Vraag over nieuwe mifi router voor beveiligingscamera

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje18
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:12
Ik huur een stukje weiland met een stal erop en momenteel gebruik ik 2 goedkope 4g camra met elk eigen simkaart
Maar daar wil ik graag vanaf ivm de kosten van beide simkaarten en omdat ik graag betere wifi camera's wil kunnen gebruiken.

Alle tips zijn welkom
Budget voor een mifi router is ongeveer 150 euro

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een powerstation met 2 zonnepanelen op het dak dus 12 volt en usb poorten voor iets op te laden en aan te sluiten heb ik maar 230 volt is voor 24/7 gebruik niet haalbaar ivm de inefficiëntie van de omvormer.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb al gekeken naar mifi router van bijvoorbeeld tp link en natuurlijk de duurdere netgear met 5g
Maar ik kom er geen wijs uit wat ik nu het beste kan pakken en wat ook 24/7 stabiel Kan werken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gezien je stroomvoorziening, zou ik eerst eens doorrekenen hoeveel een mifi-router verbruikt op een dag of 2 dagen als op dat moment jouw zonnepanelen niets opwekken; allciht geeft dat inzicht of de router aan te sluiten is op een "powerbankje" of daadwerkelijk een "grotere accu".

Verder ben ik zoekende naar wat je precies wil. Ja, 2 nieuwe camera's die dan via 1 mifi-router bereikbaar zijn. Maar is de bandbreedte dan alleen nuttig als je de camera raadpleegt of moeten ze continu ergens meer verbinden (omdat je zegt dat alles 24/7 stabiel moet kunnen werken). Router zal het vast wel kunnen maar over wat voor bandbreedte / uplink denk je te moeten beschikken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje18
MAX3400 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:32:
Gezien je stroomvoorziening, zou ik eerst eens doorrekenen hoeveel een mifi-router verbruikt op een dag of 2 dagen als op dat moment jouw zonnepanelen niets opwekken; allciht geeft dat inzicht of de router aan te sluiten is op een "powerbankje" of daadwerkelijk een "grotere accu".

Verder ben ik zoekende naar wat je precies wil. Ja, 2 nieuwe camera's die dan via 1 mifi-router bereikbaar zijn. Maar is de bandbreedte dan alleen nuttig als je de camera raadpleegt of moeten ze continu ergens meer verbinden (omdat je zegt dat alles 24/7 stabiel moet kunnen werken). Router zal het vast wel kunnen maar over wat voor bandbreedte / uplink denk je te moeten beschikken?
De powerstation heeft 1440wh met 360wp aan zonnepanelen.

Ik gebruik de camera voornamelijk om af en toe zelf op te kijken opnemen of doorsturen naar een externe Server bijvoorbeeld is niet niet nodig
Met 24/7 bedoelde ik voornamelijk dat ik er op wil kunnen kijken en niet dat die regelmatig uitvalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:58
Ik heb goede ervaringen met deze van GL.iNet EU:
https://store-eu.gl-inet....nwrt-5000mah-battery-ipv6

Heeft voor jou ook nog eens als extra voordeel dat er een eigen accu in zit en dat-ie eenvoudig met USB aan te sluiten.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Travelrouter van GL.iNet was ook mijn eerste gedachte. USB gevoed, dus kan prima via een simpel 12v/USB omvormertje. Retestabiel. Zou er wel een vpn verbinding naar toe leggen voor remote management enzo. Howel het spul stabiel is wil je er niet in de regen naartoe hoeven :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje18
The Eagle schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:57:
Travelrouter van GL.iNet was ook mijn eerste gedachte. USB gevoed, dus kan prima via een simpel 12v/USB omvormertje. Retestabiel. Zou er wel een vpn verbinding naar toe leggen voor remote management enzo. Howel het spul stabiel is wil je er niet in de regen naartoe hoeven :P
Een vpn is mij te hoog gegrepen
Heb ik echt geen verstand en ervaring mee.

Zoals ik zie zou er ook bekabeld een camera op aangesloten kunnen worden ?
Omdat er normale utp poort op zut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat ligt aan je model :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje18
Bedoel ik de router die hier werd aangeraden

Iemand hier praktijk ervaringen van het wifi berijk en haalbare internet snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou eens kijken naar: Teltonika RUT951.
Voor de camera's zou ik kiezen voor eentje met een SD kaart (en dan een grote kaart erin).
Dan laat je de beelden in de camera's, maar kun je wel een tijdje terugspoelen.

• Daantje18
Blasterxp schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:58:
Ik zou eens kijken naar: Teltonika RUT951.
Voor de camera's zou ik kiezen voor eentje met een SD kaart (en dan een grote kaart erin).
Dan laat je de beelden in de camera's, maar kun je wel een tijdje terugspoelen.
Wat is een haalbaar Wifi bereik normaa?
Zal wel krap worden misschien op de plek die ik in gedachte had
Pagina: 1