Opgelicht. Achterhalen eigenaar website mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnixgf
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 07-09 14:21
Beste allen,

Hopelijk is dit het juiste subforum hiervoor.

Ik ben naar mijn gevoel opgelicht en op zoek naar meer informatie over deze persoon.

In het kort;
Wij hebben sinds een paar weken last van muizenoverlast. Na veel dingen zelf geprobeerd te hebben ben ik op zoek gegaan naar een ongediertebestrijder.
Die vond ik via de website:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Dit leek me een betrouwbare site (achteraf kun je daar al vraagtekens bij zetten).
Na bellen kreeg ik eerst een centralist aan de lijn en een paar uur later werd ik gebeld door een meneer die een dag later bij mij zou kunnen komen om het probleem op te lossen.

Toen deze man bij mij kwam gaf hij aan dat plakstrips het beste zouden werken voor mijn muizenprobleem. Ze zouden 75euro per stuk kosten en ik zou er 8 nodig hebben. Ik werd een beetje onder druk gezet en heb akkoord gegeven en later betaald met de pin (achteraf fout op fout op fout van mij uit).

Toen ik later online ging kijken naar deze muizenstrips kosten die tussen de 1,50 en 3,00 euro per stuk.
Je kunt je voorstellen dat ik me heel dom voel en mega misleid als niet opgelicht.

Ik heb al aangifte gedaan via de politie en via de bank geld terug gevraagd. Daarnaast heb ik een brief gestuurd naar het adres wat op de site staat, via de klachtenprocedure op de site en een brief naar het bedrijf wat op mijn afrekening staat
Members only:
Mijn vraag voor hier is
Laten we persoonsgegevens niet delen / vragen op dit forum. Dat is helaas niet toegestaan. Gelukkig zijn er al wat tips langs gekomen die je in de juiste richting kunnen helpen buiten het forum om.

Heel veel dank voor het meedenken.

[ Voor 12% gewijzigd door Yorinn op 07-09-2025 13:31 . Reden: Naam + KvK bedrijf in mo-tags gezet zoals ook in het Shopping Forum Beleid staat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drs_Ben
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08:13
Laten we persoonsgegevens niet delen op dit forum. Dat is helaas niet toegestaan.

[ Voor 82% gewijzigd door Yariva op 05-09-2025 20:10 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:55

Reinier

\o/

Die dingen mag je niet eens gebruiken zonder ontheffing/vergunning volgens mij?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:26
Lijmstrips of lijmplanken zijn al langere tijd in Nederland bij wet verboden.
Verkopen van de spullen mag wel. Gebruik ervan mag niet.

(was net te laat met mijn antwoord.)

Nog een linkje waar onderandere de info staat dat lijm strips of lijmplanken verboden zijn in gebruik te nemen:
Let op sommige plaatjes kunnen niet als heel vrolijk worden ervaren.
https://pestor.nl/blog/al...emvONjVx-0n0Mqtfd_xJw5xo2

[ Voor 58% gewijzigd door Cave_Boy op 05-09-2025 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:18

Dido

heforshe

Als je het bedrijf wil dagvaarden, is het kantooradres voldoende, denk ik? En dat staat gewoon op de site.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:22

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

*snip*

[ Voor 91% gewijzigd door Yariva op 05-09-2025 20:10 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, het enige waar je ze op kan pakken is dat op hun website staat dat hun tarieven scherp zijn. Echter, ik lees uit jouw verhaal niet waarom de prijs van de strips "te hoog" zou zijn. Op hun site staat ook dat ze de tarieven vooraf melden (en dat is gedaan; 8x 75 Euro). En ook dat ze gratis terugkomen als het niet werkt.

Maar, voor de beeldvorming:
- zijn er aparte voorrijkosten gerekend?
- is er apart een uurloon berekend?
- ze waren er snel (ook volgens hun website beloofd)
- ook op jouw lokatie (heel NL, staat op de website)
- werken de plakstrips niet?

