Definitief energielabel hoge Uw waarde triple glas.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 15:12
Situatie:

Ik heb begin dit jaar mijn nieuwbouw hoekwoning opgeleverd gekregen met kunstof kozijnen en triple glas.

Vooraf heb ik natuurlijk een (indicatieve) energie label mogen ontvangen, welke een A++++ label was (dankzij wtw en neem ik aan triple glas).

Op dit indicatieve energie label staat dat mijn ramen een isolatie waarde Uw van 1.0 heeft. Als ik een beetje google is dat ook ongeveer wat ik mag verwachten voor kunstof + triple (schijnen wel verschillen in te kunnen zitten)

Nu heb ik voor de bouwvak de definitieve energielabel mogen ontvangen, welke nu een A+++ is.

Ik heb hier an-sich geen problemen mee, maar ik vermoed dat de aangegeven isolatie waardes voor mijn ramen, namelijk 1,4 niet correct is voor Tripleglas + Kunstof kozijnen.

Als ik een beetje rond google krijg ik geen defintieve antwoorden maar via deze site lijkt het eerder op dubbel glas, als ik de tabel mag geloven: https://www.handelbouwadvies.nl/de-u-en-uw-waarden-berekenen/#anchor28.

De aannemer zegt echter dat bij de bepaling mijn triple glas wel is meegenomen... Ik heb de vraag nu uitstaan bij de aannemer naar de BOP van mijn triple glas en hopelijk ook een soort gelijk rapport van mijn kozijnen (geen idee of dat bestaat).

Ik kan ook weinig informatie vinden over mijn type triple glas: Pilkington Insulight Therm LE i.v.m de isolatie waardes.

Mijn vraag:

Ik vroeg me af wat de ervaring is bij anderen met tripleglas + kunstof kozijnen en de berekende isolatie waarde op de enerigelabel. Doe ik te moeilijk 8)7 en kan deze waarde gewoon kloppen, of klopt mijn gevoel dat iets niet helemaal klopt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
De afzonderlijke input waarden moeten natuurlijk wel juist worden ingevoerd.
Als je kijkt, wat heb je op de bon staan vs wat is er ingevoerd? Als dit verschilt (Raam U waarde 1.0 vs 1.4 bijvoorbeeld) kan je vragen hoe dit komt.
Hebben ze alternatieven geinstalleerd, dan kan je daar wat van gaan vinden.