water koeling resevoir

Pagina: 1
Acties:

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 09:38

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
ik vraag me altijd af als mensen geen resevoir gebruken ofdat het water dan wel goed gekoeld wordt want ik krijg het water nu al niet zo koud dus, anders koop ik eheim filters die zijn ook wel lol. Dus maakt het veel verschil als ik nu de resevoir weg doed en gewoon rondje ga met het water?

Moet ik wel al het spul weer veranderen.

edit:
wist nog niks van het regeltje :(

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Als je geen reservoir gebruikt, maar je pomp inline zet dan zou theoretisch de temperatuur iets moeten dalen. De pomp geeft namelijk warmte af aan het water (als die ondergedompeld is).

Met een reservoir duurt het langer voordat het systeem (lees je watertemperatuur) op de uiteindelijke temperatuur komt; als je pomp inline staat is die tijd korter (er is minder water om op te warmen).

Ik heb trouwens geen idee hoeveel de temp zal afnemen ...

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:21

Epsilon

zal bijna niks zijn
1watt aan warmte verlies je wel weer door de buizen hoor

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Of je neemt een grotere radiateur als reservoir, heb je En meer capaciteit en tevens meer pasieve koeling

Blaat

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Uiteindelijke watertemperatuur zal inderdaad niet veel uitmaken.. Want ook je reservoir zal op den duur gewoon warmer worden..
En die temperatuur hangt gewoon af van je radiator..

Let wel op bij inline systemen dat je iets moet maken voor de ontluchting.

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Whehe bebruik dan wel 2 radiators :9~ maareuh anyway ik ga dus de peltier koelen niet de CPU duzzeuh zoveel kan het niet gaan uit maken. Ik kan niet wachten totdat ik het inbouw.

Een expansie vat of een T stuk moet genoeg zijn toch, maar ik ben bang dat het water er dan gewoon uitloopt dus iemand daar een tip voor?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:21

Epsilon

Op dinsdag 18 september 2001 15:00 schreef Cloontje het volgende:
Whehe bebruik dan wel 2 radiators :9~ maareuh anyway ik ga dus de peltier koelen niet de CPU duzzeuh zoveel kan het niet gaan uit maken. Ik kan niet wachten totdat ik het inbouw.

Een expansie vat of een T stuk moet genoeg zijn toch, maar ik ben bang dat het water er dan gewoon uitloopt dus iemand daar een tip voor?
hoog opwinden, of een kraantje erop maken, kan je gewoon halen bij de doe het zelf zaak.

Verwijderd

Gebruik een T-stuk en een stukje slang. Aan het uiteinde van deze slang kun je nog een slangtule en messing stop plaatsen. Eenmaal gevuld hoef je er toch alleen maar bij in noodgevallen. Mijn systeem is al maanden niet meer afgetapt/bijgevuld.

• marco899
  • Laatst online: 22:23

marco899

Know's what he wants.

Ik gebruik zelf geen reservoir, en de argumenten hiervoor zijn hierboven al aangegeven. Maar even de volgende tip: zorg wel dat al je slangbevestigingen goed vast zitten. Bij 1 van mijn testen, heb ik wel gemerkt dat er aardig wat druk in je systeem komt bij een temperatuursverhoging van ~30 graden. Met een inhoud van ongeveer een halve liter stijgt het water nivo maar liefts 1 cm in een slang van 8mm inwendig als het systeem nog open is. Met een reservoir vang je deze druk wat beter op omdat je daar vaak nog lucht in hebt zitten die comprimeerbaar is.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op dinsdag 18 september 2001 15:46 schreef DaBit het volgende:
Gebruik een T-stuk en een stukje slang. Aan het uiteinde van deze slang kun je nog een slangtule en messing stop plaatsen. Eenmaal gevuld hoef je er toch alleen maar bij in noodgevallen. Mijn systeem is al maanden niet meer afgetapt/bijgevuld.
Juist, ik heb nu een groot reservoir inline, maar ik denk dat ik het ga vervangen door een koperen pijp r22 ofzo met een T-stuk op 1/3 en een vuldop.

Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~mrknowitall/wcpack.jpg

Ik kan ook de inlaat veel lager in de zijwand zetten, of er nog een xtra pijp inzetten ik ben er nog niet uit. Nu heb ik het idee dat de luch uit de rad het reservoir ook nog wat afkoelt.

Het is nog een beetje een zootje, had em eigenlijk nog niet willen posten, moet het nodige nog netjes wegwerken ;).

One of the animals has left its cage today.

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Arghhh

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 23:53 schreef mrknowitall het volgende:
Arghhh
pfft lol ;)

Anyway ik heet het nog niet helemaal maar ik ga gewoon ff kijken wat wel tof is

Verwijderd

Het is nog een beetje een zootje, had em eigenlijk nog niet willen posten, moet het nodige nog netjes wegwerken ;).
'k vind het nog wel meevallen, in vergelijking met mijn huidige WC systeem. Ik moet alles oko nodig eens inbouwen: ik zie het er niet van komen dat ik nog ergens een grotere kast kan scoren.

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Op woensdag 19 september 2001 10:24 schreef DaBit het volgende:

[..]

Ik moet alles oko nodig eens inbouwen: ik zie het er niet van komen dat ik nog ergens een grotere kast kan scoren.
Ik zag bij de OC-shop zo'n prijzige Lian kast. Die is lager dan mijn HQ-8, maar veel dieper. Daar kan je je rommel tenminste in kwijt.
Ik heb bewust gekozen voor een extern powerpackje, vind het wel zo gemakkelijk.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Een reservoir zal iets van de warmte aan de omgeving afstaan. De pomp zal iets warmte aan het water afstaan. In hoeveer dit elkaar opheft weet ik niet. Maar in de praktijk maakt het niet veel uit, tenzij je een enorm reservoir hebt, met veel warmteverlies. (dus geen koelbox die niet aanstaat).

Over die koelbox: Wil de temp echt dalen, dan moet het vermogen van de koelbox groter zijn dan het vermogen van de processor. En dan heb ik het even niet over verliezen....
Pagina: 1