Elektrische haard geplaatst...maar hoe...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpauwen
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-09 21:10
Hallo iedereen,

onze aannemer heeft een elektrische haard geplaatst (zie foto). Er zat eerst een gashaard, de aannemer heeft zelf bedacht om een elektrische haard te plaatsen, hij heeft deze besteld en nu geinstalleerd. Het gaat om een volledige verbouwing, dus wij wonen er niet, het is met hem ook niet af te spreken wanneer hij komt en welke werkzaamheden hij wanneer uitvoert. Gisteren ochtend was hij dus bezig met het plaatsen van de haard en belt hij oop met de mededeling dat de haard (die hij zelf besteld heeft) niet past onder de pui. Er moet kennelijk ruimte onder de haard zitten, voor de ventilatie. Zijn voorstel was om de haard 'een stukje naar voren' te plaatsen en dan zou het allemaal passen. Wat op de foto staat hebben wij dus aangetroffen. Hij heeft de plek waar de haard moest komen opgevuld met betonnen blokken en de haard in zijn geheel gewoon voor de pui geplaatst. Volgens mij is dit niet acceptabel...hoe zouden jullie dit aanpakken ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a0P5UKqHpNVMKd847JXShSr_cXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3D8kU5SqtLnTHMpCeF0TohD3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 11:02
Wat staat er in de offerte/opdrachtbeschrijving?

Als erin staat dat de haard in de pui moet zitten, dan moet dat dus ook gebeuren.

Bijzonder dat hij de haard zelf besteld heeft, ik zou iig eerst van te voren weten welke haard het wordt enzo...

[ Voor 29% gewijzigd door Lelletje op 05-09-2025 13:15 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bot antwoord maar je hebt al bijna 4 maanden je ongenoegen geuit over deze aannemer. Dan neem ik aan *pun intended* dat je er zelf van leert om per stap beter en duidelijker met de aannemer te communiceren en, hoe lastig ook, vaker en duidelijker te inspecteren wat die persoon oplevert aan klasse en klote werk?

Zoals @Lelletje aangeeft: hoe is de opdracht / idee voor een electrische haard tot stand gekomen en welke verwachtingen heb je gesteld aan het nuttige gebruik, inbouwen en aansluiten van dat ding? De hele foto van je ziet er sowieso vreemd uit; is dat roze/blokken gedeelte nieuw neergezet of oude afvoerkanaal? Want dan had ik er als opdrachtgever iets van gevonden dat het er sowieso niet hoort / strak uitziet / moderner en netter afgewerkt moet worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 17:03
Dat roze deel ziet eruit als primer voor het stucwerk. Geen idee of het haardkanaal nog wat waard was, maar met een elektrische unit had men beter even een lateitje oid kunnen plaatsen en de haard in het gat kunnen bouwen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-09 13:54
gpauwen schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:13:
Hij heeft de plek waar de haard moest komen opgevuld met betonnen blokken en de haard in zijn geheel gewoon voor de pui geplaatst. Volgens mij is dit niet acceptabel...hoe zouden jullie dit aanpakken?
Wat staat er op de bouwtekeningen? Wat staat er in je bestek? Wat is er afgesproken omtrent de wijze van installatie? En heb je dit vast gelegd?

Afhankelijk hiervan kan je de vraag beantwoorden of iets acceptabel is.

Heb je al met je aannemer hierover gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
elke week er naar toe, en elke week face to face afspreken wat en hoe dat gaat gebeuren.,
afspraken op papier zetten, en de afspraken elk gesprek emailen naar hem.

er boven op zitten, klote ja. Maar soms moet het

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-09 14:34
Er zat eerst een gashaard, de aannemer heeft zelf bedacht om een elektrische haard te plaatsen, hij heeft deze besteld en nu geinstalleerd.
Is dit niet een enorme WTF en een gigantische red flag?

Zou die man per direct weg sturen, wat een clown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 16:05
The problem with communication is the illusion it has taken place.

Treffender had de bovenstaande quote van Jack niet kunnen zijn....

