pricewatch; matter filter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ropalon
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07:26
Kreeg de suggestie van support nadat ik mailde om het hier te posten, here goes, hopelijk doe ik het goed ;)

1. Welk probleem ervaar je?
In de pricewatch zou ik graag willen terugvinden of een apparaat ondersteuning heeft voor de matter standaard, en liefst dan ook welke versie.
Ik kan het vaak niet goed vinden op de site van de fabrikant en ChatGPT vertrouw ik niet want die praat ook vaak onzin.

2. Waarom is dat een probleem?
Zeer relevant de komende jaren, als alle tweakers hun home smart gaan maken en alleen matter apparaten willen.
Voor bijvoorbeeld robotstofzuigers maakt het qua features uit of matter 1.4 ondersteund wordt of alleen 1.2)

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
nu 1x omdat ik het probeerde, maar niet kon vinden.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
voeg een filter optie met matter support toe, liefst ook nog een apart filter met welke versie van matter ondersteund wordt.

Of ben ik scheel en staat het er al?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er is toch al een filter (complete categorie) als je filtert in de Smarthome-sectie? Wel enkel Ja/Nee, geen versie. Staat onder Protocol.

[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 05-09-2025 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@pagani niet voor elke categorie staat het protocol of ondersteuning op dezelfde (logische) plek. En voor Robotstofzuigers zit het zelfs op een plek die ik ook niet loginsch vindt en (daardoor) vaak door Tweakers niet geupdate wordt in de "verbeter gegevens" optie.

@ropalon een flink aantal produkten in https://tweakers.net/pricewatch/ bevatten gegevens die (zeker niet) de 100% benaderen. Hiermee is dus ook de community aan zet (zoals jezelf) om verbeteringen per produkt te zien en waar nodig in de produkt-eigenschappen aan te vullen. Dit geldt ook voor tientallen andere categorieen; zo kan je bij laptops bij een bepaalde serie van 10 verschillende SKU's ook soms de onderlinge verschillen niet vinden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropalon
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07:26
pagani schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:05:
Er is toch al een filter (complete categorie) als je filtert in de Smarthome-sectie? Wel enkel Ja/Nee, geen versie. Staat onder Protocol.
Denk dat je gelijk hebt. Het lijkt wel te verschillen per categorie, misschien dat ik hem daarom niet zag toen ik dit stuurde en bij thermostaten nu wel. Bij robotstofzuigers kan ik hem zelf echt niet vinden nu.

Ik wist ook niet dat de pricewatch zo afhankelijk is van de community eigenlijk. Een sterkte en zwakte tegelijk! Dan zou het wel fijn zijn als het makkelijk vindbaar in de pricewatch staat.

Waar zou je dan goed kunnen vinden welke matter standaard ondersteund wordt? De fabrikant zegt het zelfs niet altijd duidelijk.