Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermod
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:03
Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
aankoop via cafetariaplan bij Vandenborre.be, maar grosso modo dus in normale prijzen 800-1200

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dagelijkse social media (al zou dit minder moeten :(); Productfoto's nemen voor bijberoep vrouw (polymeerklei oorbellen); Netflix ea. Ik kom nu van een samsung A52s, dus verbetering zou hoe dan ook merkbaar moeten zijn (zeker qua camera, de kleuren zijn nu vaak niet realistisch)

Wat heb je zelf al gevonden?
1) Google Pixel 10 Pro: Ik wou eigenlijk de 9 Pro, maar die is niet meer beschikbaar bij Vandenborre :(. Pro: camera schijnt goed te zijn; scherm ook; accuduur & oplaadsnelheid wat minder?
2) Oneplus 13: Camera ook goed, iets minder dan Pixel (afh van waar je leest..); betere accu, sneller opladen; maar licht curved scherm en misschien wat aan de grotere kant?
3) Xiaomi 15: Camera dacht ik ook gelijkwaardig aan bovenstaande; snel opladen; ...

Welke vragen heb je hier nog over?
Samsung S25 ook bekeken, maar lijkt nergens in uit te blinken, voor 'n zelfde prijs? Iphone ben ik niet echt voorstander van (ik zit in het Android systeem :)).
Ik heb ze allemaal wat vergeleken, afhankelijk van welke review je leest, is 'n ander toestel beter.. Tja :( Wat zouden jullie doen? lotje trekken wil ik niet echt doen 8)7

Beste antwoord (via Hermod op 05-09-2025 12:30)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Als je de grootte, accuduur en foto kwaliteit het belangrijkst vindt dan is de Xiaomi 15 de meeste logische keuze.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06
Ondanks mijn persoonlijk voorkeur voor de Pixel toestellen moet ik eerlijk zeggen dat de Pixel 10 Pro niet dat geld waard is... ja, de camera's en de beeldverwerking is goed, maar het is verder maar een heel gemiddelde telefoon, niet €1000 plus euro waard.

De OP13 of X15... dat is denk ik puur een kwestie van persoonlijke voorkeur, qua specificaties zijn het allebei toestellen die heel veel waarde voor het geld bieden; super snelle SoC, puike camera's en hele goede schermen. Dan komt het echt vooral neer op welk toestel je zelf mooier vind en/of welke software je prefereert... en wat dat laatste betreft denk ik persoonlijk dat OP dat wat beter doet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Als je de grootte, accuduur en foto kwaliteit het belangrijkst vindt dan is de Xiaomi 15 de meeste logische keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermod
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:03
Ik heb hem uiteindelijk via de officiële site gekocht; gratis Mi Pad 7 en charger erbij; voor dezelfde prijs.
Vandenborre wou de prijs wel doen zakken; maar niet de tablet & charger toevoegen omdat ze anders met verlies zouden verkopen.