Ik snap dat "achteraf" een bedrag van bijna 600 Euro veel is maar ik zie vooralsnog niet echt welke voorwaarden van hun (enorm lelijke en herhalende site) overtreden zijn. Dat jij je onder druk gezet voelt en 600 Euro pint bijna voor een paar plakplaatjes; ik weet niet of je dat de "expert" kwalijk kan nemen.
Cave_Boy schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 19:40:
Lijmstrips of lijmplanken zijn al langere tijd in Nederland bij wet verboden.
Verkopen van de spullen mag wel. Gebruik ervan mag niet.

(was net te laat met mijn antwoord.)

Nog een linkje waar onderandere de info staat dat lijm strips of lijmplanken verboden zijn in gebruik te nemen:
Let op sommige plaatjes kunnen niet als heel vrolijk worden ervaren.
https://pestor.nl/blog/al...emvONjVx-0n0Mqtfd_xJw5xo2
Niet helemaal waar helder; recentelijk nog kamervragen gesteld zoals https://www.tweedekamer.n...2025Z07223&did=2025D24176

De vragen 6 en 7 en bijbehorende antwoorde laten vooral zien dat het onnodig leed moet worden voorkomen en dat de NVWA alleen kan handhaven op openbare plekken (horeca en buitenruimtes) en dat men zonder omgevingsvergunning "binnen" gewoon kan doen en laten wat men wil.

Ik trek hier geen partij in het wel/niet kopen en gebruiken van dit soort lijmvallen alleen er lijkt een serieus tekort te zijn aan wetgeving, branche-overleg en handhaving. Het feit dat lijmvallen in groten getale nog steeds te koop zijn in NL, laat zien dat de overheid weinig tot geen zin of geld investeert in het humaan vangen/doden van ongedierte.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Members only:

[ Voor 34% gewijzigd door Yorinn op 07-09-2025 13:31 . Reden: Relevante links in mo-tags gezet ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:26
MAX3400 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 20:51:
Tja, het enige waar je ze op kan pakken is dat op hun website staat dat hun tarieven scherp zijn. Echter, ik lees uit jouw verhaal niet waarom de prijs van de strips "te hoog" zou zijn. Op hun site staat ook dat ze de tarieven vooraf melden (en dat is gedaan; 8x 75 Euro). En ook dat ze gratis terugkomen als het niet werkt.

Maar, voor de beeldvorming:
- zijn er aparte voorrijkosten gerekend?
- is er apart een uurloon berekend?
- ze waren er snel (ook volgens hun website beloofd)
- ook op jouw lokatie (heel NL, staat op de website)
- werken de plakstrips niet?

Ik snap dat "achteraf" een bedrag van bijna 600 Euro veel is maar ik zie vooralsnog niet echt welke voorwaarden van hun (enorm lelijke en herhalende site) overtreden zijn. Dat jij je onder druk gezet voelt en 600 Euro pint bijna voor een paar plakplaatjes; ik weet niet of je dat de "expert" kwalijk kan nemen.

[...]

Niet helemaal waar helder; recentelijk nog kamervragen gesteld zoals https://www.tweedekamer.n...2025Z07223&did=2025D24176

De vragen 6 en 7 en bijbehorende antwoorde laten vooral zien dat het onnodig leed moet worden voorkomen en dat de NVWA alleen kan handhaven op openbare plekken (horeca en buitenruimtes) en dat men zonder omgevingsvergunning "binnen" gewoon kan doen en laten wat men wil.

Ik trek hier geen partij in het wel/niet kopen en gebruiken van dit soort lijmvallen alleen er lijkt een serieus tekort te zijn aan wetgeving, branche-overleg en handhaving. Het feit dat lijmvallen in groten getale nog steeds te koop zijn in NL, laat zien dat de overheid weinig tot geen zin of geld investeert in het humaan vangen/doden van ongedierte.
Hoe ik het telkens gelezen heb is dat er inderdaad vanaf geweken kan worden maar je moet dan wel een speciale ontheffing hebben. Dit is voor bedrijven als voor particulieren.

https://dierplagenshop.nl...1ZJVOspYSeKO8FpgY8slfJ0ct Het is niet een pagina van de overheid maar zo lees ik het eigenlijk op best wel veel pagina's.

