Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn setup:
Philips 77 OLED759 tv via een bekende dagartikel webwinkel aangeschaft (dus garantie aanwezig)
- HDMI1 - KPN Ontvanger Arris VIP5202
- HDMI2 (eARC) - Soundbar JBL Bar 300
- HDMI3 - Mediaspeler Formuler Z11 Pro Max
- HDMI4 - Harman Kardon AVR171s versterker (niet aangesloten meer als test, maar nog steeds zelfde probleem)

Het probleem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/deLI77YN3lKafCADnCRIbvO9UBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/skLBI3ks0FXoB3B38cCmCavX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_bBebrfQ8Qygn8LFn13FWpyKVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VORWc3hlnHPGd2M7WqkaAPmh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTzbWillPwmhno5lfZw7V4HxmTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J027uA9rhCbfGqaxvoSatCN9.jpg?f=fotoalbum_large
Dit fenomeen is vanaf de eerste dag al begonnen toen ik de TV in ontvangst heb genomen. In de eerste instantie dacht ik dat het aan de HDMI kabels zou liggen (waar ik overigens sinds 2010 met mijn oude Philips LCD tv met dezelfde setup nooit problemen mee heb gehad). Dus kortom nieuwe HDMI kabels besteld bij Amazon. Alle gebruikte HDMI kabels zijn vervangen en wederom diezelfde avond was het probleem weer aanwezig. Garantie geclaimd maarja, het is geen tv handelaar dus ze hebben niks op voorraad om direct een nieuwe tv te eisen, dus of geld terug of onder garantie laten repareren. Aangezien ik voor die prijs geen andere kan halen kies ik dan maar om een case bij CE Repair te laten aanmaken zodat zij ernaar kijken.

Reparatie
Inmiddels is CE Repair vandaag geweest n.a.v. dit probleem en is het moederbord vervangen, de TV heeft 2uur aangestaan en tijdens het zappen op de KPN ontvanger kwam het probleem weer tevoorschijn. TV uitzetten en weer aanzetten helpt soms, maar soms moet ik ook de TV van de stroom halen voordat het beeld weer normaal is.

Case weer bij CE Repair neergelegd en krijg nu net reactie dat de TV niet de oorzaak is van het probleem en dat ik het buiten de TV moet zoeken (dus de gebruikte apparatuur). Iemand enig idee want voor mijn gevoel heb ik alles al uitgesloten (kabels omgewisseld en dus ook vervangen, zelfs de KPN ontvanger van boven is omgewisseld met die van beneden). Als het probleem aanwezig is schakel ik naar een andere HDMI poort (de mediaspeler bijvoorbeeld) maar het probleem blijft aanwezig. Ik heb een hele video van een paar minuten waarin ik alle HDMI aansluitingen eruit haal en er weer in stop maar ook dan blijft het probleem aanwezig, zelfs als ik naar de ingebouwde apps van de TV ga blijft het beeld dan zo met die strepen en moet ik dan echt de TV stroomloos maken voordat het weer werkt.

Iemand enig idee? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:45
Als je een video bestand afspeelt vanaf een USB stick, heb je dan hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Zap_pa schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:49:
Als je een video bestand afspeelt vanaf een USB stick, heb je dan hetzelfde probleem?
Dank voor je (snelle) reactie. Het lastige hieraan is dat het probleem niet altijd optreedt, ik heb het wel vaak als ik de TV voor de eerste keer opstart vanuit de standby stand, hij gaat dan standaard naar HDMI1 (want dat is de laatste bron waar ik naar keek). De core business van de TV hier in huis is natuurlijk gewoon lineaire TV kijken via de KPN ontvanger, dus soms kan ik een avond probleemloos lineaire TV kijken, maar soms treedt het probleem meerdere keren op een dag op. Ik heb zat videos en filmpjes met dit fenomeen en aangezien de KPN ontvanger dan in gebruik is vermoedt CE Repair nu dat het dus daaraan moet liggen (terwijl deze boven wel gewoon werkt op een andere TV (geen OLED overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:50
Enforcer schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:55:
[...]

