Asus V7700 deluxe overklocken??

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:57

appelsientje

Het beste onder de zon

Topicstarter
Hallo aan een iedere die dit leest ;)

Ik heb een vraag, ik heb al ff gekeken bij search maar kwam er niet echt uit.
Ik heb net een nieuwe PC asus p4b S478 1,5 Ghz met een Asus V7700 deluxe 64Mb, alles leuk en wel
directX8.0 geinstalleerd en de nieuwe Nvidea driver, onder 3dmark draait ie lekker, opzich...
Maar ik wil meer uit mijn videokaart. Nu weet ik dat je hem kan overklocken MAAR HOE??????? ik heb dat dus echt nooooit :) gedaan....
sorry als deze vraag al 1000000x is gevraagd, maar ik weet het echt niet....iemand een tip ofzo??

thanks..

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Verwijderd

Tuurlijk kan je een ASUS7700 opclocken. ASUS heeft hier een tweak file voor zodat je je grafische kaartje kan overclocken. Zorg er dan wel voor dat de temp onder control blijft.

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
Dan moet je even kijken in de meuktracker.
Hier staat een programma Tweak GeForce. Pin me er niet op vast want ik heb er zelf (nog) geen. Ik heb voor mijn video kaart een programma TNTclock, mischien is er wel zoiets voor een GeForce. weet het wel zeker!!!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 12:42 schreef Neetje het volgende:
Tuurlijk kan je een ASUS7700 opclocken. ASUS heeft hier een tweak file voor zodat je je grafische kaartje kan overclocken. Zorg er dan wel voor dat de temp onder control blijft.
eeuh domme vraag (ben ook maar blond)
maar de temp onder controle blijft?? hoe kan ik dat zien enzo.....damm ik weet er echt niks van volgens mij |:(

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 12:43 schreef Neejoh het volgende:
Dan moet je even kijken in de meuktracker.
Hier staat een programma Tweak GeForce. Pin me er niet op vast want ik heb er zelf (nog) geen. Ik heb voor mijn video kaart een programma TNTclock, mischien is er wel zoiets voor een GeForce. weet het wel zeker!!!
thanks ik zal ff kijken.

Verwijderd

Asus levert een proggie mee (in ieder geval wel bij mijn v7700) dat heet SmartDoctor en met dat stukje software kan je de temp zien van je Geforce + de fan speed. Voor het overclocken kun je de standaard Asus tweakproggie gebruiken, maar als je dat maxed out draait dan is de kaart nog super stable. Wat je dus beter kan doen is Powerstrip downen of je kan CoolBits gebruiken. CoolBits is een reg hack die je in de geavanceerde opties van beeldscherm instellingen de mogelijkheid geeft daar te OCen.

Het nadeel van Powerstrip is dat er altijd een dingetje bij het opstarten popuped, maar het voordeel vindt ik dat hij wanneer je PC cra5hed meteen zijn oude settings terug haalt.

CoolbITS heeft als nadeel dat bij het opstarten altijd even je monitor wordt gereset en dat vindt ik ierie.:)

Verwijderd

[topic=204235]

staat het gewoon |:(

Tweakfiles doet het niet meer, maar de naam van het programma kan je gewoon opzoeken natuurlijk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.