Abonnement Microsoft 365 opzeggen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• boegie59
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:27
Mijn vraag
...Ik wil mijn Microsoft 365 abonnement opzeggen, ik gebruik als emailprogramma de hierin verkregen Outlook.
Wanneer ik nu Microsoft 365 Outlook en andere programma's van mijn PC verwijder ben ik dan mijn emails kwijt, let op het gaat niet om een "hotmail of outlook" account wel om een telenet.be account. De webmail van Telenet geeft dezelfde emails als op Outlook, dus ik gebruik voortaan webmail Telenet. Iemand al is hetzelfde gedaan en het resultaat, als je Tunderbird verwijdert blijven de emailberichten op de webmail dat heb ik al is gedaan maar bij Outlook twijfel ik

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Microsoft 365

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Via Google spreekt men dat "outlook en hotmails" verwijderd worden alsook adresboek, vandaar mijn vraag

Beste antwoord (via boegie59 op 01-10-2025 21:28)

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:54
Als je de Microsoft 365 suiten verwijderd van je PC blijven de mailtjes in de Telenet webmail staan die er nu staan.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:54
Als je de Microsoft 365 suiten verwijderd van je PC blijven de mailtjes in de Telenet webmail staan die er nu staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

hangt er vanaf of je de Outlook client gebruikt voor binnenharken mail van telenet (POP3) of dat er ook een kopie op de server blijft staan (IMAP).

Probeer eens 1 emailtje weg te gooien in Outlook en check dan via telenet webmail of het daar ook weg is.

d:)b

• boegie59
Tis IMAP, Outlook maakt dus kopie van de server net als Thunderbird, bij verwijdering van Thunderbird kreeg je een vraag om emails te behouden. Maar gezien ik nog geen Outlook heb verwijderd van mijn PC twijfel ik.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Lijkt mij dat als je de mail niet 1 voor 1 verwijderd maar alleen de app verwijderd, je safe zit.
Echter valt het altijd aan te bevelen een export te maken van alle mail in Outlook voordat je aan het verwijderen slaat :)

In elk geval heb je geen Office abo nodig om je telenet mail te beheren. Windows heeft een gratis client als ik mij niet vergis, maar er zijn ook gratis alternatieven. Of alleen webmail gebruiken natuurlijk.

[ Voor 32% gewijzigd door JJ Le Funk op 04-09-2025 13:11 ]

d:)b

• boegie59
Ik ga de PC in vliegtuigstand zetten en dan de suite verwijderen. Ik denk dat Nextware gelijk heeft en dat alles blijft staan, zo is het toch met het verwijderen van Thunderbird

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:50

Blokker_1999

Full steam ahead

Microsoft en naamgeving ... .

Outlook was vroeger exclusief de naam van de mail client die je nu gaat verwijderen, maar op een gegeven moment heeft men in Redmond het briljante idee gehad om de mail dienst Hotmail ook te hernoemen naar Outlook. Nu heb je dus een app en een dienst met dezelfde naam.

Je Google zoekresultaten gaan dan ook over de dienst Outlook, en niet de app. Als je de appl verwijderd, dan veranderd dit niets aan je emails.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

boegie59 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:22:
Ik ga de PC in vliegtuigstand zetten en dan de suite verwijderen. Ik denk dat Nextware gelijk heeft en dat alles blijft staan, zo is het toch met het verwijderen van Thunderbird
Daar is een vliegtuigstand niet voor bedoeld. Snap dat je denkt "dan heb ik even geen verbinding" en kan ik veilig iets verwijderen.

Zoals @JJ Le Funk aangeeft: als je geen POP3 verbinding hebt gemaakt met Outlook, zullen de mails dus via IMAP gewoon op de Telenet-server staan en kan je elke client die je niet meer nodig hebt, rustig verwijderen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1