANWB is 1 van de meest transparante en duidelijke websites in NL als het gaat om "verzekeren / pech-hulp en gemak". Dus de website en telefoon of ANWB-winkel zouden toch echt voldoende handvatten moeten geven voor de vraagstelling?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernanico
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 10-09 17:05
Bedankt voor de reacties! Blij mee.

Note: heb de voorwaarden doorgelezen, maar kreeg het toch niet helemaal duidelijk. soms toch erg prettig om wat te horen van iemand die een praktijksituatie heeft gehad ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
@bernanico Wat ik op mijn netvlies had, was dat de partner wèl geholpen werd, mits deze de pas bij zich had. Ik zie nu op de site van de ANWB, dat de partner daarvoor nu een "partnerpas" kan aanvragen a €13,25 per jaar:
https://www.anwb.nl/wegenwacht/gezin

Let op, dat is alleen wanneer je samen dezelfde auto gebruikt en dan specifiek voor de auto met dat kenteken. Bij een volwaardig (partner-)lidmaatschap wordt de pashouder met elk kenteken geholpen.

EDIT: Wat @Katerin ook zegt, dus 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Wild Chocolate op 06-09-2025 14:56 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

n=1 als je je auto netjes onderhoud én je hebt een merk/model wat vrijwel probleemloos rijdt zou ik het er gewoon op gokken en indien nodig, betaal je wel verhoogd inschrijfgeld van €131,00 maar alle maanden hiervoor waar je nog geen lid bent maken dit al snel voordeliger.

Zie ook: https://www.anwb.nl/service-en-contact/tarieven/wegenwacht

[ Voor 11% gewijzigd door True op 06-09-2025 15:01 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Pagina: 1