• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-09 23:47
Hobbymatig doe ik graag aan beeldbewerking en grafische bewerkingen. Tot voor kort had ik via werk toegang tot de Adobe Creative Suite, maar bij mijn nieuwe werkgever is dat niet meer het geval.

Het eerste jaar heb ik via "SRT licenties" een licentiesleutel gekocht voor 120 euro per jaar, en dit werkte op zich goed, echter is het "bedrijf" ondertussen verdwenen.

Er zijn ondertussen wel weer nieuwe clubjes opgepopt, allemaal met KVK en BTW nummer, maar ook allemaal geregistreerd op een huisadres:
Softload.nl
Licentie-sleutel.nl
Licono.nl
softlicenties.nl

Ik ben benieuwd, wat is jullie ervaring, wat is het model hierachter? Hoe komen zij aan deze licenties, hoe worden die aangekocht? Wat is het risico?

Pickle Rick!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:10
Het zal vast legaal zijn met de gedachte dat Adobe, MS, Autodesk etc echt wel achter grotere partijen aan gaat die illegale software verkopen. Dus wat ze stellen dat er bij faillissementen aardig wat ingekocht kan worden zou best wel kunnen kloppen. MAAR ik lees ook bijvoorbeeld:
In de meeste gevallen is de licentie levenslang geldig, mits de software behouden blijft. Als je software verloren gaat (door crash of formattering), is het mogelijk dat je een nieuwe licentie moet aanschaffen.
Bij een volledig legitiem licentie zal dit niet zo snel hoeven. Als jij bij Adobe een licentie afneemt, zit die licentie op je account en niet op je PC. Dus bij een herinstallatie is het geen probleem.

Ik denk dat ze in een donkergrijs gebied opereren. Het zal volgens de wet volledig legaal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoals zoveel topics over "onduidelijke herkomst licentie key"; er zijn voorstanders. Er zijn tegenstanders. Er is een kans dat het werkt. Er is een kans dat je een naheffing krijgt. Etc.

Gezien de vraagstelling (en onderzoek) wil je graag voor een niet-officiele prijs wel dure software gebruiken; dan maakt het volgens mij niet heel veel uit bij welke "on-officiele verkoper" je je spullen inkoopt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof