Stucwerk tuinhuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mika71
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 05-09 08:15
Hallo

Ik zou graag wat advies ontvangen

Wij hebben achterin de tuin een tuinhuis geplaatst met een woonruimte van ca 20 m2, alle wanden zijn geïsoleerd met glaswol en dampremmende folie en voorzien van knauff aquapanel.
Plafond is ook vv isolatieplaten

Er zit een schuifpui met hr++ glas in incl ventilatierooster en er komen nog twee infraroodpanelen in en de ruimte wordt voorzien van mechanische ventilatie.
De gevlinderde betonvloer is niet geïsoleerd.

De prijsverschillen tussen gips stucwerk en cementgebonden stucwerk zijn best fors.

Mijn vraag: is het verstandig om voor gips te gaan of is cementgebonden toch de betere keuze ivm de niet geïsoleerde vloer.
Wij kunnen stoken met de infrarood panelen maar dat zijn we alleen van plan als we er zitten dus het grootste gedeelte van de herfst en winter zal het er gewoon koud zijn.

Zie graag jullie mening/advies tegemoet

Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:06
Zou je geen tussenweg kunnen doen, in de vorm van Knauf Aquastuc of Gyroproc Badkamer, voor vochtige ruimtes. Normale stuc kan gaan schimmelen.

Ik heb zelf ook een vergelijkbare ruimte gebouwd maar dan wel met vloer isolatie. In de winter zonder echte verwarming wordt het toch wel fris (rond de 10/12 graden) en gaat de luchtvochtigheid flink omhoog. Een paar infraroodpanelen gaan dan niet veel helpen. Sowieso dat soort verwarming zou ik eerder vervangen voor een airco ofzo. Dan kan je altijd even (al dan niet automatisch verwarmen als het echt te koud wordt).

Cement gebonden lijkt mij wel wat heftig voor een vergelijkbare ruimte omdat je toch wel veel isoleert.

Ik denk dat ik mijn keuze zou laten afhangen van hoe vaak ik er zit. Ruimtes te lang niet verwarmen en niet gebruiken, die wel geïsoleerd zijn, is sowieso vragen om problemen, ook in normale huizen.

[ Voor 13% gewijzigd door wm1234 op 03-09-2025 20:54 ]