Toon posts:

GROOTHANDEL in Comp. onderdelen

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
Kent iemand een groothandel die een groot assortiment heeft tegen relatief lage prijzen en betrouwbaar is.
Ben namelijk van plan om eigen bedrijf te beginnen en wil een geschikte groothandel vinden, dit is moeilijker dan ik dacht.
Bij voorbaat dank...

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18

• Djingiz Chan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

http://specs.tweak.to/11052

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 15:11

SuperTrooper

Weet hoe het is

http://www.dealerinfo.nl/

En wordt lid.

www.BDCC.nl -> Ben ik erg tevreden over, is wat duurder maar daar krijg je dan ook goede service voor (3 jaar garantie op alle hw! En niet maar 6 maanden op een proc ofzo...)

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

• bartws
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 13:29

Verwijderd

en in België, iemand??

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op dinsdag 18 september 2001 13:37 schreef SuperTrooper het volgende:
http://www.dealerinfo.nl/

En wordt lid.

www.BDCC.nl -> Ben ik erg tevreden over, is wat duurder maar daar krijg je dan ook goede service voor (3 jaar garantie op alle hw! En niet maar 6 maanden op een proc ofzo...)
BDCC heb ik juist slechte ervaring mee. Het niet willen accepteren van RMA's van Chaintech borden enzo. Veel gekloot mee geweest.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
ECL ( www.ecl.nl ) ontbreekt nog in t rijtje..

Verder idd actebis ja...

Dealerinfo: als je snel dat regelt, kun je in oktober naar de beurs (gratis bier/pennen/vreten!!) in utrecht, staan een hoop dealers ook met hun producten enz... Zeker zinnig voor je denk ik..

offtopic:
* DJSmiley vind dat wel gezellig, vooral vorig jaar.. bdcc had gebodypainte mooie vrouwe :9

Aantal "specifieke" leveranciers:
www.intronics.nl -> alle mogelijke kabels/convertors. Ook netwerkproducten
www.bonchic.nl / www.procase.nl -> Leveranciers van vele soorten kasten.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je al geen distributeurs kunt vinden zou je dan wel een eigen zaak beginnen??

Hou dat verder nog rekening met erg kleine marges, op het moment dat je een defect iets hebt en dat terug moet sturen moet je waarschijnlijk al bijleggen (verzendkosten naar jouw leverancier en verzendkosten terug naar de klant, want die neem je ook voor je rekening omdat je zo'n goede service geeft)

Eerste betalingen onder rembours (dus extra kosten) en prijslijsten die per week uitgegeven worden (weinig of geen voorraad aanhouden dus)

Quote heeft redelijke prijzen, maar een beroerde RMA. Duurt zo ongeveer 3 weken voordat iets omgeruild wordt

edit:
Je zult in principe eerst 'moeten' beginnen, dus inschrijven KvK (en dan binnen x-termijn aanmelden bij belasting) anders zul je heel weinig prijslijsten krijgen, en weet je dus eigenlijk niet wat je kunt verwachten

[edit2] Neem anders eens kontakt op met andere net begonnen bedrijfjes misschien dat die nog tips hebben[/edit2]

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• DJSmiley
Op dinsdag 18 september 2001 14:16 schreef Dizzytal het volgende:
Als je al geen distributeurs kunt vinden zou je dan wel een eigen zaak beginnen??

Hou dat verder nog rekening met erg kleine marges, op het moment dat je een defect iets hebt en dat terug moet sturen moet je waarschijnlijk al bijleggen (verzendkosten naar jouw leverancier en verzendkosten terug naar de klant, want die neem je ook voor je rekening omdat je zo'n goede service geeft)

Eerste betalingen onder rembours (dus extra kosten) en prijslijsten die per week uitgegeven worden (weinig of geen voorraad aanhouden dus)

Quote heeft redelijke prijzen, maar een beroerde RMA. Duurt zo ongeveer 3 weken voordat iets omgeruild wordt

edit:
Je zult in principe eerst 'moeten' beginnen, dus inschrijven KvK (en dan binnen x-termijn aanmelden bij belasting) anders zul je heel weinig prijslijsten krijgen, en weet je dus eigenlijk niet wat je kunt verwachten