Maar had die aannemer niet gewoon een stuk uit de pui kunnen slijpen en het ding dan gewoon op een normale manier kunnen inbouwen? Ik ben heel benieuwd hoe deze 'aannemer' dit verder zou gaan afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpauwen
Afgesproken is dat de haard in de opening wordt geplaatst (dus waar nu die rare rotsblokken staan). Dat heeft hij zelf bedacht. Alleen, de haard die hij zelf uitgezocht heeft is niet geschikt voor deze opening. Ter plekke verzint hij dus wat jullie op de foto zien, zonder dat met ons te bespreken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Ik zou een andere aannemer zoeken.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:31
Ziet er uit als het soort installatie waarvan je straks gaat uitvinden dat de aardedraad niet aangesloten zit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:15

Tys

gpauwen schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 14:00:
Ter plekke verzint hij dus wat jullie op de foto zien, zonder dat met ons te bespreken.
Nou ja, je schrijft zelf:
Zijn voorstel was om de haard 'een stukje naar voren' te plaatsen en dan zou het allemaal passen.
Dat klinkt alsof er wel iets gecommuniceerd is?

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 23:12
Hij stelt dit voor, jullie geven aan: nee, zo willen wij het niet. Verzin maar een andere oplossing.

Het ziet er niet uit alsof dit al de definiteve bevestiging is, maar meer als: zo wordt het dan. Voor hem de makkelijke oplossing, maar dit is zijn probleem en niet jullie probleem...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Hihi, wat een mafklapper.

Dit is typisch gevalletje waarbij je vraagt "doe je dat thuis ook zo?"

Uit de hele situatie blijkt dat de haard onderdeel zou moeten gaan uitmaken van de originele schouw. De gekozen oplossing is er een van totale lamlendigheid.

Als de aannemer dan een inschattingsfout maakt dan mag hij dat herstellen door een kleinere haard te bestellen of de schouw aan te passen.

Je gaat geen schouw die al >50cm de woonkamer inkomt nog eens extra >30cm naar voren halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-09 16:21
Is dit een grap?

EDIT: Net ook even je andere topic gelezen. Man man man wat een prutswerk. Ik leef met je mee want je zit in een verschrikkelijke situatie.

[ Voor 81% gewijzigd door ColeJ op 05-09-2025 15:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Heb je een doos vol kittens van deze man overreden, of wat heb je hem aangedaan dat hij dergelijk werk aflevert? Heb je wel eens een blaastest afgenomen? Of zit je ons te trollen?

Los van dat het er niet uitziet: die blokken zijn aan alle kanten gebarsten en staan los op je tegelvloer gelijmd, de haard is met hoekankers vastgezet tegen omvallen (heeft hij daarvoor nieuwe gaten in de haard geboord?), de onderkant ziet eruit alsof daar nog iets omheen gemaakt of gemetseld moet worden, nu is het een schenenvermoorder.

Met @ColeJ, dit is een grap, toch? Je had een haard en een paar blokken over, en hebt dit voor de foto gedaan, toch? TOCH?

Edit: het ziet eruit als een € ~ 3500 kostende Element4 80H E, dit moet wel een grap zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 05-09-2025 16:02 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
frumper schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 14:35:
Hij stelt dit voor, jullie geven aan: nee, zo willen wij het niet. Verzin maar een andere oplossing.

Het ziet er niet uit alsof dit al de definiteve bevestiging is, maar meer als: zo wordt het dan. Voor hem de makkelijke oplossing, maar dit is zijn probleem en niet jullie probleem...
Die stenen zijn op de grond vastgelijmd en de kachel met hoeken aan de muur bevestigd. Best veel werk voor een tijdelijke bevestiging om iets te tonen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:27
Is dit een gevalletje doe maar een haardje?

Ik neem toch aan dat je afspreekt welke haard je geplaatst wil hebben? Niet dat je aannemer zomaar iets gaat uitzoeken, toch?

Prima oplossing zo. Mooi plekje voor je krantjes en tijdschriften :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Vooropgesteld; als dit dezelfde aannemer is als je vorige topic zou ik 'm per direct ontslaan. En ik hoop voor je dat je nog wat tegels over hebt want als die blokken goed vast staan zijn er zo te zien 4 tegels die vervangen moeten worden.

Dat je zelf twee linkerhanden of heel weinig tijd hebt kan ik me voorstellen, niet iedereen doet graag een verbouwing (grotendeels) zelf, maar op deze manier kun je echt niet doorgaan. Als dit soort keuzes die zelfs voor iedere beunhaas overduidelijk onacceptabel zijn gemaakt worden door deze 'aannemer' dan wil ik niet weten wat er allemaal voor andere keuzes gemaakt zijn.

