Behuizing ATX nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07-09 19:47
Ik zoek een?
ATX behuizing als het een gewone is liefst hoogte onder / rond 45,5cm niet hoger. Ideaal een horizontale of kubus behuizing die op bureau kan.

Graag ook geen glas maar misschien wel mesh ofzo voor RGB. Liever plastiek scherm dan glas.

Wat is je budget?
Max 75€ als het kan

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Graag groot merk, Corsair, Chieftec, Silverstone....

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Standaard ATX moederbord

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:43
Welke heb je zelf al gevonden en waarom voldoen deze niet aan je eisen?
(anders krijg je straks goedbedoelde tips van medetweakers waar je niets aan hebt omdat je die zelf al had gevonden maar deze niet voldeden.)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
DonJunior schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:23:
(anders krijg je straks goedbedoelde tips van medetweakers waar je niets aan hebt omdat je die zelf al had gevonden maar deze niet voldeden.)
Heb nog niet gekeken op het moment. Op Amazon al eens gezien en veel kubus dingentjes maar niet breed genoeg voor mij.

Silverstone heeft er eentje maar ik moet tafel nog afmeten. Het is wel iets te duur dus gaat niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hcJdy74e7GFu8c2OlF9Sa7D7YAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iAqtAkG74yOn8lGIrWZXPcOo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDMxXhC6Na_xyzonIrq369zUA_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ugk5AyFQdY099CvuVXB5ZTLf.jpg?f=fotoalbum_large

Zoiets zou ideaal zijn, dat plat ligt en met een plastiek paneel voor RGB en dergelijke zou wel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
DonJunior schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:23:
Mijn kast die ik had voldeed niet. Moederbord paste er niet in daarom dat ik hier even snel vraag.

Dus in kort
-75€
-Plastiek zijpaneel voor RGB (mooi)
-Horizontaal
-ATX formaat
-Groot merk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:32
Zet al je wensen in de pricewatch en zoek er een uit, ik zie met jou wensen zo snel +/-73 behuizingen. Ga je die in de opbergkast zetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:43
(kleine tip om wel je TS aan te vullen met eigen onderzoek.)
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
bron: CKA beleid

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
JappieR schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:29:
Zet al je wensen in de pricewatch en zoek er een uit, ik zie met jou wensen zo snel +/-73 behuizingen. Ga je die in de opbergkast zetten? ;)
Nee dat was het plan met deze maar sinds mijn moederbord er toch niet in past en ik nu andere moet halen dacht ik ga gewoon een duurdere horizontale die op de tafel past nemen. Had er wel aan gedacht maar die kosten ook wat meer dus dan toch maar deze genomen die schijnbaar ATX niet aan kan (desondanks dat dat toch zou moeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
DonJunior schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:29:
(kleine tip om wel je TS aan te vullen met eigen onderzoek.)

[...]

bron: CKA beleid
uitvoering: Silverstone Grandia GD09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
Moet 155mm koeler in passen.

[ Voor 23% gewijzigd door mummy op 05-09-2025 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:09
Kijk nou eens in de pricewatch. Daar kan je al je eisen inzetten.
Als die allemaal niks zijn dan zal je toch echt 1 van je eisen moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
jaspermeul schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:07:
Kijk nou eens in de pricewatch. Daar kan je al je eisen inzetten.
Als die allemaal niks zijn dan zal je toch echt 1 van je eisen moeten aanpassen.
Heb ik al gedaan maar vind niet echt iets. Denk niet dat er veel intresse in horizontale behuizingen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Desktop (horizontaal) met plexi/glas met 155mm koeler support en maar €75 bestaat eigenlijk niet, dat wordt casemodden ;) (of een gewone pc op z’n kant leggen en viltjes eronder)

Ik zou een low profile koeler nemen en het zijpaneel vergeten, dan heb je meer keuze (zeker tweedehands).

v&a aangeboden: Cooltek G3

Welke componenten moeten erin gaan komen? Zet die ook even neer. Anders zal dit topic wel weer worden dichtgegooid, zeker omdat je nog steeds niet voldoet aan cka beleid.

[ Voor 5% gewijzigd door nelizmastr op 05-09-2025 12:31 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
nelizmastr schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:30:
Desktop (horizontaal) met plexi/glas met 155mm koeler support en maar €75 bestaat eigenlijk niet, dat wordt casemodden ;) (of een gewone pc op z’n kant leggen en viltjes eronder)

Ik zou een low profile koeler nemen en het zijpaneel vergeten, dan heb je meer keuze (zeker tweedehands).

v&a aangeboden: Cooltek G3

Welke componenten moeten erin gaan komen? Zet die ook even neer. Anders zal dit topic wel weer worden dichtgegooid, zeker omdat je nog steeds niet voldoet aan cka beleid.
Ik zie de relevantie niet. Standaard ATX moederbord met 155mm koeler. Dat is het. Standaard ATX voeding ook natuurlijk.

Case modden begin ik liever niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
uitvoering: Cooler Master HAF XB EVO (mesh version)

Iemand die deze kan helpen vinden voor goede prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
Witte zou fijn zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Goed, ik mis veel eigen inzet. Je kunt prima zelf rondgooglen om die kast te vinden (of niet). We zijn er niet om dit soort zoekertjes uit te voeren.

We willen best helpen je shortlist te verkorten en te helpen bij de laatste keus. Een open vraag is niet waar aankoopadvies voor bedoeld is.

Dit topic gaat dus helaas op slot. Open je een nieuw topic, dan verwachten we een shortlist van jouw kant en waarom je er niet goed uitkomt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.