ADSL vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
All,

Heb gisteren mijn MXStream pakket binnengekregen.

Ik moet nu de volgende keuze maken:

1) Of de modem staat beneden, in dat geval moet ik een netwerkkabel van zo'n 8m naar boven doortrekken.

2) Of de modem staat boven, in dat geval moet ik 8m telefoonkabel doortrekken noor boven.

Wat adviseren jullie? :?

Tnx.

Godfather Bodybuilding topic reeks

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07 16:56

appelsientje

Het beste onder de zon

Hmmmmm volgens mij maakt het niks uit, het is maar 8 meter, ik heb er nog nooit mensen over horen klagen dus het zal allebei wel goed zijn.

Maar ik denk voor de zekerheid dat je beter de netwerk kabel 8 meter kan laten zijn.

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 12:35 schreef MrJ het volgende:

Heb gisteren mijn MXStream pakket binnengekregen.
vraagje aan jou:
bij welke provider heb je adsl aanevraagd en hoelang heb je er op moeten wachten? want heb zelf adsl aangevraagd bij xs4all en sta nu al een dag of 10 in de status 2/7(kpn doet technisch onderzoek)

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Aangevraagd bij Planet Internet (MXStream).

Ik heb 't half Juli aangevraagd. Op dat moment zou ADSL eind Juli te regelen zijn.

Helaas verschoof deze tijd steeds naar voren. :(

Nu, dik 2 maanden later is 't eindelijk gerealiseerd...

Dus 10 dagen in de '2/7' staan, is zo slecht nog niet! >:)

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07 16:56

appelsientje

Het beste onder de zon

Dat kan nog wel een tijdje duren denk ik, ik werk toevallig bij PI adsl helpdesk, en er is een actie aan de gang dus KPN is een beetje druk, aaaaaa arme jongens>:)
Maar, zoals misschien al verteld is, kan het 6 weken duren

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Ik moest ongeveer 12 meter overbruggen. Ik heb het geprobeerd met 2*5 meter utp (1*crosslinked) en op de een of andere manier ging dat dus mooi niet. Als ik de meegeleverde kabel van KPN (1,5 a 2 meter) samen met een straight utp kabel van 5 meter verbond, werkte het wel :? UTP zo sowieso 100 meter moeten kunnen overbruggen zondet hub..

Uiteindelijk heb ik dus mijn telefoonkabel doorgetrokken en dat werkt prima :)

En voor wat betreft de wachttijd, je moet gewoon geregeld bellen. Op een bepaald moment kunnen ze die lui die de modem moeten gaan plaatsen een 'schop' onder hun hol geven zodat dat de boel weer iets versneld. Bij mij duurde het geloof ik een maand..

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Je moet er wel een straight kabel gebruiken en geen cross.
Op dinsdag 18 september 2001 18:41 schreef psychotic het volgende:
Ik moest ongeveer 12 meter overbruggen. Ik heb het geprobeerd met 2*5 meter utp (1*crosslinked) en op de een of andere manier ging dat dus mooi niet. Als ik de meegeleverde kabel van KPN (1,5 a 2 meter) samen met een straight utp kabel van 5 meter verbond, werkte het wel :? UTP zo sowieso 100 meter moeten kunnen overbruggen zondet hub..

Uiteindelijk heb ik dus mijn telefoonkabel doorgetrokken en dat werkt prima :)

En voor wat betreft de wachttijd, je moet gewoon geregeld bellen. Op een bepaald moment kunnen ze die lui die de modem moeten gaan plaatsen een 'schop' onder hun hol geven zodat dat de boel weer iets versneld. Bij mij duurde het geloof ik een maand..

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Maar volgens mij kan je beter telefoon doortrekken, kost miinder en er zit al een tang in dat pakket (bij ons wel dus waarschijnlijk bij jou ook).

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-08 21:47

Fisico

by Fabian

Op dinsdag 18 september 2001 18:48 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Maar volgens mij kan je beter telefoon doortrekken, kost miinder en er zit al een tang in dat pakket (bij ons wel dus waarschijnlijk bij jou ook).
zit standaard in het kpnpakket. volgens mij maakt het niet zo heel veel uit, maar ik heb mijn modem bovenstaan en gekozen voor de telefoonlijn doortrekken.

