Vraag

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Mijn vraag
Ik wil graag de gegevens van de tablet van mijn dochter overzetten naar een nieuwe tablet.
Echt de oude tablet ondersteunt geen smart switch, er draait android 12 op en de one UI core version is 4.1.
Ik kan de oude tablet niet verder updaten dan deze versie.

Is er een oudere app waarmee ik de gegevens wel kan overzetten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Galaxy A7
Met daarop Android 12 en one UI core versie 4.1.
Verdere updates zijn niet beschikbaar voor deze tablet

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De Samsung website geeft aan dat er minimaal Android 5.0 nodig is, maar in de app store geeft het de app aan dat de tablet niet compatible is.
Via androidworld kom ik wat oplossingen tegen maar de aangedragen app's bestaan niet meer

Beste antwoord (via Zomaar iemand op 05-09-2025 00:49)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Probeer de Smartswitch app op de tablet te installeren vanuit de Galaxy Store ipv uit de Play Store, kijk of dat werkt.

Lukt dat ook niet, dan gaat het om bepalen wat je wil overzetten, en om hoeveel GB data het gaat. Je kunt ook een backup maken via Google, en die terugzetten, maar dan heb je mogelijk (tijdelijk) extra ruimte nodig op je Google Drive en dat kost wat geld (2 Euro per maand voor 100 GB https://one.google.com/ab...s?hl=nl&g1_landing_page=0 ).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mogelijk dat je syncthing kunt gebruiken, geen idee of die zo'n oude Android support.
Kun je overigens niet gewoon de tablet via USB op een laptop/pc aansluiten en zo de gegevens overzetten?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 16:21

sus

is druk :+

Je kan volgens mij die samsung switch app ook vanuit instellingen downloaden. Er zit een optie in Instellingen om de boel over te zetten en dan wordt van daaruit de app geinstalleerd.

Zou morgen even moeten checken waar het precies zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
En wat zijn 'gegevens' precies?
Wat foto's, documenten en progress in games of meer?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Probeer de Smartswitch app op de tablet te installeren vanuit de Galaxy Store ipv uit de Play Store, kijk of dat werkt.

Lukt dat ook niet, dan gaat het om bepalen wat je wil overzetten, en om hoeveel GB data het gaat. Je kunt ook een backup maken via Google, en die terugzetten, maar dan heb je mogelijk (tijdelijk) extra ruimte nodig op je Google Drive en dat kost wat geld (2 Euro per maand voor 100 GB https://one.google.com/ab...s?hl=nl&g1_landing_page=0 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Room42 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:29:
Mogelijk dat je syncthing kunt gebruiken, geen idee of die zo'n oude Android support.
Kun je overigens niet gewoon de tablet via USB op een laptop/pc aansluiten en zo de gegevens overzetten?
Nee dan heb je ook die app nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
sus schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:36:
Je kan volgens mij die samsung switch app ook vanuit instellingen downloaden. Er zit een optie in Instellingen om de boel over te zetten en dan wordt van daaruit de app geinstalleerd.

Zou morgen even moeten checken waar het precies zit
Ja dit zou moeten werken, maar hij stuurt me door naar de google app store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:39:
En wat zijn 'gegevens' precies?
Wat foto's, documenten en progress in games of meer?
Inderdaad een berg foto's, filmpjes en het heilig roblox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
swhnld schreef op donderdag 4 september 2025 @ 23:23:

Via de galaxy store lukte het wel, ik kende deze niet, hij stond uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zomaar iemand schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 00:48:
Inderdaad een berg foto's, filmpjes en het heilig roblox
Gewoon lekker handmatig aan de slag dan?
Roblox is inloggen op account en syncen op nieuwe tablet?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1