Op de muren van onze toekomstige badkamer zitten twee lagen stucwerk; een oude dikke laag met daar overheen een laag spachtelputz. Een aantal loszittende plekken heb ik weg gestoken en de ondergrond behandeld met Flevopol uni. De ondergrond wat op een aantal plekken nog wel erg zanderig en korrelig, maar dat hoopte ik met de voorstrijk te fixeren.
Helaas is dat laatste niet echt gelukt. De voorstrijk lijkt er niet in getrokken maar als een dekkende laag overheen te zitten. Deze laag trek je dus ook zo los.
Enig idee wat ik fout doe? Verkeerde voorstrijk? Of niet dun genoeg dat het er niet in trekt?
Op onderstaande foto’s misschien wat lastig te zien, maar de donkere laag is de voorstrijk. Waar het lichter is heb ik deze al los getrokken en in het midden zie je een velletje los hangen.
:strip_exif()/f/image/8TDtkGnTPVaQeOVZMLmdd3wB.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas is dat laatste niet echt gelukt. De voorstrijk lijkt er niet in getrokken maar als een dekkende laag overheen te zitten. Deze laag trek je dus ook zo los.
Enig idee wat ik fout doe? Verkeerde voorstrijk? Of niet dun genoeg dat het er niet in trekt?
Op onderstaande foto’s misschien wat lastig te zien, maar de donkere laag is de voorstrijk. Waar het lichter is heb ik deze al los getrokken en in het midden zie je een velletje los hangen.
:strip_exif()/f/image/8TDtkGnTPVaQeOVZMLmdd3wB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iyhaPlTwY5EOBinrcNHxkKf9.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door emot op 03-09-2025 22:37 ]