Dank voor je (snelle) reactie. Het lastige hieraan is dat het probleem niet altijd optreedt, ik heb het wel vaak als ik de TV voor de eerste keer opstart vanuit de standby stand, hij gaat dan standaard naar HDMI1 (want dat is de laatste bron waar ik naar keek). De core business van de TV hier in huis is natuurlijk gewoon lineaire TV kijken via de KPN ontvanger, dus soms kan ik een avond probleemloos lineaire TV kijken, maar soms treedt het probleem meerdere keren op een dag op. Ik heb zat videos en filmpjes met dit fenomeen en aangezien de KPN ontvanger dan in gebruik is vermoedt CE Repair nu dat het dus daaraan moet liggen (terwijl deze boven wel gewoon werkt op een andere TV (geen OLED overigens).
Vaak is de T-Con board de boosdoender, deze hebben ze vervangen en het probleem treedt nog steeds op. Niet gek dat men dan denkt dat het aan jouw randapparatuur ligt.

Heb je alle apparaten al een keer gereset? Probeer dit en sluit vervolgens enkel de KPN TV ontvanger en JBL soundbar aan voor een aantal dagen (stel de HDMI instellingen in het OS op de correcte wijze in) , en voeg hier later de mediaplayer aan toe.

Naast de suggestie om een bestand via usb af te spelen zou je ook nog één of twee avonden series of films kunnen streamen, dan weet je in ieder geval of een externe source de boosdoener is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:03:
[...]

Vaak is de T-Con board de boosdoender, deze hebben ze vervangen en het probleem treedt nog steeds op. Niet gek dat men dan denkt dat het aan jouw randapparatuur ligt.

Heb je alle apparaten al een keer gereset? Probeer dit en sluit vervolgens enkel de KPN TV ontvanger en JBL soundbar aan voor een aantal dagen (zet de HDMI instellingen op de correcte , en voeg hier later de mediaplayer aan toe.

Naast de suggestie om een bestand via usb af te spelen zou je ook nog één of twee avonden series of films kunnen streamen, dan weet je in ieder geval of een externe source de boosdoener is.
Ja zat ik ook al aan te denken, ik zal Netflix via de app op de TV een avondje uitproberen. Ik snap ook dat CE Repair deze conclusie nu trekt hoor, dus daarom probeer ik zelf ook van alles uit te sluiten, echter zag ik op een andere link al dat dit nooit T-con board probleem zou kunnen zijn. Maargoed dat kan ik verder ook niet goed beoordelen wat hiervan waar is:
sorry but this was never a T-con board issue. Horizontal lines are never a T-CON board issue by those are a Panel issue (Gate Driver COF) Your T-con board isn't smart enough to cause this. What you have is a driver board issue.
-edit-
Heb de versterker al los na vandaag, zal de mediaspeler er ook af halen en de soundbar en de KPN ontvanger even resetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Enforcer op 03-09-2025 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Update:
- Dag 0: KPN Ontvanger + Soundbar + Mediaspeler aangesloten (Versterker dus niet) > zelfde probleem aanwezig, viel me op dat toen ik de Volume omhoog indrukte dat direct daarna de strepen begonnen te ontstaan. TV even naar home-scherm gebracht en weer terug op de HDMI1 input en het probleem was weer weg.
- Dag 1: Alleen KPN ontvanger aangesloten > geen probleem
- Dag 2: KPN ontvanger + Mediaspeler aangesloten > geen probleem
- Dag 1 en 2: De TV heeft wel al een aantal keer een spontane reboot gehad (dit heb ik ook enkele keren gehad voor de reparatie), ook dit lijkt me niet in orde maar ik kan natuurlijk zelf niet pinpointen waar dit aan ligt. Op diverse fora op internet lees je over spontane reboots van de recentere Philips OLED TV's. Dit lijkt dan ook meer op een software probleem en/of in combinatie met bepaalde HDMI apparatuur.

