Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
Als je geen reservoir gebruikt, maar je pomp inline zet dan zou theoretisch de temperatuur iets moeten dalen. De pomp geeft namelijk warmte af aan het water (als die ondergedompeld is).
Met een reservoir duurt het langer voordat het systeem (lees je watertemperatuur) op de uiteindelijke temperatuur komt; als je pomp inline staat is die tijd korter (er is minder water om op te warmen).
Ik heb trouwens geen idee hoeveel de temp zal afnemen ...
Met een reservoir duurt het langer voordat het systeem (lees je watertemperatuur) op de uiteindelijke temperatuur komt; als je pomp inline staat is die tijd korter (er is minder water om op te warmen).
Ik heb trouwens geen idee hoeveel de temp zal afnemen ...
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
zal bijna niks zijn
1watt aan warmte verlies je wel weer door de buizen hoor
1watt aan warmte verlies je wel weer door de buizen hoor
Of je neemt een grotere radiateur als reservoir, heb je En meer capaciteit en tevens meer pasieve koeling
Blaat
Uiteindelijke watertemperatuur zal inderdaad niet veel uitmaken.. Want ook je reservoir zal op den duur gewoon warmer worden..
En die temperatuur hangt gewoon af van je radiator..
Let wel op bij inline systemen dat je iets moet maken voor de ontluchting.
En die temperatuur hangt gewoon af van je radiator..
Let wel op bij inline systemen dat je iets moet maken voor de ontluchting.
Whehe bebruik dan wel 2 radiators
maareuh anyway ik ga dus de peltier koelen niet de CPU duzzeuh zoveel kan het niet gaan uit maken. Ik kan niet wachten totdat ik het inbouw.
Een expansie vat of een T stuk moet genoeg zijn toch, maar ik ben bang dat het water er dan gewoon uitloopt dus iemand daar een tip voor?
Een expansie vat of een T stuk moet genoeg zijn toch, maar ik ben bang dat het water er dan gewoon uitloopt dus iemand daar een tip voor?
hoog opwinden, of een kraantje erop maken, kan je gewoon halen bij de doe het zelf zaak.Op dinsdag 18 september 2001 15:00 schreef Cloontje het volgende:
Whehe bebruik dan wel 2 radiatorsmaareuh anyway ik ga dus de peltier koelen niet de CPU duzzeuh zoveel kan het niet gaan uit maken. Ik kan niet wachten totdat ik het inbouw.
Verwijderd
Gebruik een T-stuk en een stukje slang. Aan het uiteinde van deze slang kun je nog een slangtule en messing stop plaatsen. Eenmaal gevuld hoef je er toch alleen maar bij in noodgevallen. Mijn systeem is al maanden niet meer afgetapt/bijgevuld.
Ik gebruik zelf geen reservoir, en de argumenten hiervoor zijn hierboven al aangegeven. Maar even de volgende tip: zorg wel dat al je slangbevestigingen goed vast zitten. Bij 1 van mijn testen, heb ik wel gemerkt dat er aardig wat druk in je systeem komt bij een temperatuursverhoging van ~30 graden. Met een inhoud van ongeveer een halve liter stijgt het water nivo maar liefts 1 cm in een slang van 8mm inwendig als het systeem nog open is. Met een reservoir vang je deze druk wat beter op omdat je daar vaak nog lucht in hebt zitten die comprimeerbaar is.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Juist, ik heb nu een groot reservoir inline, maar ik denk dat ik het ga vervangen door een koperen pijp r22 ofzo met een T-stuk op 1/3 en een vuldop.Op dinsdag 18 september 2001 15:46 schreef DaBit het volgende:
Gebruik een T-stuk en een stukje slang. Aan het uiteinde van deze slang kun je nog een slangtule en messing stop plaatsen. Eenmaal gevuld hoef je er toch alleen maar bij in noodgevallen. Mijn systeem is al maanden niet meer afgetapt/bijgevuld.

Ik kan ook de inlaat veel lager in de zijwand zetten, of er nog een xtra pijp inzetten ik ben er nog niet uit. Nu heb ik het idee dat de luch uit de rad het reservoir ook nog wat afkoelt.
Het is nog een beetje een zootje, had em eigenlijk nog niet willen posten, moet het nodige nog netjes wegwerken
One of the animals has left its cage today.
pfft lolOp dinsdag 18 september 2001 23:53 schreef mrknowitall het volgende:
Arghhh
Anyway ik heet het nog niet helemaal maar ik ga gewoon ff kijken wat wel tof is
Verwijderd
'k vind het nog wel meevallen, in vergelijking met mijn huidige WC systeem. Ik moet alles oko nodig eens inbouwen: ik zie het er niet van komen dat ik nog ergens een grotere kast kan scoren.Het is nog een beetje een zootje, had em eigenlijk nog niet willen posten, moet het nodige nog netjes wegwerken.
Ik zag bij de OC-shop zo'n prijzige Lian kast. Die is lager dan mijn HQ-8, maar veel dieper. Daar kan je je rommel tenminste in kwijt.Op woensdag 19 september 2001 10:24 schreef DaBit het volgende:
[..]
Ik moet alles oko nodig eens inbouwen: ik zie het er niet van komen dat ik nog ergens een grotere kast kan scoren.
Ik heb bewust gekozen voor een extern powerpackje, vind het wel zo gemakkelijk.
One of the animals has left its cage today.
Een reservoir zal iets van de warmte aan de omgeving afstaan. De pomp zal iets warmte aan het water afstaan. In hoeveer dit elkaar opheft weet ik niet. Maar in de praktijk maakt het niet veel uit, tenzij je een enorm reservoir hebt, met veel warmteverlies. (dus geen koelbox die niet aanstaat).
Over die koelbox: Wil de temp echt dalen, dan moet het vermogen van de koelbox groter zijn dan het vermogen van de processor. En dan heb ik het even niet over verliezen....
Over die koelbox: Wil de temp echt dalen, dan moet het vermogen van de koelbox groter zijn dan het vermogen van de processor. En dan heb ik het even niet over verliezen....
Pagina: 1