Ik zou een andere aannemer zoeken, iedere halve gare van Werkspot is beter dan deze, en als eerste stap zou ik die persoon álles laten nalopen. Of op z'n Tweakers gezegd; heel het huis strippen en opnieuw beginnen.
Dit kan gewoon écht niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

CodeCaster schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:54:

Edit: het ziet eruit als een € ~ 3500 kostende Element4 80H E, dit moet wel een grap zijn.
En dit model eist dat er direct boven en onder 50cm vrije ruimte is. Dus dat had nooit zo laag op de originele plek gemogen.

Edit: moest mm zijn. Niet cm.

Ik sluit mij bij de andere aan en zou ook twijfelen aan de overige uitgevoerde werkzaamheden. Laat het door een ander controleren voordat je overgaat op betaling.

[ Voor 3% gewijzigd door Kip op 05-09-2025 17:10 ]

Pardon my dutch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:31
Met @ColeJ, dit is een grap, toch? Je had een haard en een paar blokken over, en hebt dit voor de foto gedaan, toch? TOCH?

Als dat zo is dan is dit wel van het niveau Toverstaf (voor wie al te lang op dit forum komt), ik zeg topic inlijsten en aan de muur hangen. Dit is minstens zulke goede kunst als een vloer van pindakaas.

Als het echt is, wens ik TS sterkte - om die gast de deur uit te krijgen zonder dat het verder nog al te veel kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gpauwen
Dank iedereen voor de reacties. Ik wou dat het een grap was. Helaas is het de realiteit. Het gaat inderdaad precies om een Element4 80H E. Ik sta op het punt om dit prutswerk overal bekend te maken, met naam en adres van de aannemer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik zie nu pas dat er gewoon blokken gelijmd zijn op een tegelvloer en niet de ruwe vloer. Met wat mazzel verwijderbare high tack kit.
Kip schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:19:
[...]

En dit model eist dat er direct boven en onder 50cm vrije ruimte is. Dus dat had nooit zo laag op de originele plek gemogen.

Ik sluit mij bij de andere aan en zou ook twijfelen aan de overige uitgevoerde werkzaamheden. Laat het door een ander controleren voordat je overgaat op betaling.
Je bedoelt mm, geen cm, zie handleiding.

In alle plaatjes van de fabrikant wordt dit strak gepositioneerd in een muur of schouw.

Waarom is hier niet eerst een tekening van gemaakt. Plaatsing zo dicht op de grond is mogelijk ook niet gewenst. En de weinige marge links en rechts roept de vraag op hoe dit esthetisch bedacht was.

[ Voor 22% gewijzigd door Rukapul op 05-09-2025 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Rukapul schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:42:
Ik zie nu pas dat er gewoon blokken gelijmd zijn op een tegelvloer en niet de ruwe vloer. Met wat mazzel verwijderbare high tack kit.

[...]

Je bedoelt mm, geen cm, zie handleiding.
Klopt. Verkeerd gelezen 8)7
Iets verder staat er wel weer dat er 300mm minimale afstand tov de vloer moet worden aangehouden.

Pardon my dutch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 13:37
gpauwen schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:30:
Dank iedereen voor de reacties. Ik wou dat het een grap was. Helaas is het de realiteit. Het gaat inderdaad precies om een Element4 80H E. Ik sta op het punt om dit prutswerk overal bekend te maken, met naam en adres van de aannemer.
Dure haard en een ik verwacht straks een hoge energie rekening als je deze echt gaat gebruiken om te verwarmen.

Ik hoop dat het straks alleen voor sier is en niet voor de warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online

En dat is dan natuurlijk nog zonder de marge van de aannemer er bovenop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpauwen
Nog een laatste vraag (wij zitten inmiddels in een juridisch traject): is er zoiets als een meldpunt voor malafide aannemers ? We hebben contact gehad met de Vereniging Eigen Huis, en die zeiden dat deze 'aannemer' uit de bouw geweerd moet worden. Ik wil vooral anderen waarschuwen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

gpauwen schreef op maandag 8 september 2025 @ 08:56:
Nog een laatste vraag (wij zitten inmiddels in een juridisch traject): is er zoiets als een meldpunt voor malafide aannemers ? We hebben contact gehad met de Vereniging Eigen Huis, en die zeiden dat deze 'aannemer' uit de bouw geweerd moet worden. Ik wil vooral anderen waarschuwen...
Niet...

