[CM] Het spuiten van mn kast....

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Ja, ik heb de search gebruikt, en ik kwam nogal wat dingetjes tegen,

maar is het echt nodig om te schuren, primen, enz. enz.

ik wil mn case mat-zwart spuiten, en ik wil graag weten of het een beetje mooi wordt als ik hem goed schoonmaak, en daarna een keer of 2 met een mat-zwarte spuitbus eroverheen ga...

ik kan alle platen loshalen, dus ik leg ze dus eerst plat, en dan spuit ik ze...

is dit te doen op deze manier, of moet ik eerst schuren??

alvast bedankt!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

licht eraan hoe lang jij wilt dat de verf erop blijft.

het is gewoon slim om het geheel eerst te schuren en dan ff schoonmaken. dan de primer overheen zodat de volgende laag goed blijft hechten. dan kan je weer gaan schuren (hoeft volgensmij niet) doe dit btw wel erg licht. weer schoonmaken en dan doe je de gewone laag erover. dit moet meerdere lagen gebeuren om een goed resultaat te geven. btw je kan het geheel nog afmaken met een lak om het wat xtra's mee te geven als tegen krassen of om het geheel meer te laten glansen of juist mat te maken.

check ff dit op mijn site: kort verhaaltje over case spuiten/verven

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
ik ben nu je "handleiding" aan het lezen, maar krijg je van dat schuren geen lelijke krassen e.d.? of is dat "schuurpapier 280" heel fijn ofzo... want mn kast heeft wel wat relief, en dat wil ik er wel graag ophouden...

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

hoe hoger het nummertje hoe fijner het schuurpapier.. 200 is al harstikke fijn laat staan 280! :)

je krijgt er geen krassen van, je zorg er alleenvoor dat je oude laag relief krijgt zodat de verf beter hecht

blup

Verwijderd

Als je een goede verf pakt (speciaal voor ijzer etc...) heb je geen primer nodig, maar als je er tegenaanschopt kun je wel stukjes verf kwijtraken. je kunt dat weer tegen gaan door b.v. iedere keer een HELE dunne laag verf te spuiten, laten drogen, schuren, schoonmaken en dan weer spuiten (3 of 4 keer).

Ikzelf heb een radiator verf gekocht bij de gamma (graniet groen, gaat je kast er uit zien als een brok graniet, of een munitie kist). hier heb ik ook geen primer gebruikt, maar door de samenstelling van de verf, gaat het ook niet door krassen of stoten van de kast. dus het ligt aan de verf. maar als je en "gladde" verf gebruikt. zal ik het wel aanraden (die graniet verf die ik gebruikt heb geeft een soort spetter effect, en heb dus relief op de kast).

Op plastic zal ik altijd primer gebruiken. zo kun je ook de ijzer verf er op spuiten (verf hecht altijd op verf, mits geschuurt) en na het schuren altijd schoonmaken met thinner, of een andere ontvetter (als je de 2e laag doet, niet te hard poetsen met de thinner, kan de vorige laag loslaten)

• Subz
  • Niet online
zoiets wil ik ook gaan doen maar hoe zit het dan als je dan een klein logotje ofzo op de boven kant wilt spuiten moet ik dan ook meteen primen?????

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Daar zat ik ook over te denken ja, zou ik er gewoon een logo overheen kunnen spuiten? want om eerst het logo te schuren lijkt me best kl*te...

of moet ik gewoon eerst primer enzo spuiten (in de vorm van het logo) en dan pas het logo erover heen?

het lijkt me wel cool om de kast zilver metallic te spuiten, en dan het UT logo erop...

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Ik wil dus mijn kast in een metallic kleur gaan spuiten, maar nu hoorde ik dat dat heel moeilijk is om dat mooi te krijgen...

heeft iemand er ervaring mee?

en waar kan ik het beste de spuitbussen halen? (en wat kosten ze?)

alvast bedankt...

RonnieB

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Waarom maken ze da geen faq voor; case spuiten.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Ik kan dat niet omdat ik dat ook niet allemaal weet.
Pagina: 1