Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, voor nu op 1440p en 144Hz maar in de nabije toekomst mogelijk ook 4k (na een GPU upgrade).
Verder gebruik ik mijn PC sporadisch voor werk (experimenteel development).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een max van €2500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral een stil systeem zonder RGB.
Ga je overklokken?
Mogelijk in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?
Een groot deel van de geselecteerde componenten komen van de volgende build: https://pcpartpicker.com/b/ZznLrH
Ik vind de case mooi en ben ook gecharmeerd van de kleine form factor.
Ik heb de GPU verwisseld tov de reference build voor een 5070 Ti omdat ik de hoeveelheid VRAM van een 5080 vind tegenvallen en niet direct de noodzaak heb voor 4k graphics. Wel zou ik deze op korte termijn wellicht wisselen voor een 5080 met meer VRAM of een next gen.
Ik heb voor deze 5070 Ti variant gekozen omdat deze qua afmetingen vergelijkbaar is met de reference build. De ASUS OC variant vind ik ook interessant maar ik ben bang dat deze wellicht te groot is voor de beperkte ruimte in de case (4 slots).
Over het moederbord heb ik wat twijfels omdat ik gemengde reviews zie van ASUS moederborden in het algemeen.
Een algemene zorg met deze build is dat ik met deze form factor wellicht minder flexibel kan upgraden richting de toekomst.
Gamen, voor nu op 1440p en 144Hz maar in de nabije toekomst mogelijk ook 4k (na een GPU upgrade).
Verder gebruik ik mijn PC sporadisch voor werk (experimenteel development).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een max van €2500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral een stil systeem zonder RGB.
Ga je overklokken?
Mogelijk in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?
Een groot deel van de geselecteerde componenten komen van de volgende build: https://pcpartpicker.com/b/ZznLrH
Ik vind de case mooi en ben ook gecharmeerd van de kleine form factor.
Ik heb de GPU verwisseld tov de reference build voor een 5070 Ti omdat ik de hoeveelheid VRAM van een 5080 vind tegenvallen en niet direct de noodzaak heb voor 4k graphics. Wel zou ik deze op korte termijn wellicht wisselen voor een 5080 met meer VRAM of een next gen.
Ik heb voor deze 5070 Ti variant gekozen omdat deze qua afmetingen vergelijkbaar is met de reference build. De ASUS OC variant vind ik ook interessant maar ik ben bang dat deze wellicht te groot is voor de beperkte ruimte in de case (4 slots).
Over het moederbord heb ik wat twijfels omdat ik gemengde reviews zie van ASUS moederborden in het algemeen.
Een algemene zorg met deze build is dat ik met deze form factor wellicht minder flexibel kan upgraden richting de toekomst.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 449,- | € 449,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650M-E WIFI | € 152,99 | € 152,99 |
1 | Videokaarten | ASUS Prime GeForce RTX 5070 Ti 16GB GDDR7 OC Edition | € 789,- | € 789,- |
1 | Behuizingen | Lian Li & DAN Cases A3-mATX Wood Edition Black | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | € 43,90 | € 43,90 |
1 | Ventilators | Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm | € 25,50 | € 25,50 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30 | € 117,90 | € 117,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2024) | € 157,- | € 157,- |
1 | Interne SSD's | WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB | € 149,- | € 149,- |
Totaal | € 1.969,19 |