Nieuwe 14" all-round laptop via cafetaria plan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gunny_vds
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 20:33
Aangezien onze dochter een laptop nodig had voor school, gebruikt ze nu onze HP laptop.
Om er voor te zorgen dat we ook een backup hebben indien er iets fout loopt, was ik aan het kijken om een nieuwe te kopen via het cafetariaplan op het werk.

De keuze beperkt zich echter tot wat er beschikbaar is bij Vandenborre (en niet alles, enkel wat er op de flexplan website staat).

Onze huidige laptop was een 14" en dat formaat bevalt wel, dus doel is om terug eenzelfde formaat te kiezen.

Momenteel gebruiken we deze laptop enkel voor het simpele stuff (browsen, office, sketchup) maar ik zou er ook wat simpele games op willen spelen (dan gelinkt aan extern scherm) en wat photoshop werk.

Volgens mij voldoen de meeste zonder probleem, maar het is natuurlijk altijd leuk om een iets zwaarder / duurder model te kunnen kiezen. Dus mijn vraag naar jullie:
Als jullie moeten kiezen uit onderstaande modellen, welke zou jullie voorkeur hebben en waarom?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJ8IzpYwEo8mnTS22cHTzEep9H8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VhBEl7vVmyZGT0eSpixdXEzX.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hSvjM2lq618YE4NQl3VWhYhJlY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YjnSWkRvDuk0LwHLnDUeuMkO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sB_Mh2Rd-1HvAGo7r2zRYUt2X50=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1BCUVorUPOZhu7PVbwLN6pSe.jpg?f=user_large

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je startpost is nogal onhandig; het verschil tussen de goedkoopste en duurste laptop is 50%. Nogal een verschil voor "huis tuin keuken machine". En, allicht ter overweging; welke verschillen of eisen stel je zelf aan de modellen?

Via categorie: Laptops kan je mooi de laptops naast elkaar zetten en vergelijken. Dan zie je in ieder geval of er bepaalde zaken zijn (zoals een GPU) die misschien beter passen bij een spelletje spelen of Photoshop. Of juist dat een scherm veel beter contrast heeft dan een andere.

En heel eerlijk gezegd: als ik voor 1500 euro via mijn werkgever een laptop zou kunnen kopen; enige duidelijkheid vanuit werkgever of leverende partij (inclusief iets als garantie-bepalingen) komt iets vriendelijker op me over als werknemer dan "hier is een lijstje, zoek maar uit".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Gunny_vds
Misschien wat verduidelijken:
De modellen die ik toon zijn de modellen waaruit ik wil kiezen. Er zijn er nog een pak meer maar die zijn voor mij niet interessant (te groot vooral).

Het punt van het cafetariaplan is dat je zelf kan kiezen uit het gamma van Vandenborre. Garantie verloopt zoals normaal via hen. Je betaalt er dus zelf wel voor, maar dan via in wisseling van een deel van je bruto loon (dus in realiteit koop je die met een korting van ongeveer 40-45%).

Waar ik voornamelijk tegenaan loop zijn de verschillende processoren. Welke zijn goed, welke minder / oudere generatie.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:07

Thomg

Aww yiss

Als je iets pakt met 140T/140V (Intel) 860M/880M/890M (AMD) heb je iets recent en ook flinke grafische "oomph". Dat zijn ze ook vrijwel allemaal.

Skip ook alles met 16GB.

Dan word het meer de vraag hoeveel je er tegenaan wilt smijten, hoe belangrijk je OLED vind en hoe belangrijk je een hogere resolutie / 3:2 verhouding vindt.

• Gunny_vds
Thomg schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:01:
Als je iets pakt met 140T/140V (Intel) 860M/880M/890M (AMD) heb je iets recent en ook flinke grafische "oomph". Dat zijn ze ook vrijwel allemaal.

Skip ook alles met 16GB.

Dan word het meer de vraag hoeveel je er tegenaan wilt smijten, hoe belangrijk je OLED vind en hoe belangrijk je een hogere resolutie / 3:2 verhouding vindt.
Thanks! Dan weten we al meer wat we best kiezen (bedrag maakt niet zo veel uit).