Wij hebben recent een woning gekocht uit 2010. Na de overdracht probeer ik te bepalen hoeveel tijd we nodig hebben voordat we de woning kunnen betrekken.
In ons huidige huis hebben wel vrijwel alle klussen zelf gedaan, maar in de aangekochte woning willen we gelijk in een bepaalde periode veel zaken laten doen, zodat we niet grote klussen moeten oppakken terwijl we er in wonen, omdat dit tegenviel in onze huidige woning en onze situatie is veranderd met druk werk en kids.
Het is een 2-1 kap woning van 135m2. We willen de volgende zaken laten aanpakken:
Ik wil graag een check doen of ik de volgorde van de zaken een beetje goed in het vizier heb, zodat ik de data in potlood kan reserveren.
Ik moet de volgende partijen op elkaar afstemmen: de keukenboer, de badkamerboer, installateur leidingwerk, elektricien, en de klusjesman die de bijkeuken realiseert.
Ps: Ik ben me er terdege van bewust dat een planning flexibel moet zijn, omdat er vrijwel een 100% garantie is dat er bepaalde zaken anders lopen dan gepland of tegenvallen.
In ons huidige huis hebben wel vrijwel alle klussen zelf gedaan, maar in de aangekochte woning willen we gelijk in een bepaalde periode veel zaken laten doen, zodat we niet grote klussen moeten oppakken terwijl we er in wonen, omdat dit tegenviel in onze huidige woning en onze situatie is veranderd met druk werk en kids.
Het is een 2-1 kap woning van 135m2. We willen de volgende zaken laten aanpakken:
- Keuken, badkamer, toilet beneden vervangen
- Vloerverwarming aanleggen begane grond + eventueel badkamer 1e verdieping
- Vloer woonkamer laten leggen incl. egalisatie
- CV ketel vervangen voor een elektrische warmtepomp (huidige ketel doet het niet goed meer)
- Nieuwe meterkast + 3-fase (qua wachttijd lukt dit met de aansluiting)
- Bijkeuken realiseren in de garage
Ik wil graag een check doen of ik de volgorde van de zaken een beetje goed in het vizier heb, zodat ik de data in potlood kan reserveren.
Ik moet de volgende partijen op elkaar afstemmen: de keukenboer, de badkamerboer, installateur leidingwerk, elektricien, en de klusjesman die de bijkeuken realiseert.
- Keuken, badkamer, toilet, bijkeuken, warmtepomp tekeningen laten maken
- Installateur leidingwerk laten aanleggen binnen elke te renoveren ruimte
- Elektricien laten aanleggen
- Vloerverwarming laten leggen
- Egaliseren en vloer leggen
- Keuken plaatsen
- Bijkeuken realiseren
- Badkamer en toilet realiseren (evt dixie buiten), lastiger ivm vloerverwarming?
- Vervangen CV of warmtepomp aanleggen
Ps: Ik ben me er terdege van bewust dat een planning flexibel moet zijn, omdat er vrijwel een 100% garantie is dat er bepaalde zaken anders lopen dan gepland of tegenvallen.
[ Voor 3% gewijzigd door Belecthor op 05-09-2025 13:30 ]