Diverse snelheden aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Mijn vraag
...
Beste mede tweakers,
Ik heb hier glasvezel liggen met 1000/1000 mbps. Mijn computer haalt die snelheid prima, maar ik wil een smart TV hangen aan het netwerk, maar de TV heeft een 100 mbps aansluiting.

Als ik de TV aan het netwerk hang heeft dit dan invloed op de snelheid van de andere aansluitingen?
Niet dat mijn systeem dan ineens ook maar 100 mbps is omdat de TV niet hoger kan. De PC heeft een 2,5 GHz aansluiting.

Beste antwoord (via jimh307 op 04-09-2025 18:11)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tenzij je nog een netwerkhub gebruikt (die al 25+ jaar niet heel gangbaar meer zijn) ga je daar geen last van hebben.
De snelheid wordt per link bepaald. Dus tussen jouw PC en je router. Tussen je TV en je router. En die kunnen dus gewoon verschillend zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
nee de modem/router kan daar prima mee omgaan

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als die TV op een aparte poort van je router komt, werken die onafhankelijk van elkaar op welke snelheid ze dan kunnen draaien, dus je PC zal daar geen last van hebben.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tenzij je nog een netwerkhub gebruikt (die al 25+ jaar niet heel gangbaar meer zijn) ga je daar geen last van hebben.
De snelheid wordt per link bepaald. Dus tussen jouw PC en je router. Tussen je TV en je router. En die kunnen dus gewoon verschillend zijn.

• jimh307
  • Niet online
Helder! Dank jullie wel voor de antwoorden.

Ben nog druk met inrichten, maar het schiet wel op zo _/-\o_

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:41
Mocht de snelheid onvoldoende zijn, bijvoorbeeld als je blu-ray rips wilt bekijken, kun je nog onderzoeken of je tv ondersteuning heeft voor een ethernetdongle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Nee ;) eigenlijk kijk ik bijna nooit TV en hier wil ik Netflix en YouTube op gaan streamen.
Pagina: 1