Kan ik een Switch 2 op mijn PC aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassink
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 05-09 11:42
Ik heb deze vraag ook al gesteld als onderdeel van een ander topic in het Componenten aankoop forum, maar dacht dat ik hier misschien een andere groep mensen kan bereiken die het antwoord weet.

Mijn vraag
Is het mogelijk om via een HDMI-in apparaat (of dit nu een capture card, dongle, of nog iets anders is) een Switch 2 aan te sluiten op een PC?

Ik begrijp dat dit in theorie prima mogelijk zou moeten zijn, maar ben vooral ook benieuwd naar persoonlijke ervaringen van mensen die een dergelijke setup gebruiken.
Hebben jullie geen last van lag of kwaliteitsverlies in beeld en geluid? Of is er misschien bepaalde HDMI-in apparatuur die jullie aanraden dat deze mogelijke problemen minimaliseert, of treed dit gewoon niet op? Ben erg benieuwd!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Kun je hem niet gewoon via HDMI aan je monitor aansluiten?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:31
Raem schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:15:
Kun je hem niet gewoon via HDMI aan je monitor aansluiten?
Doen ik en mijn partner al jaren (Switch, Switch 2, PS4, PS5).

Werkt probleemloos, en de audio doorsturen werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16:20
Hassink schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:35:
Ik heb deze vraag ook al gesteld als onderdeel van een ander topic in het Componenten aankoop forum, maar dacht dat ik hier misschien een andere groep mensen kan bereiken die het antwoord weet.

Mijn vraag
Is het mogelijk om via een HDMI-in apparaat (of dit nu een capture card, dongle, of nog iets anders is) een Switch 2 aan te sluiten op een PC?

Ik begrijp dat dit in theorie prima mogelijk zou moeten zijn, maar ben vooral ook benieuwd naar persoonlijke ervaringen van mensen die een dergelijke setup gebruiken.
Hebben jullie geen last van lag of kwaliteitsverlies in beeld en geluid? Of is er misschien bepaalde HDMI-in apparatuur die jullie aanraden dat deze mogelijke problemen minimaliseert, of treed dit gewoon niet op? Ben erg benieuwd!
Aansluiten op je PC of op je monitor? Je monitor zou prima te doen moeten zijn met een usbc naar HDMI kabel toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:04
Wat is jouw doel om de Switch op de PC aan te sluiten?
Dan kunnen we wellicht wat gerichter reageren en adviseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SyraW85
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 08-09 07:14
Monitor is inderdaad gewoon via HDMI zoals anderen aangegeven hebben. Je benoemt een capture card, dus ik neem aan dat je je speelsessies van de switch 2 wil gaan recorden / streamen?
Pagina: 1