Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:47
Ik heb een S22 van mijn werkgever en daar is een probleem mee, ik dacht toch om hier eens te polsen..

Door de uitgebreide wachtwoord en beveiligingsrestricties was ik mijn wachtwoord vergeten en is dit te vaak foutief ingevuld, waardoor de telefoon gelocked werd.
Deze kon ik weer unlocken door in te loggen met mijn google account - echter heb ik diverse google accounts geprobeerd en werkt geen een van deze.

Het resultaat is nu dat we de telefoon niet meer in komen. Ik ben op advies bij een vodafone winkel geweest (met de aankoopbon van de telefoon door de werkgever) en zij konden niks betekenen.

De werkgever zegt dat de telefoon nu de prullenbak in moet. Voordat we dat doen - er moet toch een mogelijkheid zijn om deze telefoon bruikbaar te krijgen??
Het kan toch niet zo zijn dat een telefoon weggegooid moet worden omdat een wachtwoord niet meer bekend is?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Draakje5 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:01:
Het kan toch niet zo zijn dat een telefoon weggegooid moet worden omdat een wachtwoord niet meer bekend is?
gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Hoe bedoel je?
Een vergeten wachtwoord betekent dus dat de telefoon in deze situatie weggegooid moet worden?

[ Voor 23% gewijzigd door Draakje5 op 05-09-2025 15:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:08
Dat iemand die jouw telefoon steelt ook het wachtwoord niet weet, en die moet óók geen kans hebben om het toestel ooit nog te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Carpento schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:03:
Dat iemand die jouw telefoon steelt ook het wachtwoord niet weet, en die moet óók geen kans hebben om het toestel ooit nog te gebruiken.
Daarom hebben we de aankoopbon waarop o.a. het IMEI nummer etc staat waardoor wij kunnen bewijzen dat wij de rechtmatige eigenaar zijn van deze telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Draakje5 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:01:
Ik heb een S22 van mijn werkgever en daar is een probleem mee, ik dacht toch om hier eens te polsen..

Door de uitgebreide wachtwoord en beveiligingsrestricties was ik mijn wachtwoord vergeten en is dit te vaak foutief ingevuld, waardoor de telefoon gelocked werd.
Deze kon ik weer unlocken door in te loggen met mijn google account - echter heb ik diverse google accounts geprobeerd en werkt geen een van deze.

Het resultaat is nu dat we de telefoon niet meer in komen. Ik ben op advies bij een vodafone winkel geweest (met de aankoopbon van de telefoon door de werkgever) en zij konden niks betekenen.

De werkgever zegt dat de telefoon nu de prullenbak in moet. Voordat we dat doen - er moet toch een mogelijkheid zijn om deze telefoon bruikbaar te krijgen??
Dat is nou net de hele bedoeling van die beveiliging
Als je die (makkelijk) zou kunnen verwijderen dan heeft het weinig nut om je telefoon te beveiligen, toch?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Draakje5 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:04:
[...]

Daarom hebben we de aankoopbon waarop o.a. het IMEI nummer etc staat waardoor wij kunnen bewijzen dat wij de rechtmatige eigenaar zijn van deze telefoon.
Maar dat zou dus betekenen dat fabrikanten er een backdoor in moeten bouwen om het te kunnen unlocken, wat gegarandeerd lekt en de beveiliging dus gereduceerd wordt tot nagenoeg 0

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Draakje5 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:03:
[...]

Hoe bedoel je?
Een vergeten wachtwoord betekent dus dat de telefoon in deze situatie weggegooid moet worden?
Een telefoon weggooien is goedkoper dan je gegevens op straat.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 05-09-2025 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-09 14:34
Ik zou het probleem neerleggen waar het hoort, je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
De telefoon heeft zichzelf toch al gewist door x keer verkeerd wachtwoord in te vullen?
Vanuit dat perspectief zou de extra beveiliging er alleen nog opzitten om diefstal tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Duke of Savage schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:16:
Ik zou het probleem neerleggen waar het hoort, je werkgever.
Ja zij willen de telefoon weggooien en een nieuwe geven - prima, maar ik vind het nogal zonde in de huidige maatschappij om zomaar een telefoon weg te gooien die in principe niks mankeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 18:05

watercoolertje

Untertitel

Draakje5 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:20:
[...]

Ja zij willen de telefoon weggooien en een nieuwe geven - prima, maar ik vind het nogal zonde in de huidige maatschappij om zomaar een telefoon weg te gooien die in principe niks mankeert.
Is het ook, dus in het vervolg een wachtwoord instellen (en in een passwordmanager zetten) zodat je het niet nogmaals laat gebeuren.

Het is wat tegenstrijdig maar dit zijn gewoon zinnige maatregelen, en niet alles draait enkel om het milieu, dus hier was een andere factor blijkbaar zwaarder gewogen.

Ik zou hem ook niet zomaar weggooien, maar inleveren bij de milieustraat 8)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:31

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Dat betekend dat jou telefoon MAM is ingericht.
Je moet met de bon naar een service center van samsung. die kunnen de FRP lock er af halen.
Als je het google account niet meer weet wat erop gezet is geworden en de pin/wachtwoord dan sta je buiten je telefoon. Daarom maken wij hier het google account voor ze aan. (Email, werk)
Hier hebben ze die keuze op het werk ook ooit gemaakt, hoop dat we daar snel verandering in kunnen brengen.

[ Voor 28% gewijzigd door kromme op 05-09-2025 17:13 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08

MsG

Forumzwerver

Met sommige telefoonmodellen kan je heel makkelijk om die FRP heen, YouTube staat er vol mee. Weet niet of dat nog steeds zo lek als een mandje is met een S22 en een nieuwe Android-versie, maar wellicht het verkennen waard.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1