[edit2] Neem anders eens kontakt op met andere net begonnen bedrijfjes misschien dat die nog tips hebben[/edit2]
Idd, voor prijzen heb je eik zoiezo wel kvk nodig, anders krijg je die al helemaal niet.
Daarnaast is puur pc zaak imho niet echt zinvol, of je moet een of ander gat kunnen vullen, dan kan je marges maken. Zeerzeker geen concurrentie in de buurt hebben, want dan lukt t niet.
Probeer je zoiezo te profileren, niet alleen dozenschuiven, als je duurder bent, maar goeie kennis/service hebt, heb je kans....

Verder... rustig rondkijken eerst, velen halen t niet.... (laatste maanden oa ICP en MicroTerra al failliet)

offtopic:
* DJSmiley heeft een Sanyo fikker, nog 2 mnd garantie.. hope dat ie t blijft doen, want Mircoterra (waar ie vandaan komt) = failliet

Verwijderd

je kan ook eens naar www.aashima.com gaan (zitten in Dordrecht)enorm breed assortiment en behoort tot de top 3 van europese distri's

telefoon:078-6543200
fax 078-654209
adres:
Daltonstraat 65
Dordrecht

websites:
www.aashima.com
www.trust.com
www.unexnetwerk.com

• DJSmiley
Op dinsdag 18 september 2001 14:40 schreef tekcom het volgende:
je kan ook eens naar www.aashima.com gaan (zitten in Dordrecht)enorm breed assortiment en behoort tot de top 3 van europese distri's

telefoon:078-6543200
fax 078-654209
adres:
Daltonstraat 65
Dordrecht

websites:
www.aashima.com
www.trust.com
www.unexnetwerk.com
Zoals ik in een reply hierboven al zei.. je moet je beetje profileren tov alle andere toko's. Ga je bv Trust in je assortiment nemen, dan profileer je je niet echt boven een Aldi oid... same goedkope troep (no offense)

Vooral als je bv zakelijk aankomt, ga je met een trust monitor mooi voor lul staan.... imho dan.
Algemeen bekend dat dat leuk spul is, voor 5x gebruiken in huis. (net als packard hell)

• dizzytal
  • Niet online
Op dinsdag 18 september 2001 14:40 schreef tekcom het volgende:
(zitten in Dordrecht)enorm breed assortiment en behoort tot de top 3 van europese distri's
En das dus gelijk niet optimaal.

Als je net begint kun je veel beter een kleinere distri zoeken. Daar heb je veel meer aan dan aan een distri die eigenlijk jouw orders helemaal niet hoeft, omdat ze al heel veel 'grote' klanten hebben.

Onthou ook dat je bij de meeste een eerste order moet plaatsen van zo rond de 5000 piek, en bij grotere distri's een minimale jaar omzet moet hebben....

Je onderscheiden in deze markt is imho bijna niet mogelijk, alles is veel te mainstream, de meeste mensen zijn niet van plan een 'onbekende' merken te kopen (kijk naar Epox, wat toch al geen onbekend merk meer is, dat heeft Quote uit het assortiment gehaald omdat ze te weinig verkocht)

edit:
Wat ook belangrijk is dat je tijd hebt, onderschat niet hoe snel mensen antwoord willen hebben op emailtjes en ook telefonisch zul je bereikbaar moeten zijn (zag namelijk dat je student bent)

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 15:05 schreef Dizzytal het volgende:

[..]

En das dus gelijk niet optimaal.

Als je net begint kun je veel beter een kleinere distri zoeken. Daar heb je veel meer aan dan aan een distri die eigenlijk jouw orders helemaal niet hoeft, omdat ze al heel veel 'grote' klanten hebben.

Onthou ook dat je bij de meeste een eerste order moet plaatsen van zo rond de 5000 piek, en bij grotere distri's een minimale jaar omzet moet hebben....

