Ms Access Database newbie vraagje

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 11:36
Hoi,

ik ben echt totaal niet bekend met ms access maar wij willen een database opzetten (die straks via html benaderbaar moet zijn) voor het aanvragen van nieuwe gebruikers,

nu ben ik een beetje aan het klooien in access maar ik kan 1 ding niet vinden, als ik bv aangeef (uit een pulldown menutje) dat de persoon bv. zich in rotterdam bevind dat access gelijk een paar andere waardes in de goede verandert..

ik weet niet of iemand mij zal begijpen :) maar ik hoop dat ik het probleem zo goed heb uitgelegt..

please helup :)

Verwijderd

...al eens geprobeerd met een Wizard een combo- of listbox te maken?

Kan je een hoop frustraties schelen...

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 11:36
ja, die heb ik al :) mooie wizard btw, hehe

maar ik bedoel dat ik selecteer uit een 'combo box ' bv. rotterdam, en dat hij dan in een andere field gelijk de andere goede waardes neerzet.. dit zijn meerdere fields...

voorbeeldje..

ik heb deze fields.

location =
home server =
logonscriptpath =
countrycode =

en ik vul dan bij location rotterdam in (combo-box) dan moet hij (access) dan die andere waardes invullen..

misschien heldert dit iets op :?

Verwijderd

Probeer 't eens met ASP.

Zoek ff in MSDN Library.
Daar staat vast wel ergens hoe je dit moet doen.

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 14:44

Jaspertje

Max & Milo.. lief

je moet de waarde rotterdam een uniek nummer meegeven en dat in alle andere tabellen ook doorvoeren. daarna is het met ASP een appeltje eitje werkje

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Ben hier heel toevallig ook net mee bezig.
Een geweldige Microsoft Access Tutorial (97, maar lijkt ongelooflijk veel op 2000, dus wth)
MS Access Tutorials (Engels)

Zijn perfect. Gewoon even doorwerken, en je mag jezelf een redelijke MS-Access kenner noemen.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1