[ Voor 5% gewijzigd door Cave_Boy op 06-09-2025 08:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik vermoed dat je die 600 euro als leergeld moet gaan beschouwen. Of ik als bedrijf nu 50% of 10.000% marge maak op de producten die ik verkoop maakt niet uit, het is beiden legaal.

Je hebt ook de kans gehad om jezelf te informeren wat zo'n plakstrip in werkelijkheid kost.

Best kans dat een rechter niet in jouw voordeel gaat beslissen (IANAL!)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dido schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 19:41:
Als je het bedrijf wil dagvaarden, is het kantooradres voldoende, denk ik? En dat staat gewoon op de site.
En anders kan je altijd nog voor €2.85 een uittreksel uit het KVK opvragen. Daar staat ook de eigenaar van de KVK in benoemd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:28
Standeman schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 09:12:
Ik vermoed dat je die 600 euro als leergeld moet gaan beschouwen. Of ik als bedrijf nu 50% of 10.000% marge maak op de producten die ik verkoop maakt niet uit, het is beiden legaal.

Je hebt ook de kans gehad om jezelf te informeren wat zo'n plakstrip in werkelijkheid kost.

Best kans dat een rechter niet in jouw voordeel gaat beslissen (IANAL!)
@marnixgf
Hier ben ik het mee eens. Zelf had je onderzoek moeten doen. Het gaat om een bak geld, maar wettelijk maakt het geen bal uit of de verkoper er inderdaad tig keer meer op verdiend.
Zie vaak genoeg dingen te koop staan waarvan je kunt zie dat ze bij aliexpress vandaan komen en je daar een kwart betaald. Sucks, maar hier ga je niets uit halen. Behalve wellicht een review en/of er zelf nooit meer bestellen.
Voor die 1,50 per stuk zou ik als bedrijf ook gewoon terug komen als het niet werkt, bedoel, de klant heeft er toch al genoeg voor betaald.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:10

SomerenV

It's something!

Nooit nooit nooit nooit een gesponsorde link pakken in Google als je op dit soort dingen zoekt. Nooit. Altijd, via Maps checken waar een bedrijf zit, en een daadwerkelijk lokaal bedrijf laten komen.

Het bedrijf via de gesponsorde link is namelijk vrijwel altijd een oplichter. Hanteren absurd hoge prijzen, zetten klanten vrijwel altijd onder druk en zijn niet bang over te gaan op intimidatie tactieken als de klant achteraf achter ze aan komt. Je geld ga je niet meer terugkrijgen want ze hebben hun prijs gecommuniceerd en jij bent akkoord gegaan. Heel zuur leergeld dus.

Ik heb het gehad toen ik mezelf buitengesloten had. Dat geintje heeft me destijds iets van 600 euro gekost. Achteraf gezien veel te veel geld voor het openen en vervangen van 1 slot en ik voelde me toen ook echt heel dom en belazerd.

Dus nooit de eerste de beste link pakken en altijd checken of een bedrijf in de buurt zit. Veel van dit soort zaken hebben namelijk dynamische content op basis van waar je woont, waardoor het dan lijkt alsof ze een lokaal bedrijf zijn. Bijzonder smerige praktijken.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:23
Dit zijn waarschijnlijk dezelfde jongens die op komen draven als “slotenmaker” “loodgieter” oid die met absurde prijzen het probleem oplossen. Oplichting? Onduidelijk, op z’n minst asociaal.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Cave_Boy schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 08:58:
[...]

Hoe ik het telkens gelezen heb is dat er inderdaad vanaf geweken kan worden maar je moet dan wel een speciale ontheffing hebben. Dit is voor bedrijven als voor particulieren.

https://dierplagenshop.nl...1ZJVOspYSeKO8FpgY8slfJ0ct Het is niet een pagina van de overheid maar zo lees ik het eigenlijk op best wel veel pagina's.
Snap ik zeker; de interpretatie is niet 100% afhankelijk aan welke kant van de (commerciele) dienstverlening je staat. Daarnaast behoort men onderzoek te doen welke muis in het huis zit alvorens een methode te kiezen; bepaalde soorten muizen mag je ook niet met gif bestrijden. Dan sta je als (particulier) toch misschien voor een onmogelijke taak om 2 families spitsmuis zonder gif en zonder lijm "netjes" op te ruimen.

