Mijn vraag
Ik zit bij odido glasvezel (netwerk kpn). Ik wilde graag mijn eigen mesh netwerk gebruiken en dus niet het apparaat van odido.
In eerste instantie werkte dat, ik had de xp4 van Asus als router en nog een node en dat werkte prima.
Maar ik wilde eigenlijk de router upgraden naar iets nieuwer en capabeler (vooral een tri band router voor betere pass through naar de 2e verdieping).
Zowel de Asus RT-AXE7800 als de EBM68 gaven mij error codes:
"Your ISP's DHCP does not function properly" en
"Please contact your ISP(Internet Service Provider) to find out the root cause of DHCP failure".
Ik heb geprobeerd:
-provider te bellen, zeiden is niet hun probleem want niet hun router...
-firmware upgraden
-power cycling zowel router als modem (modem is Huawei OptiXstar HG8010Hv6-10)
-kabel tussen modem en router vervangen
-Mac adress clone (kwam ik online als oplossing tegen)
-veel resetten van router
Met de xp4 moest ik isp profile handmatig zetten naar kpn voordat deze internet kreeg. Maar hetzelfde deed niks bij de andere routers.
Is er iemand die hopelijk kan helpen?
Ik zit bij odido glasvezel (netwerk kpn). Ik wilde graag mijn eigen mesh netwerk gebruiken en dus niet het apparaat van odido.
In eerste instantie werkte dat, ik had de xp4 van Asus als router en nog een node en dat werkte prima.
Maar ik wilde eigenlijk de router upgraden naar iets nieuwer en capabeler (vooral een tri band router voor betere pass through naar de 2e verdieping).
Zowel de Asus RT-AXE7800 als de EBM68 gaven mij error codes:
"Your ISP's DHCP does not function properly" en
"Please contact your ISP(Internet Service Provider) to find out the root cause of DHCP failure".
Ik heb geprobeerd:
-provider te bellen, zeiden is niet hun probleem want niet hun router...
-firmware upgraden
-power cycling zowel router als modem (modem is Huawei OptiXstar HG8010Hv6-10)
-kabel tussen modem en router vervangen
-Mac adress clone (kwam ik online als oplossing tegen)
-veel resetten van router
Met de xp4 moest ik isp profile handmatig zetten naar kpn voordat deze internet kreeg. Maar hetzelfde deed niks bij de andere routers.
Is er iemand die hopelijk kan helpen?