Denk dat het vooral ligt aan het feit of je hem kwijt kan op de plek waar de telefoonaansluiting zit. In mijn geval was het trekken van een telefoonkabel ook makkelijker.

Ligt er btw niet al een telefoonlijn van aansluitpunt naar boven van je vorige modem?

ik was net voor de PI-actie en had binnen een maand alles binnen en werkend dus die jongens van de kpn kunnen soms verrassend snel zijn.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• MrJ

MrJ

Topicstarter
OK, tnx all.

Ik ga mijn tel. kabeltje wel doortrekken!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-07 21:47
Ik heb mijn telefoonkabel 25 meter doorgetrokken (!) en dat werkt gewoon perfect.

DIT IS MIJN WEBSITE

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 13:41
Ik heb een aantal malen met de helpdesk gebeld een tijd geleden. Het komt ongeveer hier op neer.

De UTP kabel is nogal gevoelig voor storing. Connectoren beperken de snelheid. Lengte van de kabel ook. Het beste is dat de meegeleverde kabel gebruikt. En als je al een andere kabel gebruikt moet hij inderdaad straight zijn.

Ik moest 12 meter overbruggen. Met UTP kabel liep de snelheid terug naar 30k. Ik heb het nu gedaan met een lange telefoondraad (20m, een beetje te lang), geen probleem.

Was ik maar een punt dan was ik het einde

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-07 21:47
+1 behulpzaam. Zal ik binnenkort opnemen in de FAQ.

DIT IS MIJN WEBSITE

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Ik hoor net van iemand werkzaam binnen 't MXstream gebeuren dat het beter is dat het tel. kabeltje toch CAT5 is.

Kan ik dat dan combineren met een RJ15 connector (telefoon) of moet daar echt een RJ45 (netwerk) connector op?

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kan ik dat dan combineren met een RJ15 connector (telefoon) of moet daar echt een RJ45 (netwerk) connector op?
Volgens de onofficiele FAQ moet het RJ11 zijn:

Overige onderdelen
Telefoonstekker (standaard stekker met een RJ11 aansluiting, redelijk klein)
2 Telefoonsnoeren van 2 meter met RJ11 ministekkers
Mxstream cd-rom met software van KPN telecom (o.a. modem configuratie)
Gebruiksaanwijzing Mxstream voor het modem dat je hebt
Tang voor het monteren van RJ11 ministekkers
4 Ministekkers van het type RJ11

Als het goed is zaten die dus in het pakket. Met die tang en de stekkers moet het zo gepiept zijn.
---
http://www.xs4all.nl/~warper/index.html?page=mxstream_faq

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Ik heb dus geen tang en ministekkers. :(

Bovendien heb ik aan 2 meter niet genoeg.

Wat nu?

Naar Primafoon ofzo? :?

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07 18:38
Hmmz, de afstand tussen de modem en de hub is bij mij 2m ofzo, en de afstand tussen de hub en pc1 is 10m en tussen de hub en pc2 is 20m. Staat in de meterkast nu vol met kastjes, snoertjes en stekkerdozen :D

Of geld hier alleen de afstand tussen de modem en de hub ivm met de snelheid? Ik trek op een snelle ftp toch al snel 50-55kb/s.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-08 21:47

Fisico

by Fabian

Op vrijdag 21 september 2001 11:14 schreef MrJ het volgende:
Ik heb dus geen tang en ministekkers. :(

Bovendien heb ik aan 2 meter niet genoeg.

Wat nu?

Naar Primafoon ofzo? :?
als je het echt heel erg vind van de tang moet je naar de primafoon of kijken of er toevallig op de pakbon een telefoonnummer staat. andere optie is om bij winkel waar je de kabel haalt te vragen of ze de stekkers erop kunnen zitten. Nadeel is dan wel dat je moeilijker door muren e.d. heen komt.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Pagina: 1