Raamgat in tuinmuur opvullen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexmedorum
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-09 23:26
Mijn vraag:
In onze tuinmuur bij ons hoekhuis zit een gat voor een klein raam van ca 60cm X 50cm inclusief een soort vensterbank.
Helaas zit er een speeltoestel tegenover en hebben we soms inkijk van hangjongeren dus ik wil die inkijk wegnemen.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik dacht aan het (laten) weghalen van het vensterbankje en laten dichtmetselen. Dis zal denk ik een relatief prijzige optie zijn als je al iemand vind.

Ik zat ook te denken aan het afdekken met ofwel multiplex ofwel (ondoorzichtig) plexiglas latjes rondom en dan dat er tegen aan.
Of iets van multiplex of een of ander paneel over het hele gat heen, maar ik vermoed dat dat er niet uit gaat zien.

Iemand nog andere ideeën?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLcFUTJoBXKEPDXmDCOo-2bXMfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TjDmlPjwFjJA3f15M6hWI6W.jpg?f=fotoalbum_large

.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Schilderij/kunstwerk ervoor hangen? Plant in de opening zetten? Stuk makkelijker en goedkoper dan het dicht proberen te maken :)

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:11
Ziet een melkglas/plexiglas (lichtdoorlatend, maar dus niet doorzichtig) er niet mooier uit, en dat is ook redelijk makkelijk te plaatsen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 16:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Op een stuk betonplex een spiegel monteren en deze in het gat plaatsen. Daarmee is het sfgesloten voor inkijk, bljf je vanuit jouw tuin het effect houden van een 'raam', en kan de spiegel niet van achteren gebroken worden door de hangjongeren.
Aan de achterkant kan je een omlijsting maken van metaal waar het betonplex tegen aan valt. Aan de voorkant kan je boven en onder een L profiel gebruiken die je dan voor de spiegel schroeft waardoor deze op zijn plaats blijft zitten.
Eventueel kan je op de vensterbank dan nog een plantje of iets anders plaatsen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-09 17:33
Je hebt van die kunststof plant panelen. Even stukje op maat zagen erin zetten en klaar, desnoods aan twee kanten dat het er aan de andere kant ook leuk uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexmedorum
Milo85 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:34:
Je hebt van die kunststof plant panelen. Even stukje op maat zagen erin zetten en klaar, desnoods aan twee kanten dat het er aan de andere kant ook leuk uitziet.
blijft dat zomaar zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik zou er sowieso wel echt iets moois of leuks van maken. Geinig geschildert doorkijkje, spiegel, iets met vet glas in lood, 2 luiken zodat je er ook een koffiebar kan beginnen?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 06:08
Ik lees 'hangjongeren' dus... maak het hufterproof.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-09 17:33
Je kan met wat haakjes in het raamkozijn wat kabeltjes spannen en het daar aan bevestigen. Dat blijft wel zitten hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:42
Zoiets als glasblokken er in lijmen?
Zijn in allerlei uitvoeringen te krijgen, half doorzichtig, gekleurd, mat, enz.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:10
De houten planken zoals rechts op de foto, doortrekken tot einde grijze muur? :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Martinusz schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:59:
De houten planken zoals rechts op de foto, doortrekken tot einde grijze muur? :)
en de andere kant dan ?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:10
Andere kant is straatkant als ik het goed begrijp, dan kijk je vanuit daar dus ook tegen planken aan. Ik zou mij daar minder druk om maken, maar weet niet of TS dat wel belangrijk vindt aan die kant :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:00

Fe2O3

Ja das roest

Steigerplank kopen.
2 scharnieren kopen.
2 van die schuifsloten kopen.
En een stevig raam maken.

Een schilderij, plantjes, doeken etc... is vragen om tranen met hangjeugd.

Of wat van deze kopen https://www.gamma.nl/asso...ciet-1-1-pallet/p/B286466 en dichtmetselen.

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dit lijkt me een geval middagje YouTube kijken en zelf dichtmetselen. Het hoeft niks te dragen of waterdicht te zijn dus dat kan een beetje Tweaker prima zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:43
Staafmat erin met klimop?

[ Voor 32% gewijzigd door Gluten Parody op 03-09-2025 14:27 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:38
Ik zou ook voor de glasblokken gaan zoals @Yaksa aangeeft

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:58

Amphiebietje

In de blubber

Nep-mosquito er in installeren? :P

Maar inderdaad, glasblokken of mat draadglas er in plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 19:17
Je zou er ook een observatiespiegel in kunnen maken. Dan heb jij nog wel zicht naar buiten maar kan er van de andere kant van de muur niet meer naar binnen worden gekeken. Simpel kozijntje klussen, glas plaatsen en klaar. Leuk projectje, helaas niet zo vandalisme bestendig..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

natural colour schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:43:
Ik lees 'hangjongeren' dus... maak het hufterproof.
Want alle jongeren die hangen zijn hufters en slopen de boel?

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:36
Ik stem voor spiegelglas. Of je koopt een maatwerk kozijn met glas.
Of je timmert het af aan de buitenkant en aan de binnenzijde een spiegel.

Gezien het metselwerk al 2 kleuren heeft, zou je het ook makkelijk kunnen dicht laten metselen. Daarna de hele muur zelf verven in 1 kleur? Een handige harry doet dit op een vrijdagochtend een uurtje en komt een week later afvoegen.

@bonzz.netninja alleen als ze op kinderbrommers rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 06:08
bonzz.netninja schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:41:
[...]

Want alle jongeren die hangen zijn hufters en slopen de boel?
Als er één van alle jongeren in de omgeving baldadig is moet je het (helaas) al hufterproof maken.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zie een vuurdoorn aan de andere kant van het gat, zo'n struik met hele pijnlijke doornen. DIe kan je prima snoeien en leiden zodanig dat die het gat bedekt, is ook nog eens wintergroen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexmedorum
Wolly schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:06:
Ik zie een vuurdoorn aan de andere kant van het gat, zo'n struik met hele pijnlijke doornen. DIe kan je prima snoeien en leiden zodanig dat die het gat bedekt, is ook nog eens wintergroen.
Klopt de hoop is ook dat die er op termijn voor groeit, maar dat gaat wel weer even duren natuurlijk.

Bedankt allen voor de tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
rexmedorum schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:27:
[...]

Klopt de hoop is ook dat die er op termijn voor groeit, maar dat gaat wel weer even duren natuurlijk.

Bedankt allen voor de tips.
Snoeien doet groeien. Dus takjes die de verkeerde kant opgaan wegknippen.
Pagina: 1