Youtube ondertiteling werkt niet zoals het hoort

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Als ik een filmpje op Youtube bekijk, bijvoorbeeld van een Engels persoon, dan wil ik Nederlandse ondertiteling erbij (automatisch vertaald)
De ondertitel knop is klikbaar.
Ik krijg wel Engelse ondertiteling, maar zodra ik deze vertaal naar Nederlands dan is de hele ondertiteling weg.
Dit werkte voorheen prima.
Het maakt niet uit welke video het is.
Dus, als ik een filmpje begin heb ik geen ondertiteling.
Als ik de ondertiteling aan zet is het Engels.
Als ik die dan op Nederlands zet heb ik geen ondertiteling.
Ook bij een andere browser werkt het niet.
Mobiel werkt ook niet.
Is er iets bij Youtube wat niet goed werkt of weet iemand waar dit aan ligt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 14:42
Ik ben bang dat het een lokaal probleem is, bij mij werkt het gewoon netjes.

Je zou ervoor kunnen kiezen om de ondertiteling vast in te stellen onder je instellen, zodat je niet meer hoeft te schakelen tussen taal.

01101000 01100101 01101100 01110000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luna25
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 10-09 16:47
Ik heb dit probleem ook sinds kort. Ik gebruik nu CC-translator als extensie in Chrome maar ik vind de vertalingen niet geweldig. Vanmiddag merkte ik als je van een video naar instellingen gaat en dan kiest voor Audiotrack en je zet deze op Nederlands krijg je wel Nederlandse ondertiteling! Maar dan krijg je wel een Nederlandse stem bij wat ik niet prettig vind. Ik heb dit probleem overal: in Chrome, in Firefox, Edge of op mijn iPad. Voorheen nooit problemen gehad. Het lijkt mij ook iets van Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik sprak collega's en hun hebben dit probleem ook.
Kan dus uitsluiten dat het op mijn account is maar een 'probleem' van Youtube is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bun00b
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-09 12:27
ik heb het even voor je getest, werkt bij mij niet op Firefox, maar wel in Chrome.
(cc aan, instellingen knop -> auto translate -> Dutch)

heb wel vaker rare dingen aan de hand in Firefox, is typisch Youtube om alles onbruikbaar te maken daar, maar dit kan ook een bug zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:20
Youtube staat ook erg bekend om A/B (en de rest van het alfabet) testen te doen.
Dus het kan ook héél goed dat jij een van de andere "features" krijgt voorgeschoteld.

Zo had ik onlangs ineens ALLES qua text automatisch vertaald naar Engels omdat dat mijn default language is (maar ik desondanks toch echt wel regio NL in mn profile heb staan en nee dat was niet de browser translatie)
Gelukkig (nog?) niet AI audio vertaald.

Ik wil het gewoon in de origineel geposte tekst zien, zelfs als dat een taal is die ik niet ken.

Wat betreft de vertalingen, het lijkt er ook op dat de automatische ondertitelingen eerst nog processed moeten worden en pas later beschikbaar zijn én ik vermoed ook dat het mogelijk aan de poster ligt of die zulke opties heeft aan/uit staan.

Met een extension heb ik dat weer recht weten te trekken, belachelijk dat ze dat niet zelf in de instellingen opnemen (want het kán dus wel vrij eenvoudig met een extension...)
Pagina: 1