Je onderscheiden in deze markt is imho bijna niet mogelijk, alles is veel te mainstream, de meeste mensen zijn niet van plan een 'onbekende' merken te kopen (kijk naar Epox, wat toch al geen onbekend merk meer is, dat heeft Quote uit het assortiment gehaald omdat ze te weinig verkocht)
laat ik nou voor aashima werken en ze hebben dus geen minimale jaar omzet of minimale order grote

Aashima is wel groot maar heeft nog steeds respect voor de kleintjes

paar voordelen:
vele vormen van betalings mogelijkheden
persoonlijke account manager
steady assortiment
snelle levering

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 14:48 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Zoals ik in een reply hierboven al zei.. je moet je beetje profileren tov alle andere toko's. Ga je bv Trust in je assortiment nemen, dan profileer je je niet echt boven een Aldi oid... same goedkope troep (no offense)

Vooral als je bv zakelijk aankomt, ga je met een trust monitor mooi voor lul staan.... imho dan.
Algemeen bekend dat dat leuk spul is, voor 5x gebruiken in huis. (net als packard hell)
mag je vaak reageren maar jij bent lekker gebrainwashed :r door de A-merken jongens en als je echt zo'n problemen hebt met Trust moet je er wat aan doen het is het enige Merk dat in Nederland wordt ontwikkeld dus je kan er makkelijk terecht (ze zoeken nog R&Der's)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties,

Tuurlijk begrijp ik dat de keuze van een groothandel/leverancier maar een klein deel van het gebeuren van het ondernemen is.
Ik sta al ingeschreven, heb voor de rest bijna alles rond maar een goede leverancier vinden is toch niet wat je zo geregeld hebt, daarom eerst eens aan de tweakers vragen naar kun ervaring/kennis.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

AAAAAAAAAAAAARghhh jullie vergeten allemaal de grootste en beste (maar dat kan subjectief zijn omdat ik er werkte :P ) distributeur met de beste service: http://www.ingrammicro.nl

Succes met je bedrijfje :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Postman
  • Laatst online: 13-08 23:57
Op dinsdag 18 september 2001 15:56 schreef iNFiNitY_iDS het volgende:
Bedankt voor alle reacties,

Tuurlijk begrijp ik dat de keuze van een groothandel/leverancier maar een klein deel van het gebeuren van het ondernemen is.
Ik sta al ingeschreven, heb voor de rest bijna alles rond maar een goede leverancier vinden is toch niet wat je zo geregeld hebt, daarom eerst eens aan de tweakers vragen naar kun ervaring/kennis.
Wat voor een bedrijf begin je? Alleen verkoop hardware of nog meer (ook ontwikkeling software, inkoop hardware, etc.??).
En hoe heet je bedrijf (je staat ingeschreven bij KvK, dus niemand kan iets jatten)??

Ik wil binnenkort ook voor mezelf beginnen, maar moet dit nog overleggen met mijn toekomstige 'partners' (inhoud bedrijf, naam, belasting(!!), etc.).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 16:09 schreef FlamerX het volgende:

[..]

Wat voor een bedrijf begin je? Alleen verkoop hardware of nog meer (ook ontwikkeling software, inkoop hardware, etc.??).
En hoe heet je bedrijf (je staat ingeschreven bij KvK, dus niemand kan iets jatten)??

Ik wil binnenkort ook voor mezelf beginnen, maar moet dit nog overleggen met mijn toekomstige 'partners' (inhoud bedrijf, naam, belasting(!!), etc.).
iDS, verkoop van software en hardware,geen eigen ontwikkeling van software. Wel adviespunt voor bedrijven, en netwerkimplementatie, ik heb al een behoorlijke goodwill opgebouwd door enkele jaren ervaring op dit gebied en heb op deze manier al een behoorlijke zakelijke portefuille gecreerd. Je zult je wel afvragen waarom ik me niet eerder heb laten inschrijven....ja, goede vraag heb eerst voor ander bedrijf gewerkt.