Vermoed zomaar dat @marnixgf en het gebelde bedrijf allebei ook dit verplichte onderzoek niet hebben gedaan dus beiden mogelijk dus de wet kunnen/hebben overtreden.
Microkid schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 09:23:
[...]

En anders kan je altijd nog voor €2.85 een uittreksel uit het KVK opvragen. Daar staat ook de eigenaar van de KVK in benoemd.
Zie nog steeds niet wat het bijdraagt aan de situatie? Politie, bij voldoende interesse, kan die gegevens ook opvragen en eventueel de eigenaar vervolgen voor de (nogal wazige) versie van oplichting of misleiding. Begrijp het topic ook eigenlijk niet; een nieuweling komt op Tweakers vragen over deze casus terwijl je verwacht dat politie of rechtsbijstand al een veel mooier, beter, duidelijker en logischer verhaal had kunnen vertellen over dit soort situaties.

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 06-09-2025 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:34:
[...]

Snap ik zeker; de interpretatie is niet 100% afhankelijk aan welke kant van de (commerciele) dienstverlening je staat. Daarnaast behoort men onderzoek te doen welke muis in het huis zit alvorens een methode te kiezen; bepaalde soorten muizen mag je ook niet met gif bestrijden. Dan sta je als (particulier) toch misschien voor een onmogelijke taak om 2 families spitsmuis zonder gif en zonder lijm "netjes" op te ruimen.

Vermoed zomaar dat @marnixgf en het gebelde bedrijf allebei ook dit verplichte onderzoek niet hebben gedaan dus beiden mogelijk dus de wet kunnen/hebben overtreden.
De TS heeft een 'expert' ingeschakeld. Dan kan je toch niet zeggen dat TS de wet heeft overtreden omdat hij ervan uitgaat dat de 'expert' het nodige onderzoek heeft gedaan voor diezelfde 'expert' jou verteld dat dit de oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Sissors schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:39:
[...]

De TS heeft een 'expert' ingeschakeld. Dan kan je toch niet zeggen dat TS de wet heeft overtreden omdat hij ervan uitgaat dat de 'expert' het nodige onderzoek heeft gedaan voor diezelfde 'expert' jou verteld dat dit de oplossing is?
+
Wij hebben sinds een paar weken last van muizenoverlast. Na veel dingen zelf geprobeerd te hebben ben ik op zoek gegaan naar een ongediertebestrijder.
Dus TS probeert dingen (niet gespecificeerd) op een muis (niet geidentificeerd) terwijl de Nederlandse richtlijn is: GGD, KAD en gemeente raadplegen,

Dus tja, lees hoe je het wil...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:16

Managelorian

“This is the workflow.”

MAX3400 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:41:
Dus TS probeert dingen (niet gespecificeerd) op een muis (niet geidentificeerd) terwijl de Nederlandse richtlijn is: GGD, KAD en gemeente raadplegen,

Dus tja, lees hoe je het wil...
Zonder het fijne van deze casus te weten, geldt in het algemeen dat wanneer je als Nederlandse particulier een expert inhuurt, je er vanuit mag gaan dat deze kundig is. Je mag erop vertrouwen dat hij het juiste doet en daarmee kun je wel degelijk een stukje verantwoordelijkheid afschuiven hierop. Niet oneindig natuurlijk, maar een eventuele rechter zal een heel eind met je meegaan als je zegt "oh, dat heb ik niet geweten... ik vertrouwde erop dat meneer/mevrouw Expert wist wat 'ie deed"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:18
Dit is toch geen oplichting? Je bent akkoord gegaan met hun aanbod. Waar heb je aangifte van gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Sissors schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:39:
[...]

ik denk dat 'expert' geen beschermd beroep is.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik verwacht niet dat we ts terug zien.
Ik zie ook geen oplichting, ik mag mijn 5k auto verkopen voor 500k.
En als jij dat een goede prijs vind is dat prima.

