Placeholders laden

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierdw
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-09 20:18
Beste redactie,

Ik heb een algemene vraag over jullie website. Als ik een artikel open (of terug ga naar de homepage met de back knop), en de nieuwe pagina is geladen, dan begin ik vaak met scrollen. Wat vaak gebeurt, is dat ik een stukje scrol, begin te lezen, en de pagina dan plotseling een stukje verspringt. Dan ben ik even kwijt waar ik was. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat dit komt omdat de pagina zelf snel geladen wordt, maar de advertenties die ingeladen moeten worden, enkele seconden later ‘verschijnen’. Omdat er dan eerst niks staat, en daarna een advertentie, verspringt de tekst om ruimte voor de advertentie te maken. Alsof de advertentie zich tussen te tekst propt vlak nadat de tekst al geladen was. Mijn vraag is, of het misschien een idee is, om blanco placeholders te gebruiken van het juiste formaat? Als de pagina geladen is, en de advertenties iets later volgen, dan vullen ze de placeholder en ‘duwen’ ze de tekst en andere elementen niet naar beneden.
Ik ben niet gehinderd door kennis van html. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Groeten,
Pier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:50

DaFeliX

Tnet Devver
Dit is niet iets waar de redactie mee kan, dus ik zal jouw topic verplaatsen naar Mooie Features

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:06

ikloon

Product Owner
We reserveren bij het laden van een pagina deels ruimte voor de verwachte advertenties. We weten vooraf echter niet precies welke hoogte er geserveerd zal worden. Dus het kan zijn dat de gereserveerde ruimte niet hoog genoeg is in een pagina. De volledige maximale hoogte reserveren is wat ons betreft niet optimaal want dat levert een heel hoog leeg blok op die dan weer terugsprint als de kleinere advertentie erin getoond wordt.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Dit topic is gesloten.