Er zijn voldoende "mogelijkheden" dat mensen alsnog werkzaam zijn of blijven in het beroep waar ze uit ontzet/ontheven worden. Doen ze het niet officieel, dan wel officieus met oude reviews / werkspot-vriendjes / etc.

Het enige wat je kan beargumenteren is, als de betreffende persoon erbij aangesloten is, de overkoepelende branche zoals een BouwGarant of een UNETO-VNI. Maar dat zou ik pas in gang zetten nadat je juridisch in het gelijk gesteld bent en de uitspraak voldoende onderbouwing bevat dat de betreffende aannemer als "zeer incapabel" wordt aangemerkt.

My 2 cents.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• gpauwen
Ik heb inmiddels contact met de belbus van het BNN-VARA programma Kassa, die vinden het een zeer interessant verhaal. Wellicht dat jullie het binnenkort op televisie zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:59
Laat ons even weten. Deze aflevering wil ik wel zien....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
"heeft zelf bedacht" ; je kunt ook zelf een beetje controle nemen hé?
ipv handen in je zakken, en kijken wat je wordt aangedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:03

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Heb je al (aan)betalingen gedaan voor de haard? Maakt nogal uit voor het antwoord op de vraag hoe men dit zou aanpakken.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09:30
Ik ken de voorgeschiedenis niet, maar bij een grotere verbouwing gaat soms iets niet in 1x goed. Kan hij niet wat van dat rode spul verwijderen en alsnog de haard naar achteren plaatsen? Of is dit echt de druppel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:02
onze aannemer heeft een elektrische haard geplaatst (zie foto). Er zat eerst een gashaard, de aannemer heeft zelf bedacht om een elektrische haard te plaatsen, hij heeft deze besteld en nu geinstalleerd. Het gaat om een volledige verbouwing, dus wij wonen er niet, het is met hem ook niet af te spreken wanneer hij komt en welke werkzaamheden hij wanneer uitvoert.
Naar mijn mening had je beter door kunnen gaan in je eerdere topic. Natuurlijk is er specifiek iets te zeggen over de haard maar uiteindelijk gaat het echt om hoe e.e.a. verloopt in context van de gehele verbouwing.

Buiten de gekozen oplossing; de manier waarop hier gewerkt wordt kan van beide kanten echt niet. Elektrische haarden heb je van een paar honder euro tot meer dan tienduizend euro. Het kan niet bestaan dat zonder enig overleg een haard wordt gekozen en ingebouwd; zowel opdrachtgever en aannemer falen dan. In een grotere verbouwing is echt niet alles volledig gedocumenteerd en uitgewerkt. Maar, voor een geval als dit zou op zijn minst via mail of textbericht iets afgesproken moeten zijn over type haard en manier van installatie/afwerking.

Ik ben bang mosterd na de maaltijd maar als leek zonder enige affiniteit/ervaring had je voor een project zoals dit beter gewerkt met een "bouwbegeleider" in plaats van een aannemer:
De rol van een bouwbegeleider is die van een onafhankelijke expert die het bouw- of verbouwproject van de opdrachtgever van begin tot eind begeleidt. Deze professional fungeert als schakel tussen de opdrachtgever, aannemers, en andere betrokkenen om de kwaliteit, planning en het budget te bewaken en te zorgen voor naleving van de afspraken en regelgeving.
Wat betreft een oplossing, technisch voor dit specifieke geval wat mij betreft:
  • Schouw uitslijpen/breken om de hoogte passend te maken (latei aanbrengen, helemaal formeel constructieberekening voor nodig }:O )
  • Haard netjes inbouwen, vooraf even overleggen hoe e.e.a. afgewerkt wordt. Lees ook zeker zelf de manual even na m.b.t. bereikbaarheid voor toekomstige service/vervanging
  • Hopen dat de tegels op de vloer nog te redden zijn, anders tegels vervangen. Overweeg wellicht een vensterbankje voor de kachel, dat wordt vaak gedaan en kan wellicht probleem op de vloer omzeilen
Verder is er geen duidelijkheid hoe het zit qua betalingen voor de hele verbouwing die reeds ruim meer dan een jaar duurt en hoe dicht e.e.a. bij de finish is. Deze casus indiviueel bekijken qua juridische opties heeft dan ook nogal weinig zin wat mij betreft.

