Hi allemaal,
Op dit moment is het voor mij weer tijd voor een nieuwe game pc en wil graag wat advies en hoop dat er wat twijfels weg genomen kunnen worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (WoW, Escape from Tarkov, Battlefield 6 en uiteindelijk GTA 6, uiteraard de komende jaren nieuwe titels gewoon zonder probleem kunnen spelen).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2200 euro, ik zet hem zelf in elkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een Corsair RM650 (nieuw) maar denk dat die niet sterk genoeg is voor deze machine.
Verder neem ik mijn beeldscherm/muis/toetsenbord allemaal mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet nieuwe PC
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur echter heb ik altijd Intel CPU's gehad en MSI kaarten (eerste keer AMD CPU gaat het dit keer worden)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen harde eisen, ik wil wel de komende 5 jaar niet te hoeven nadenken over upgrades van bijvoorbeeld een videokaart of cpu.
Ga je overklokken?
Nee dat doe ik nooit, maar als mensen dat aanbevelen sta ik er voor open
Wat verwacht je van ons?[i]
ik twijfel enorm over de keuze video kaart. ik zie heel veel verschillende RTX5080 kaarten van diverse merken, als ik zelf op onderzoek ga lees ik dat qua performance er weinig verschil is 1 a 2% maar qua cooling en geluid wel.
Nu zie ik bijvoorbeeld dat er een ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 OC Edition staat voor +- 200 euro meer dan de door mij gekozen MSI, is het die 200 euro waard voor wat betere cooling? en zijn erergens nog verbeteringen in de lijst die ik heb?
Op dit moment is het voor mij weer tijd voor een nieuwe game pc en wil graag wat advies en hoop dat er wat twijfels weg genomen kunnen worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (WoW, Escape from Tarkov, Battlefield 6 en uiteindelijk GTA 6, uiteraard de komende jaren nieuwe titels gewoon zonder probleem kunnen spelen).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2200 euro, ik zet hem zelf in elkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een Corsair RM650 (nieuw) maar denk dat die niet sterk genoeg is voor deze machine.
Verder neem ik mijn beeldscherm/muis/toetsenbord allemaal mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet nieuwe PC
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur echter heb ik altijd Intel CPU's gehad en MSI kaarten (eerste keer AMD CPU gaat het dit keer worden)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen harde eisen, ik wil wel de komende 5 jaar niet te hoeven nadenken over upgrades van bijvoorbeeld een videokaart of cpu.
Ga je overklokken?
Nee dat doe ik nooit, maar als mensen dat aanbevelen sta ik er voor open
Wat verwacht je van ons?[i]
ik twijfel enorm over de keuze video kaart. ik zie heel veel verschillende RTX5080 kaarten van diverse merken, als ik zelf op onderzoek ga lees ik dat qua performance er weinig verschil is 1 a 2% maar qua cooling en geluid wel.
Nu zie ik bijvoorbeeld dat er een ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 OC Edition staat voor +- 200 euro meer dan de door mij gekozen MSI, is het die 200 euro waard voor wat betere cooling? en zijn erergens nog verbeteringen in de lijst die ik heb?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 449,- | € 449,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 166,99 | € 166,99 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 5080 16G VENTUS 3X OC PLUS | € 1.029,- | € 1.029,- |
1 | Behuizingen | NZXT H5 Flow (2024) Wit | € 81,- | € 81,- |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 30,67 | € 30,67 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 126,90 | € 126,90 |
1 | Voedingen | NZXT C850 Gold ATX 3.1, Wit | € 128,95 | € 128,95 |
1 | Interne SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 118,89 | € 118,89 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.131,40 |