Advies: Fotosoftware

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnl
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-09 22:49
Hi!

Ik ben al een tijdje opzoek naar een stuk software (freeware of betaald) die automatisch foto’s voor ons kan bewerken.
Wij hebben een Tandarts praktijk waarin wij veel digitale foto’s verwerken van Patiënten (+/-250 per week). Deze foto’s worden nu allemaal handmatig bijgewerkt, rechtgezet, uitgesneden etc. omdat iedereen bij ons net weer wat andere foto’s maakt en we daar consistentie in willen hebben.

Zodra de foto’s gemaakt zijn met de camera komen ze automatisch op het netwerk terug, op basis van pat. nummer. Nadat ze bewerkt zijn worden ze na de uiteindelijke pat. map verplaatst.

Weten jullie software die de nabewerking automatisch doet zodra deze nieuwe foto’s detecteert? Ik kan zo 1,2,3 niks vinden.

Thnx alvast voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:26

Hoicks

Techno!

Mogelijk kan Xerox software daarbij helpen. Ik herken dit vooral van scansoftware die in bulk documenten kan rechttrekken

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Het eenvoudige en gratis scanprogramma NAPS2 heeft onder de knop "Geavanceerd" een aantal opties zitten die je wellicht van pas komen (o.a. automatisch rechtzetten van scans). Het programma is te downloaden op deze webpagina: https://www.naps2.com .

• fnl
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-09 22:49
Echter kan ik met deze software denk ik niet helemaal bereiken wat ik wil. De foto’s moeten soms ook uitgesneden worden in een vast stramien. Ik had gehoopt dat er iets van een ai toepassing oid was. Wel dank voor de tips!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:22

Wish

ingwell

Misschien dat Adobe Lightroom inmiddels al zover is? Daarmee kun je in workflow foto's behandelen. Alleen toen ik dat gebruikte heb ik dat rechtzetten / bijsnijden automatisch niet gevonden. Maar dat kan ook heel goed mijn beperkte kennis zijn.

Ik heb het even aan "iemand" gevraagd:

If you're looking for software that can automatically level and crop photos consistently in batch, here's a breakdown of some top options—from AI-powered tools to free/open-source utilities—along with their strengths and how they might fit your workflow:

1. ON1 Photo RAW (2025.2 and newer)

What it offers: A new AI-powered Auto Crop feature that automatically levels and frames your images based on your selected aspect ratio. Designed to keep the subject centered and ideal for batch workflows.
ON1

Why consider it: Excellent for automated, intelligent cropping with high accuracy and convenience if you already have (or plan to get) ON1 Photo RAW.

Platform: Windows & macOS; available via free update if you’ve already got Photo RAW.

[ Voor 62% gewijzigd door Wish op 04-09-2025 20:29 ]

No drama