Zuiver vind ik het ook niet. Maar winst makend is het wel voor het bedrijf.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 15:53
Ik heb al aangifte gedaan via de politie en via de bank geld terug gevraagd.
Ummm zo werkt het niet :). Aangifte op basis van wat? Welk strafbare feit is er gepleegd behalve ondernemen en geld verdienen en dienst leveren die is gevraagd.
En de bank ja je heb het zelf overgemaakt, niemand anders heeft je pas / pin gestolen. Dus die gaat terecht ook niks doen.

Als je een probleem heb, eerst klacht indienen bij het bedrijf, daarna eventueel via een keurmerk of iets. En als je daarna overtuigd ben er sprake is van strafbaar feit of iets kan je over tot dagvaarden etc. Maar dat gaat niks opleveren, dat kan ik je nu al vertellen.

How are you doing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je bent niet opgelicht, maar hier is in mijn optiek sprake van Wikipedia: Dwaling
Ook strafbaar. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen.

Als je een rechtsbijstandverzekering hebt daar voorleggen. Zo niet gaat een jurist duurder uitvallen dan dat wat het je evt op kan leveren en zou ik mijn verlies pakken en het als een dure les zien.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:20
Het is begrijpelijk dat je je zo voelt, zou ik ook zijn. Maar het is niet illegaal wat ze gedaan hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:25
Dit is iemand die zijn frustratie uit in een startpost en daarna niet meer reageert omdat hij weet dat het een zinloze zaak is.

Slotje erop? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 17:57
Tsja. Leergeld. Duur grapje helaas maar niets aan te doen. Beetje vergelijkbaar met loodgieters die je op een ipad laten tekenen voor “kosten 50 euro per meter trekveer” en dan claimen dat de ontstopping 30m onder de grond zit (katjing: 1500 euro).

Eigenlijk valt de oplichting in dit topic nog mee: prijs was van tevoren duidelijk. TS kiest om geen verder onderzoek te doen en neemt het eerste advies meteen aan/over. Dat is een keuze, in dit geval een dure keuze.

[ Voor 30% gewijzigd door Valorian op 06-09-2025 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:30
Valorian schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 13:49:
Tsja. Leergeld. Duur grapje helaas maar niets aan te doen. Beetje vergelijkbaar met loodgieters die je op een ipad laten tekenen voor “kosten 50 euro per meter trekveer” en dan claimen dat de ontstopping 30m onder de grond zit (katjing: 1500 euro).

Eigenlijk valt de oplichting in dit topic nog mee: prijs was van tevoren duidelijk. TS kiest om geen verder onderzoek te doen en neemt het eerste advies meteen aan/over. Dat is een keuze, in dit geval een dure keuze.
Wat is begreep is dat TS niet echt een keuze had want hij werd onder druk gezet. Zoals wel vaker bij zulke smerige zaken.

https://nos.nl/artikel/24...eg-voor-paar-minuten-werk?

Dus ik zou zeker melding maken bij ACM. Zal voor jou zelf niet veel doen. Maar misschien worden ze ook gestopt.

https://www.plusonline.nl...-slotenmaker-moet-betalen

Anders zelf ook het heft in eigen handen nemen. Eventueel een erkent/betrouwbare bestreider vragen wat hij zou kosten. Dan heb je een idee. Want als hij bv maar 100/200 euro zou rekenen in 800 absurd. Maar vraagt hij 600 euro bv ja dan heb je pech denk ik.

oneerlijke handelspraktijk zoi ook zomaar kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 17:57
loki504 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 18:21:
[...]

Wat is begreep is dat TS niet echt een keuze had want hij werd onder druk gezet. Zoals wel vaker bij zulke smerige zaken.
Dat is waar. Ik zou ook zeker niet willen stellen dat het zijn eigen schuld is en zie het ook echt wel als oplichting hoor. Maar hoop dat TS en andere mee-lezers er vooral ook lering uit trekken en:

- Bij het afnemen van een dienst áltijd eerst informeren naar kosten, ook voor alleen een huisbezoek/check. Iemand tijd kost geld, dus alleen al voor het voorrijden en advies geven mag je verwachten dat daar een kostenplaatje aan vast zit. Voor helderheid voor alle partijen is het dan fijn om te weten wát dat kostenplaatje betreft.

