ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI + Kingston Fury Beast KF560C30

Pagina: 1
Acties:

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:29
Beste Tweakers,

Ik heb een nieuwe pc gekocht met o.a. de volgende artikelen:

AMD Ryzen 7 7700
Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32
ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI

Nu is mijn vraag of dat dit compatibel is met elkaar.
Met name de geheugen met de moederbord.
Ik sprak een vriend en hij zei dat hij twijfels heeft, dus ik vraag het aan de experts :)

Alvast bedankt!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:45
Ik zou even kijken op de site van Asus en zoek de compatibiliteit lijst op van moederbord en geheugen.

Dan heb je het antwoord uit eerste hand.

AMD kan kieskeurig zijn wat geheugen betreft.

Maar waarom eerst de onderdelen kopen en dan checken of het samen kan??

Bla Bla Bla

• wh00pz
Ja goede vraag, ik was me er niet van bewust. De Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 stond in de best buy guide en bovenaan de price watch dus (onterecht) aanname gedaan dat het wel goed zou komen.

Ik word niet echt wijzer van de Asus website :(

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:38
Hier heb je de pagina waar je je geheugen kunt controleren, degene uit je OP staat er niet bij.

https://rog.asus.com/nl/m...odel/helpdesk_qvl_memory/

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat het niet op de QVL lijst staat is overigens geen zekerheid dat het niet gaat werken. Net zo min dat men denkt dat omdat bijvoorbeeld eenzelfde kit met bepaalde capaciteit er op staat, hetzelfde met een andere capaciteit ook gaat werken.

De QVL is ook niet onuitputtelijk, het gebeurt wel eens dat de lijst niet wordt bijgewerkt terwijl de fabrikant ondertussen al wel meer kitjes heeft getest.

Je komt er dus snel genoeg achter.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 11:54
Het geheugen ondersteund AMD EXPO dus hij zou het moeten doen.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
Oke, ik krijg vandaag de spullen binnen, ik zal het testen (laat het nog wel weten).

Is het zwart-wit? Dus als het niet werkt krijg ik een error en kan ik niet door, of kan het ook zo zijn dat het lijkt alsof het werkt maar het niet optimaal werkt (indien ja, hoe kom ik daarachter?)

Dank voor jullie support zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het zou standaard moeten werken, maar zodra je EXPO aan zet, is het mogelijk dat je instabiliteit krijgt of gewoonweg niet opstart en het systeem het geheugen weer naar standaard waarden zet. In geval van instabiliteit merk je dat pas later, kan tijdens installatie zijn, kan ook pas bij bepaalde acties zijn.

Het is niet te voorspellen wat voor jou het geval zal zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In Upgrade systeem - Resolutie 3440 x 1440 / 144Hz had je als laatste ineens (op ander advies) zelf een AMD-build in elkaar geklikt. Allicht, maar dat is nu dus wat lastiger, had je dat topic eerder nog even kunnen aanvullen voordat je de spullen bestelde?

Hou er rekening mee dat sommige systemen / combinaties soms wel meerdere minuten de tijd nodig hebben om het geheugen te trainen en de eerste keer/keren beeld te geven. Lees dus vooral de handleidingen en wat tutorials online even door; de site van Asus heeft vrij makkelijk handleidingen online staan en die staat er niet voor niets :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1