Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 11:43
Beste medetweakers,

Ik vlieg voor mijn werk regelmatig naar de VS en zit er aan te denken om daar een RTX 5070 Founders Edition te bestellen voor omgerekend €470 en dan mee te nemen in de handbagage.

Hebben jullie mede-smokkelaars ( :+ ) hier ervaring mee? Ik ben vooral benieuwd of ze ook daadwerkelijk controleren en of ik direct in de problemen kom als ik gecontroleerd wordt. Tot €430 mag ik namelijk belastingvrij invoeren.

Veel dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
de douane kan controleren, en dan kan je aftikken.
en de controleren steekproefsgewijs. dus het zal een n=1 worden.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja ik ben nog nooit gecontroleerd. Tegelijk een nieuwe telefoon valt niet zo op voor de douane, tenzij je hem natuurlijk nieuw in doosje meeneemt. Maar als ze die RTX zouden zien, dan kan je natuurlijk direct vragen gaan beantwoorden.

De goedkope hier gaan voor een €80 duurder hier. Maar mogelijk zijn die nog wel stiller dan een FE, en je hebt garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:41
Ja ze controleren, Ja je mag aftikken als ze erachter komen. Ik ken weinig mensen die een losse GPU meenemen op vakantie of werktrip. Een GPU dock voor bij je laptop meenemen maakt dat verhaal wel geloofwaardiger natuurlijk echter wil ik geen fraude in de hand werken. De grens van 430 euro is er natuurlijk niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-09 10:14
Ik ben vooral benieuwd of ze ook daadwerkelijk controleren en of ik direct in de problemen kom als ik gecontroleerd wordt.
Ze controleren daadwerkelijk, maar steekproef gewijs.
Direct in de problemen -> Je had het moeten aangeven, en volgens mij is dat een strafbaar feit, waar je een boete voor kan krijgen.

Duidelijk is wel als je het aangeeft, een beter tarief krijgt.
https://www.belastingdien...sting-betalen-bij-invoer/

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Imho gaat je tas/koffer door de scanner.
Als er dan van die 'interessante' PCB plaatjes te zien zijn...

Mwah... ik zou het niet gokken. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Tweakers is niet de plek om belastingontwijking te bespreken. Ik doe dit topic om deze reden dan ook op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.