- Als iets géén bloedspoed heeft (zoals muizen die er al twee weken zitten) én je vindt iets opvallend kostbaar, neem dan even de tijd om er over na te denken en/of zelf onderzoek te doen naar wat normaal is.

- Nog beter, lees je van tevoren in 15 minuten even in in de materie, zodat je goed beslagen ten ijs komt bij eventuele keuzes en onderhandeling over de opties.

Maar goed, bovenstaande is vanuit de zijlijn makkelijk gezegd natuurlijk. Gun TS oprecht het beste en hoop dat er iets gedaan kan worden tegen zo'n malafide partij. Maar in praktijk zullen dit soort partijen steeds opnieuw de kop opsteken, dus je er tegen wapenen is echt nodig. Figuurlijk dan, in letterlijke zin is dat een wat minder florisant plan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnixgf
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 07-09 14:21
Dank allemaal. Is zeker een les geweest.
Mijn eigenlijk voornaamste vraag voor hier op tweakers was of iemand nog ideeen heeft hoe ik achter de persoon kan komen die hier in huis geweest is.

Ik vroeg me af of je kunt achterhalen wie de eigenaar is van de website
Members only:
bijvoorbeeld
Via whois of sidn kom ik zelf niet echt verder.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 07-09-2025 13:33 . Reden: Naam bedrijf in mo-tags gezet zoals ook in het Shopping Forum Beleid staat ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Daar kom je alleen achter met een gerechtelijk bevel. De kans dat je dat voor elkaar krijgt is imho nihil

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:10

SomerenV

It's something!

marnixgf schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:11:
Dank allemaal. Is zeker een les geweest.
Mijn eigenlijk voornaamste vraag voor hier op tweakers was of iemand nog ideeen heeft hoe ik achter de persoon kan komen die hier in huis geweest is.

Ik vroeg me af of je kunt achterhalen wie de eigenaar is van de website
***members only***
bijvoorbeeld
Via whois of sidn kom ik zelf niet echt verder.
Daar ga je niet achter komen. De foto's van de werkzaamheden zijn in ieder geval terug te vinden op andere (buitenlandse) websites en er is een goede kans dat de persoon op de foto helemaal niet bestaat.

Al dit soort bedrijfjes gebruiken dezelfde soort website, met dezelfde teksten en uitingen. Hun werkwijze is echt bijzonder smerig, maar hooguit een grijs gebied. Wellicht dat wat uitingen op de website een leugen zijn, maar zolang ze hun werk uitvoeren en vooraf een prijs communiceren heb je als consument achteraf geen poot om op te staan. Je zou het hooguit kunnen gooien op dat je onder druk werd gezet, maar ik denk dat dat al snel verzandt in een hoop juridisch getouwtrek.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Als je op
Members only:
zoekt, vindt je in ieder geval al wat meer informatie zoals een adres en KVK-nummer.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:18
En al zou je weten wie het is: wat dan? Er is toch niets aan de hand? Hoogstens dat je meer dan marktconform hebt betaald voor een dienst. Ik zie niet hoe je dit kunt escaleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mooie pagina ook, met maar liefst 15 knoppen "Bel ons...". Tjonge, op veel websites moet je zoeken naar een nummer, hier struikel je er over.

De grap is: net even gezocht op het telefoonnummer. Dan komen de diverse andere "service diensten" voorbij. Die van riool, CV ketels en mollenbestrijding. Bij een aantal pagina's verandert het telefoonnummer bovenaan de website na een paar seconden
Members only:
Zoek je op dit tweede nummer dan vind je nagenoeg niets. Er wordt dus goed voor gezorgd dat ze ergens niet te vinden zijn.

Verder steken al deze websites op dezelfde manier in elkaar: veel "Google reviews" en vooral welke waardering men daar zou geven. Direct ter plaatse etc.

