Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 10:32
Voor mijn dochter zoeken we een nieuwe telefoon. Ze heeft nu een Redmi Note 12S, maar die begint kuren te vertonen. Zoals het een goed middelbare scholier betaamd zit ze met enige regelmaat vastgeplakt aan haar telefoon, maar ze gebruikt geen zware apps. Wat ze vooral veel doet is veel wisselen tussen apps (de welbekende tiktok/whatsapp etc etc).

Accuduur is belangrijk, maar ook de snappyness van het toestel in gebruik. Die beginnen beide bij de Redmi wel in te boeten. Daarbij moet de telefoon minimaal 256Gb opslag hebben.

Uiteraard is budget ook belangrijk, ze wil er zeker niet meer dan 400 euro aan uitgeven. Formaat is een lastige, ze wil het liefste iets wat lijkt op het formaat van de telefoon die ze nu heeft, maar ze denkt wel te kunnen wennen aan een 6.7" zoals die A56.

Tot nu toe komen we op de Samsung A36 en A56 en de Motorola Edge 50 Neo. Maar van die laatste denkt ze dat de camerabump in de weg gaat zitten voor hoe ze haar telefoon nu vast houd. Ik ga die discussie niet meer met haar aan :+

Nu de vraag, heeft iemand nog goede ideeën voor andere opties buiten de reeds genoemde toestellen die we kunnen bekijken? Of juist tips waarom een van deze toestellen wel/niet te overwegen.

Alle hulp is welkom!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
Ze zal op school ook iets van mee willen met haar klasgenoten, dus als ze thuiskomt met de wens van een Samsung, dan zou ik in dit geval de snelste uit jullie rijtje pakken en de A56 nemen (wordt in mijn omgeving ook met veel plezier gebruikt). Je blijft dan nog ruim binnen budget.

Is er geenmerk voorkeur, en beviel de Redmi interface wel, dan zou de Xiaomi 14t ook een toestel zijn binnen budget om te overwegen:
uitvoering: Xiaomi 14T, 256GB opslag Grijs
Deze heeft met 12 Gb werkgeheugen en een iets snellere processor een stapje voorop de A56, maar is wel duurder, nog steeds binnen budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 10:32
swhnld schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:52:
Ze zal op school ook iets van mee willen met haar klasgenoten, dus als ze thuiskomt met de wens van een Samsung, dan zou ik in dit geval de snelste uit jullie rijtje pakken en de A56 nemen (wordt in mijn omgeving ook met veel plezier gebruikt). Je blijft dan nog ruim binnen budget.

Is er geenmerk voorkeur, en beviel de Redmi interface wel, dan zou de Xiaomi 14t ook een toestel zijn binnen budget om te overwegen:
uitvoering: Xiaomi 14T, 256GB opslag Grijs
Deze heeft met 12 Gb werkgeheugen en een iets snellere processor een stapje voorop de A56, maar is wel duurder, nog steeds binnen budget.
Bedankt voor je reactie. De 14t meteen maar even voorgelegd, maar door het camera eiland (breedte) al meteen afgeserveerd.. Zou een Poco X7 pro iets kunnen zijn wellicht nog? Of raden jullie deze af? Is 310 euro bij Xiaomi zelf, en dan krijg je daar nog 3 gratis dingen bij.. Lijkt qua specs wel afdoende te moeten zijn voor haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
De Poco X7 Pro zou ook prima moeten zijn, ik zie er in ieder geval geen klachten over langs komen hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:34
my 2 cents: Elke inmenging van mij als ouder in puberzaken wordt niet gewaardeerd. Wil je een nieuwe telefoon: budget is 400 euro en verder RODM (red oe d'r met --> in goed nederlands: veel succes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:36
107mb schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:26:
my 2 cents: Elke inmenging van mij als ouder in puberzaken wordt niet gewaardeerd. Wil je een nieuwe telefoon: budget is 400 euro en verder RODM (red oe d'r met --> in goed nederlands: veel succes)
Mijn toevoeging, is ook belangrijk, kinderen moeten leren iets te willen, er een budget voor te hebben, te vergelijken en te kopen. Is een zeer waardevolle skill om te hebben.

Ik denk dat de A56 een goede optie is

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:34
De S25FE is n te koop vanaf 250 euro (230 toestel & 18 euro ook gekocht voor mijn zoon, om op de prijs te komen moet je een maandelijks opzegbaar odido abonnement erbij nemen ( kun je dag van aanschaf nog opzeggen) voor 360 euro korting en een telefoon inruilen met 150 euro inruil bonus ( zelf een niet werkende Remi note 13 ingeruild voor 153 euro).

Dat is qua prijs/kwaliteit volgens mij niet te overtreffen.
https://www.mediamarkt.nl...gb-jet-black-1888635.html
Pagina: 1