Dit snap ik niet, heb je nou normale front speakers of 2 sattelites, of allebei, of 2 front-sattelites??er gaan 2 kabels (van mijn front speakers) naar mijn subwoofer.
op de subwoofer zitten de 2 sateliet boxen.
1 Subwoofer (JBL)
2 Sateliet speakers (JBL)
Die aangesloten zitten via de subwoofer.
Moet ik persee sateliet boxen houden op mijn subwoofer of kunnen er ook gewone boxen op?
Verder nog tips?
BVD
Gr Adrian
2 Sateliet speakers (JBL)
Die aangesloten zitten via de subwoofer.
Moet ik persee sateliet boxen houden op mijn subwoofer of kunnen er ook gewone boxen op?
Verder nog tips?
BVD
Gr Adrian
Omdat de 2 versterkte speaker uitgangen voor de sattelites zijn (die over het algemeen weinig vermogen vragen) denk ik niet dat je erg zeer grote speakers aan kunt hangen.
Maar daarvoor heb ik te weinig info over je sub. Heb je wat specs?
Maar daarvoor heb ik te weinig info over je sub. Heb je wat specs?
Weet ik zo niet. Ik zit namelijk niet thuis.
Maar is het ook een mogelijkheid om 2 speakers gewoon aan de speakeruitgang van mijn versterker hang, en dat de subwoofer dan toch nog de lage tonen geeft??? Of hoe werkt dat precies?
Moeten de front speakers persee op de subwoofer zitten om de lage tonen eruit te halen??
Gr Adrian
P.s. als ik thuis ben post ik wel even de spec.
Maar is het ook een mogelijkheid om 2 speakers gewoon aan de speakeruitgang van mijn versterker hang, en dat de subwoofer dan toch nog de lage tonen geeft??? Of hoe werkt dat precies?
Moeten de front speakers persee op de subwoofer zitten om de lage tonen eruit te halen??
Gr Adrian
P.s. als ik thuis ben post ik wel even de spec.
Dit zijn in ieder geval de speakertjes die ik wil vervangen.
http://www.jbl.com/home/products/product_detail.asp?ProdId=SATPAIR135&SerId=SCS
En dit is de info over mijn sub
Subwoofer Section
Amplifier Power (RMS): 100 Watts
Low-Frequency Driver: 8" Woofer, bass-reflex enclosure
Dimensions (H x W x D): 15" x 13" x 14"
(381mm x 330mm x 356mm)
Weight: 30 lbs (13.6kg)
Dus die 2 speakertjes zitten op die sub aangesloten.
En die wil ik vervangen voor wat knal boxen!
http://www.jbl.com/home/products/product_detail.asp?ProdId=SATPAIR135&SerId=SCS
En dit is de info over mijn sub
Subwoofer Section
Amplifier Power (RMS): 100 Watts
Low-Frequency Driver: 8" Woofer, bass-reflex enclosure
Dimensions (H x W x D): 15" x 13" x 14"
(381mm x 330mm x 356mm)
Weight: 30 lbs (13.6kg)
Dus die 2 speakertjes zitten op die sub aangesloten.
En die wil ik vervangen voor wat knal boxen!
Je moet nog iets beter je situatie omschrijven. Heb je nou een subwoofer waar de versterker inzit, of heb je ook nog een versterker erbij?
Je kan trouwens altijd andere speakers eraan hangen, maakt niet uit hoe groot ze zijn. Je moet alleen letten op de impedantie. Waarschijnlijk is het verstandig om niet onder de waarde te gaan zitten van je huidige sat speakers. Die zullen wel 8 Ohm zijn (ik hoop voor jou niet 16), dus da's geen probleem om dan een mooie vervanger te kiezen.
En als je nog namen wilt horen: de DM303 van B&W is een aanrader wat mij betreft (600 per 2). Maar is veel meer te koop hoor.
Je kan trouwens altijd andere speakers eraan hangen, maakt niet uit hoe groot ze zijn. Je moet alleen letten op de impedantie. Waarschijnlijk is het verstandig om niet onder de waarde te gaan zitten van je huidige sat speakers. Die zullen wel 8 Ohm zijn (ik hoop voor jou niet 16), dus da's geen probleem om dan een mooie vervanger te kiezen.
En als je nog namen wilt horen: de DM303 van B&W is een aanrader wat mij betreft (600 per 2). Maar is veel meer te koop hoor.
Je kan gewone speakers (full-range) speakers kopen alleen dan zal je de bass-speaker (in geval van 3-weg) zelden gebruiken, want je sub filtert de bass eruit geeft die zelf weer. De andere kanalen (tweater en mid-tone) zullen doorgegeven worden aan de speakers.
Je moet ook zeker weten dat je je sub wilt houden, als je een slecht hebt zal de bass niet lekker klinken en de filter zal dan zeker niet goed zijn. Dan worden die sataliet-speakers automatisch ook minder mooi, al zit daar de duurst filter in.
Je moet ook zeker weten dat je je sub wilt houden, als je een slecht hebt zal de bass niet lekker klinken en de filter zal dan zeker niet goed zijn. Dan worden die sataliet-speakers automatisch ook minder mooi, al zit daar de duurst filter in.
Succes is een keuze
Ja, ik heb een aparte verserker.Op woensdag 19 september 2001 04:08 schreef Jag het volgende:
Je moet nog iets beter je situatie omschrijven. Heb je nou een subwoofer waar de versterker inzit, of heb je ook nog een versterker erbij?
Maar nu zitten mijn sat. boxen via mijn sub. Maar ik wil dus gewoon 2 nieuwe boxen op mijn front aansluitingen doen. Maar haalt ie dan de bass er nog uit bij de 2 nieuwe front speakers? Of moet ik persee via de sub laten lopen om de bass eruit te halen?
Gr
Waarschijnlijk wel, maar je zou eens goed moeten kijken in de handleiding of ergens in de specs, daar staat waarschijnljik wel beschreven of er een filter zit op de speaker level uitgangen.Op woensdag 19 september 2001 13:58 schreef AdrianP het volgende:
[..]
Ja, ik heb een aparte verserker.
Maar nu zitten mijn sat. boxen via mijn sub. Maar ik wil dus gewoon 2 nieuwe boxen op mijn front aansluitingen doen. Maar haalt ie dan de bass er nog uit bij de 2 nieuwe front speakers? Of moet ik persee via de sub laten lopen om de bass eruit te halen?
Gr
Als de sub eeb instelbare low pass filter heeft, is het zoiezo geen probleem om full range speakers er naast te zetten. Dan kan je gewoon de sub laten weergeven tot het punt waar je full range speakers kunnen weergeven (in de buurt van de 60 a 80 Hz voor kleine speakers).
Pagina: 1