In mijn zoektocht naar het vervangen van een gasgestookte geiser/ketel voor warm water, kom ik bij een regelsysteem van Watersaldo. Ziet er erg eenvoudig uit, zorgt voor efficient gebruik van mijn overcapaciteit van zonnepanelen en is compatible met elektrische boilers van groot formaat. Iemand die het systeem kent en heeft geinstalleerd? Ervaringen?
Vraag
Alle reacties
Niet direct, wel vergelijkbaar. Ik doe dezelfde truuk met een flinkige 200 liter boiler en automatisering van Homewizard, dat doet t prima voor een tiende van de prijs.
Voorziet me ongeveer 9 maanden per jaar van warm water, in de wintermaanden springt de CV ketel bij. Kostte me afgelopen jaar 1650 kilowatt aan PV opbrengst op de goedkope momenten, en bespaarde me ongeveer 200 kuub gas. Prima deal volgens mij.
Voorziet me ongeveer 9 maanden per jaar van warm water, in de wintermaanden springt de CV ketel bij. Kostte me afgelopen jaar 1650 kilowatt aan PV opbrengst op de goedkope momenten, en bespaarde me ongeveer 200 kuub gas. Prima deal volgens mij.
@Gijsch2 1/10 van de prijs? Kan ik bijna niet geloven.
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Via Homewizard als in: aan-uit elektrische boiler met een slimme stekker van Homewizard, of bedoel je wat anders?Gijsch2 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:25:
Niet direct, wel vergelijkbaar. Ik doe dezelfde truuk met een flinkige 200 liter boiler en automatisering van Homewizard, dat doet t prima voor een tiende van de prijs.
Ja, precies dat. Boiler met een 2 kW verwarmings element, wordt geschakeld met een slimme stekker als de teruglevering groter is dan 2kW. In de vroege ochtend levert de stroom nog wat op icm dynamisch contract, dat sluit hier prima op elkaar aan.
Homewizard pakketje plus een slimme stekker kost ongeveer 50 euro, het stuur apparaat van Watersaldo 600. Tel uit je winst !
Ik heb het gecombineerd met een boiler van Marktplaats en heb het installatiewerk zelf gedaan, dat scheelt ook een boel. Ben nu, na een goed jaar, uit de kosten.
Homewizard pakketje plus een slimme stekker kost ongeveer 50 euro, het stuur apparaat van Watersaldo 600. Tel uit je winst !
Ik heb het gecombineerd met een boiler van Marktplaats en heb het installatiewerk zelf gedaan, dat scheelt ook een boel. Ben nu, na een goed jaar, uit de kosten.