[ Voor 9% gewijzigd door assje op 08-09-2025 16:05 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik zou eerst maar gewoon de beste aannemer zeggen dat je niet akkoord gaat met het geleverde werk en hem de kans geven het te herstellen. En als dat niet werkt hem aansprakelijk stellen. En als dat ook niet lukt een advocaat wat dingen laten regelen. Dus eigenlijk gewoon zoals je zoiets moet aanpakken.

Als je nu gaat rondbazuinen dat het allemaal niet goed is en pruts werk is help je zowel de relatie met de aannemer om zeep, de kans om er uit te komen met elkaar, en in het ergste geval doe je nog iets onrechtsmatigs

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
gpauwen schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:38:
Ik heb inmiddels contact met de belbus van het BNN-VARA programma Kassa, die vinden het een zeer interessant verhaal. Wellicht dat jullie het binnenkort op televisie zien...
Top! Niet "overal rondbazuinen". Met naam en toenaam op social media bv is strafbaar. Dan kan hij aangifte doen wegens smaad. Bij Kassa weten ze wat ze doen qua privacywet

[ Voor 5% gewijzigd door Chaki op 08-09-2025 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

In je andere topic zeg je dat je al 10 maanden met die aannemer bezig bent en we zijn nu alweer een paar maanden verder. Ondertussen zit je al meer dan een jaar met dat gepruts? Had je niet veel eerder de stekker er al uit moeten trekken?

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje44magnum
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:49
Het is toch gewoon mogelijk om een stuk uit die Schouw te slijpen zodat de haard er mooi invalt kan volgens mij nooit zo heel moeilijk zijn voor een aannemer en buiten dat is hij al wel heel erg lang bezig met de verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badd Yass
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 10-09 22:22
Pijnlijk.. gelukkig is er niet genoeg aanbod voor de rubriek “ help, mijn aannemer is klusser”, en zijn er echt partijen die wel netjes kunnen werken. Ik las ook je andere ervaring. Veel succes daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:18
Dat ding kan toch gewoon op de vloer staan? Even netjes afwerken aan de voorkant en bovenkant en klaar.
Wij hebben ook een Elements 4 (Als vervanging defecte gashaard) en de enige warmte die er is, komt vanaf de bovenkant net boven het glas. Kijk even bij dit model waar hij de lucht aanzuigt en zorg dat dit vrij is.
Voordeel aan dit soort elektrische haarden is juist dat je ze zo slank mogelijk kan inbouwen.
Zet hem eens een tijdje aan en voel waar eventueel veel stralingswarmte komt. Ik denk dat de haard voorheen veel meer warmte produceerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:56
glaerox schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 08:27:
Dat ding kan toch gewoon op de vloer staan?
Volgens de installatievoorschriften niet, daarin staat "Let op: De minimale afstand ten opzichte van de vloer is 300 mm".

En ook al bouw je dat ding in, dan nog moet er boven en onder 50 mm circulatieruimte zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 17:03
Hoe kom je erbij om een haard van duizenden euro's zomaar door de aannemer te laten kopen? Zeker na je eerdere ervaringen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:04

Typhone

Who Dares Wins

gpauwen schreef op maandag 8 september 2025 @ 08:56:
Definieer juridisch traject eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:19
Señor Sjon schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:44:
[...]

Hoe kom je erbij om een haard van duizenden euro's zomaar door de aannemer te laten kopen? Zeker na je eerdere ervaringen?
Hoe kom jij erbij dat de TS het zomaar door de aannemer heeft laten kopen. Wat ik er hieruit haal, is dat de aannemer dit zonder overleg zomaar gedaan heeft. Dus kan je dit zo ongedaan laten maken (op papier) maar in de praktijk lijkt deze prutser daar moeilijk toe in beweging te brengen is.

Waar ik mij vooral over verbaas, is dat deze "aannemer" nog steeds in dienst is, want dit loopt als sinds voor mei dit jaar. Dat snap ik totaal niet.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Pagina: 1