[ Voor 66% gewijzigd door Yorinn op 07-09-2025 21:08 . Reden: Telefoonnummers in mo-tags gezet ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
sypie schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:12:
Mooie pagina ook, met maar liefst 15 knoppen "Bel ons...". Tjonge, op veel websites moet je zoeken naar een nummer, hier struikel je er over.

De grap is: net even gezocht op het telefoonnummer. Dan komen de diverse andere "service diensten" voorbij. Die van riool, CV ketels en mollenbestrijding. Bij een aantal pagina's verandert het telefoonnummer bovenaan de website na een paar seconden
***members only***
Zoek je op dit tweede nummer dan vind je nagenoeg niets. Er wordt dus goed voor gezorgd dat ze ergens niet te vinden zijn.

Verder steken al deze websites op dezelfde manier in elkaar: veel "Google reviews" en vooral welke waardering men daar zou geven. Direct ter plaatse etc.
Als het nummer op een site al snel veranderd in een ander nummer, dan wordt dus het andere nummer (na verandering) gebeld door mensen en wordt dat dus het 'bekende' nummer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:49
Tja, dat heeft TS niet zo slim aangepakt. En nu is hij 600 leergeld kwijt. Heel zuur uiteraard, maar het is niet anders. Inderdaad zelfde truc als bij sommige slotenmakers, loodgieters, etc.

- Kies een betrouwbare partij met reviews en niet zo’n schreeuwerige gesponsorde pagina bovenaan Google
- Zeg dat je niks betaalt zonder volledige prijsopgaaf vooraf (dat heb je in dit geval nog gedaan, want je wist de prijs)
- Vraag een factuur (ik neem aan dat je die niet hebt? Ook dan kun je niks doen met het feit dat ze wellicht illegaal die lijmplanken hebben geleverd - kunnen ze gewoon ontkennen)
- Betaal niet contant

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:38
Als ik iets voor 75 euro wil verkopen en het kost mij maar 2 euro inkoop en iemand anders koopt dit dan ben ik toch nergens verkeerd bezig ?

Even uithuilen en weer door

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• TheGhostInc
  • Niet online
Jeroenzer schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:38:
Als ik iets voor 75 euro wil verkopen en het kost mij maar 2 euro inkoop en iemand anders koopt dit dan ben ik toch nergens verkeerd bezig ?
Vraag dat ook eens aan Sywert van Lienden. ;)

In basis heb je gelijk, maar het is niet voor niets dat deze louche bedrijven allemaal spoed- & nooddiensten leveren. Zodat de consument eerder geneigd zal zijn om akkoord te gaan.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:58

ShadowBumble

Professioneel Prutser

TheGhostInc schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:54:
[...]

Vraag dat ook eens aan Sywert van Lienden. ;)
Andere casus vind je ook niet, het probleem van Sywer is niet zozeer dat hij goedkoper in kocht en daarna duurder verkocht (alhoewel we ene discussie ethiek kunnen houden hierin vanwege die situatie toen). maar dat hij verkocht onder de noemer stichting zonder winst oogmerk en daarna factureerde met zijn B.V. en een flinke winst pakte.

[ Voor 8% gewijzigd door ShadowBumble op 11-09-2025 09:59 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• TheGhostInc
  • Niet online
Het is een mooie illustratie dat de context van een verkoop van belang is.

Er zijn genoeg situaties waarbij een 'simpele' verkoop niet zo simpel is. Soms door het product (heling, oplichting of verboden spullen), soms door de partijen (handelingsonbekwaam e.d.) en soms door de situatie (bedreiging, monopolie e.d.)

Het is jammer dat ons juridisch systeem & politie zo volzit. Daardoor gebeurt er weinig mee. Want dit soort partijen maken ook fouten en kunnen dan wel aangepakt worden.

• boyfromutrecht
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:07
Zuur voor de TS. Inderdaad kijken voor een lokale ondernemer die je kan helpen.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:23

Qwerty-273

Meukposter

Jeroenzer schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:38:
Samen met snelle levering aan huis. En "persoonlijk advies".

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1