Ik kijk het de aankomende dagen nog even aan zonder de Soundbar aangesloten te hebben maar het doet nu vermoeden, ook met hetgeen toen ik op de volume-omhoog drukte, dat het aan de Soundbar ligt. Ook daar is garantie nog aanwezig maarja, hoe toon je dit aan? Heb inmiddels ook al bij JBL een case ingediend.

Blijft als consument gewoon knap lastig dat je niet gewoon een rustig avondje kan genieten van je nieuwe TV. Ben in staat om de TV door het raam te gooien. Met mijn 15jaar oude Philips LCD TV nooit problemen met de huidige setup.

-edit-
!#!@#@#!#!#$!#!#$

Toch het probleem weer aanwezig, wederom wanneer ik met de afstandsbediening het volume bedien! Zonder de soundbar aangesloten dus alleen de KPN ontvanger + Mediaspeler. Zodra ik het volume aanpas veranderen ook de strepen. Iemand een idee? [YouTube: https://youtu.be/VkP2RzUWvkY].

[ Voor 19% gewijzigd door Enforcer op 05-09-2025 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Het lijkt sterk op een hardwareprobleem, de gpu of een aansturende chip.

Het lijkt niet op een softwareprobleem.

Kaal testen is een standaard troubleshootingmethode. Koppel eens alle randapparatuur los en probeer het te reproduceren door Full-HD 50/60/100 fps filmpjes vanaf USB SSD af te spelen. Als je die niet hebt, dan een USB stick. Is het streepprobleem dan aanwezig (al is het maar heel even), dan is het met zekerheid de tv.

Een externe netwerk streambron is een optie als het reproduceren met een storage source niet lukt. Dat sluit het HDMI subsysteem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
mrmrmr schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 23:13:
Het lijkt sterk op een hardwareprobleem, de gpu of een aansturende chip.

Het lijkt niet op een softwareprobleem.

Kaal testen is een standaard troubleshootingmethode. Koppel eens alle randapparatuur los en probeer het te reproduceren door Full-HD 50/60/100 fps filmpjes vanaf USB SSD af te spelen. Als je die niet hebt, dan een USB stick. Is het streepprobleem dan aanwezig (al is het maar heel even), dan is het met zekerheid de tv.

Een externe netwerk streambron is een optie als het reproduceren met een storage source niet lukt. Dat sluit het HDMI subsysteem uit.
Dank voor je reactie. Ik ga het allemaal proberen maar op een gegeven moment wil je ook gewoon normaal TV kunnen kijken. Ik heb vanaf 16:30 de TV aan en nu net rond 23:00 ontstond het probleem. Als ik een film opzet op Netflix via de app op de TV zonder andere randapparatuur zal het misschien gewoon werken, je raakt immers geen afstandsbediening meer aan, het probleem lijkt (voor nu zeg ik voorzichtig) te ontstaan bij het zappen en/of bij het volume aanpassen.

-edit-
En zoals op de video te zien is, dit probleem kreeg ik dus net weg door naar het SnelMenu te gaan van de TV en dan vervolgens te kiezen voor Bronnen (niet eens op OK gedrukt maar puur alleen het navigeren ernaartoe voldeed), meer deed ik niet om het voor nu weg te krijgen, er wordt geen nieuwe HDMI handshake gedaan voor zover ik weet (want anders zou het beeld wel even zwart worden), dus hoe dan?

[ Voor 14% gewijzigd door Enforcer op 05-09-2025 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:50
Koop ontbinden en een andere TV kopen.

Je zit betreft timing niet lekker, overjarige modellen zijn out of stock of weer in prijs verhoogt terwijl de nieuwe modellen nog relatief duur zijn.

Mocht Ambilight geen harde eis zijn dan zou ik op moment van schrijven naar de LG 77B4 kijken. Dit is een degelijke TV en biedt veel bang for the buck.
Pagina: 1