• Ropniko
  • Laatst online: 31-03-2021
atin electronics is tegenwoordig ook groothandel..
www.atin.nl

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• dizzytal
  • Niet online
Op dinsdag 18 september 2001 16:23 schreef iNFiNitY_iDS het volgende:

[..]

iDS, verkoop van software en hardware,geen eigen ontwikkeling van software. Wel adviespunt voor bedrijven, en netwerkimplementatie,
Hmm, dan heb je met je domeinnaam al een probleem... ids.xxx zijn allemaal al weg :-(

Waar heb je allemaal eigenlijk al ervaring mee? Als ik een ander topic neem en ik zie daar de vraag: hoe verander ik de grote van mijn swapfile..

Verder ben ik van mening dat je pas achter de kwaliteit van een distri komt als je er al zaken mee doet, voor de tijd kun je hier niets van zeggen....

Dan nog een 'tip' bekijk eerst goed welke merken je in je assortiment wilt voeren en ga vervolgens opzoek naar een distri die het meeste van je gaarding heeft.

Ga niet naar bijv. 3 of 4 verschillende omdat je bijv. Asus, Abit, Epox en Tyan mobo's wilt hebben. Zo krijgt je veel kleine orders bij verschillende distir's en dus nooit een 'goede positie' bij de distri.

edit:
Om toch on-topic te blijven: www.geron.nl (ook software)

• d33n
  • Laatst online: 28-07 08:15

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 17:24 schreef Dizzytal het volgende:

[..]

Hmm, dan heb je met je domeinnaam al een probleem... ids.xxx zijn allemaal al weg :-(

Waar heb je allemaal eigenlijk al ervaring mee? Als ik een ander topic neem en ik zie daar de vraag: hoe verander ik de grote van mijn swapfile..

Verder ben ik van mening dat je pas achter de kwaliteit van een distri komt als je er al zaken mee doet, voor de tijd kun je hier niets van zeggen....

Dan nog een 'tip' bekijk eerst goed welke merken je in je assortiment wilt voeren en ga vervolgens opzoek naar een distri die het meeste van je gaarding heeft.

Ga niet naar bijv. 3 of 4 verschillende omdat je bijv. Asus, Abit, Epox en Tyan mobo's wilt hebben. Zo krijgt je veel kleine orders bij verschillende distir's en dus nooit een 'goede positie' bij de distri.

edit:
Om toch on-topic te blijven: www.geron.nl (ook software)
Bedankt voor je reply, maar over die Swapfiles, ik wist wel dat je het aantal MB aan virtueel geheugen kon veranderen, ik was van mening dat je het op een andere manier nog iets aan kon wijzigen. BTW ik ga het bedrijf opstarten met een kameraad van me, ik regel meer alle bedrijfseconische vraagstukken.

• eGo2K
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 20:12

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

yo...
ik vroeg me af::

MOet je, als je bij een groothandel afneemt, bij een iT-bedrijf horen??... Want als dat NIET het geval is, dan kan ik toch, met heel veel vrienden :), (bijv.) HD's inkopen voor heel goedkoop??

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

• HGM
  • Niet online

HGM

Op woensdag 19 september 2001 00:35 schreef eGo2K het volgende:
yo...

MOet je, als je bij een groothandel afneemt, bij een iT-bedrijf horen??... Want als dat NIET het geval is, dan kan ik toch, met heel veel vrienden :), (bijv.) HD's inkopen voor heel goedkoop??
Je moet een KvK inschrijven + BTWnr hebben (meestal) en het zo zijn dat je wederverkoper bent, of groot afnemen vanuit een bedrijf. Dus particulier met al je vriendjes gaan inkopen gaat niet lukken, en dat is maar goed ook :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 22:54
Op woensdag 19 september 2001 00:35 schreef eGo2K het volgende:
yo...

Is niet echt zinvol. Vaak zie je dat aanbiedingen bij de grote (internet)shops onder de prijs zit die je bij een groothandel betaalt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Hey bronco billy, ik vroeg me af hoe het met je shopje gaat, en of het is zoals je verwacht had.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:58

LopeZ

Too much is never enough

oud, niet nuttig omhoog gekickt
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.